Auteur Topic: Mail versturen werkt niet  (gelezen 3689 keer)

Offline johan007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Mail versturen werkt niet
« Gepost op: 19 september 2012, 22:23:42 »
Ik heb een D-Link camera en werkt perfect.
Als ik kies in Surveillance station 6 voor meldingen via e-mail inschakelen en vul ALLES KORREKT in en klik dan op testbericht verzenden,gebeurt er niets.Mijn provider is Telenet.
Instellingen zijn als volgt:

SMTP-server: uit.telenet.be
SMTP-poort: 25
Beveiligde verbinding:

naam+paswoord

Primair e-mail adres: ........@pandora.be

Via Windows messenger mail versturen lukt al evenmin.Wie kan me helpen?

Offline raptile

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 66
  • -Ontvangen: 131
  • Berichten: 1.263
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2012, 23:53:01 »
Welkom op het forum Johan!

Als je email probeerd te versturen vanuit een mailclient als outlook, werkt dat dan wel?
If UNIX isn\'t the solution, you\'ve got the wrong problem...

Is RAID hetzelfde als een backup?

Heeft het antwoord van een gebruiker je geholpen met het oplossen van je probleem?
Geef hem/haar een bedankje door op de bedankt knop te drukken!

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2696
  • Berichten: 16.676
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2012, 16:27:43 »
Niet bij elke provider kun je verzenden met beveiligde verbinding. En het kan zijn dat je voor beveiligde verbindingen een andere poort moet gebruiken. Kijk in je normale mailprogramma wat daar ingesteld is.

In mijn mail programma kruis ik altijd aan "gebruik standaard poorten (25, 465, 587)". Dus ik weet eigenlijk niet eens welk van de 3 hij bij een beveiligde verbinding (zoals g-mail) gebruikt. :wink:
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline johan007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2012, 22:36:30 »
Ja,mail versturen via Thunderbird en Outlook werkt wel,maar niet via surveillance station.

Offline johan007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2012, 22:37:23 »
Citaat van: "raptile"
Welkom op het forum Johan!

Als je email probeerd te versturen vanuit een mailclient als outlook, werkt dat dan wel?

Ja dat werkt al jaren.

Offline johan007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2012, 22:38:40 »
Citaat van: "briolet"
Niet bij elke provider kun je verzenden met beveiligde verbinding. En het kan zijn dat je voor beveiligde verbindingen een andere poort moet gebruiken. Kijk in je normale mailprogramma wat daar ingesteld is.

In mijn mail programma kruis ik altijd aan "gebruik standaard poorten (25, 465, 587)". Dus ik weet eigenlijk niet eens welk van de 3 hij bij een beveiligde verbinding (zoals g-mail) gebruikt. :wink:

Bij instellingen van Thunderbird staat poort 110

Offline johan007

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2012, 22:41:24 »
Krijg steeds deze foutmelding ondanks dat alles korrekt is ingevuld:

Send a test mail failure

Offline Hempie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 45
  • -Ontvangen: 49
  • Berichten: 222
    • UniFi Forum
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2012, 20:24:15 »
Je moet ook bij de smtp settings kijken: uit.telenet.be
DS214play 2 x WD40ERFX 6.0.2-8451-4
DS916+ 8GB 4 x WD80EFZX  6.0.2-8451-4

Nederlands UniFi Forum is Online!

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2696
  • Berichten: 16.676
Re: Mail versturen werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2012, 09:36:22 »
voor een beveiligde verbinding heb je doorgaans poort 587 nodig. Heb het net even getest en dat werkt bij mij. Ik heb ziggo en die ondersteunen sinds kort ook beveiligde verbindingen, hoewel het nog niet in hun manuals staat.

Als je bij ziggo inlogt via een niet-ziggo netwerk dat kun je geen onbeveiligde mails versturen. Dit schijnt bij meer providers zo te zijn. Als je beveiligde mails verstuurt kan dat wel via een vreemd netwerk. Dit speelt voornamelijk bij mobiel inloggen op andermans wifi die bij een andere profider zitten.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

Mail instellen

Gestart door jordi1206Board Mail Server

Reacties: 1
Gelezen: 4694
Laatste bericht 12 mei 2014, 22:19:36
door richard79
e-mail bij login / poging

Gestart door peter.de.grooteBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 2429
Laatste bericht 12 november 2011, 13:52:21
door Matr1x
e-mail op DS212+

Gestart door gobiuspictusBoard Mail Station

Reacties: 1
Gelezen: 1845
Laatste bericht 27 juli 2012, 16:43:42
door whoopi
VERPLAATST: Geen mail meer na update Airport Extreme

Gestart door BrioletBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1931
Laatste bericht 26 juni 2017, 23:37:36
door Briolet
Wel detectie maar geen mail

Gestart door Erwin1Board Surveillance Station

Reacties: 11
Gelezen: 3579
Laatste bericht 10 juni 2015, 21:16:24
door Briolet
Loading...