Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: KelvinUceta op 13 november 2022, 14:04:48

Titel: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: KelvinUceta op 13 november 2022, 14:04:48
Dag Allen,

Volgens me is dit een bekend probleem bij DSM meer bepaald Surveillance Station, verbinding met Eufy Floodlight Camera 2K Pro valt weg "Camera [EufyFloodLightGarden] connection was lost" na een paar minuten krijg de melding dat "restored" is maar soms duurt het uren "disconnected", probleem is dat tijdens die tijd wordt niet opgenomen. In de Eufy app, zijn veel meer meldingen dan in het "Recording" map van Surveillance Station.

De camera [Eufy Floodlight Camera 2K Pro] is enkel te verbinden via Wifi en 't is altijd "Great" dankzij mijn TP-Link EAP225-Outdoor AP maar toch valt de verbinding weg.

Enige idee hoe ik dit zou kunnen oplossen of beperken?

Thx
Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: Birdy op 13 november 2022, 14:14:30
Misschien komt dit omdat Synology deze cam niet ondersteunt (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera?query=Eufy) ?
Waarschijnlijk gebruik je het RTSP protocol ?
Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: KelvinUceta op 13 november 2022, 15:53:17
Dag @Birdy,

Precies, deze cam gebruikt RTSP protocol dus die wordt wel ondersteunt, anders zou het gewoon niet doen, of moet ik dit anders bekijken?

BTW, op de Eufy app er is nog nooit geen enkel verbinding onderbreking geweest, alles loopt vlotjes.

Thx
Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: Birdy op 13 november 2022, 16:17:14
Citaat
Precies, deze cam gebruikt RTSP protocol dus die wordt wel ondersteunt, anders zou het gewoon niet doen, of moet ik dit anders bekijken?
Ja, de cam zelf, zelfs het merk Eufy, wordt niet ondersteund door Synology, zoals je hebt kunnen gezien, het RTSP protocol wordt wel ondersteund (net zoals ONVIF) maar, dat heeft verder niets te maken met een cam en merk.

Citaat
op de Eufy app er is nog nooit geen enkel verbinding onderbreking geweest, alles loopt vlotjes.
Tja, die App is dan ook afgestemd op Eufy Cams.

Heb zelf ook niet ondersteunde WiFi Cam's (EZVIZ) en werken ook met het RTSP protocol in Surveillance Station maar, ik heb nooit (in 2 jaar) dat een verbinding verbroken werd.
Het lijkt dan op het geluk hebben dat het werkt.

Overigens, hebben de Cam's wel de laatste firmware update ?
Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: KelvinUceta op 13 november 2022, 18:08:09
Ah Ok, got you,

Het feite dat Eufy is niet in de list, is die dus niet ondersteund door SS (DSM). Volgens wat ik al op het .net heb gezien komt dit probleem tamelijk veel voor met alle soort merken of devices, oudste posts in forums van Synology over dit probleem dateren van 2012, raar maar zoals je zegt "tja".

Ja hoor, firmware van mijn cam is up-to-date.

Bedankt voor je antwoord,
Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: KelvinUceta op 14 november 2022, 06:35:31
Dag,

Juist om iets meer context te geven, gisteren een lijst of Synology SS version: 9.0.2-1006 fixes gevonden, zie afbeeldingen hieronder, ik heb mijn mobiel als LiveCam toegevoegd om dit "fix" te bevestigen maar ik moet hieruit concluderen dat probleem met mijn IP camera is geen geïsoleerd probleem maar dat meer voorkomt dat ik eerst dacht.

Grappig!


Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: André PE1PQX op 14 november 2022, 09:51:19
Dat LiveCam soms ook die verschijnselen heeft staat los van jouw WiFi camera's  In de "fixed Issues" staat specifiek LiveCam vermeld omdat die uit den treure door Syno  getest is.
Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: KelvinUceta op 14 november 2022, 10:56:14
Hei,

Ok, ik ben geen specialist maar als 2 totaal verschillend toestellen hetzelfde fout melding in een omgeving geven, ik zou toch denken dat probleem eerder in het omgeving zit. Er is nog een mogelijkheid, mijn netwerk maar dat lijkt me sterk onwaarschijnlijk, Gigabit netwerk met WRT3200AC router, met TP-Link gigabit PoE switch naar TP-Link Omada EAP245 voor binnen en TP-Link Omada EAP225-Outdoor voor buiten.

Of mss is mijn mobiel toestel ook niet compatibel met SS, dat kan ook...

Thx
Titel: Re: Meldingen: Camera connection was lost/restored
Bericht door: André PE1PQX op 14 november 2022, 11:12:17
Ja en nee.... Andoid (of IOS) vs. een apparaat-met-firmware, zit volgens mij wel verschil in.
In een smartphone heb je geheel andere variabelen die per moment kunnen wijzigen, dat is met een cam niet zo.