Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: goldenwonder op 12 januari 2015, 15:22:04
-
Toen er laatst in het nieuws een bericht was dat veel cameras onder user: admin draaide, vond ik het nodig om mijn camera (Airlive OD 2050HD)van een nieuwe use en pass te voorzien. Ingesteld via mijn browser en draaien maar. Ook doorgevoerd in SS en er was live view. Maar een dag later kon SS geen verbinding meer maken met de cam. Zoeken en toen bleek dat de use/ pass niet werden geaccepteerd. Zowel SS als via de browser niet. Vreemd, dag ervoor draaide alles prima en nu niet meer. Nu zit er op de bedrading van de PoE cam een reset button. Deze 5 seconden ingedrukt, maar er volgt geen reset naar factory settings. Dus cam nog steeds niet te benaderen.
Contact met helpdesk Airlive. Geef ons het mac address van je cam en we kunnen een tijdelijk nieuwe login toesturen, zodat alles opnieuw kan worden ingesteld. Het programma Lan Scan laten draaien en daar kwam een ip adres uit met bijbehorend mac address. Deze begon met ac...etc etc. Ook de Ubee modem van Ziggo geeft dit aan. Mac address doorgestuurd naar helpdesk en vrijwel meteen antwoord. Dear sir, ik kan niets met dit mac address, want onze mac address beginnen altijd met 00 en niet met ac. Duhhhh, het staat er toch echt.
Vraag...is het mac address soms ook nog via SS op te zoeken? Of heeft iemand anders nog een ingeving?
-
Voor je mobiel, tablet of iPhone
< Fing Android > (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=nl_NL) of < Fing iOS > (https://itunes.apple.com/nl/app/fing-network-scanner/id430921107?mt=8) om te zien wat er allemaal in je netwerk aangesloten zit
(info over IP-adressen, MAC-gegevens van apparaten e.d.).
-
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat support van Airlive met alleen je mac adres die camera kan bereiken.
Die zit volgens mij in je lan en is van buiten echt niet zichtbaar.
Verder zit er bij die camera een programma IP-Wizard die de camera kan zoeken en dan ook het macadres weergeeft.
Eventueel hier te downloaden:
http://www.airlive.com/support/firmware/OD-2050HD
Verder moet elk device met een ethernet aansluiting een sticker hebben met daarop het macadress.
PS Ik zou nog maar eens de reset procedure proberen en daarna die IP wizard.
-
Ip wizard II reeds gedaan. Die kan de cam niet vinden, dus ook geen mac address op die manier. Terwijl ik hem via de browser wel kan benaderen, maar dus vastloop op de inlog. Airlive kan ook niet bij mijn cam komen, maar blijkbaar kunnen zij aan de hand van het mac address een alternatieve inlog aan mij verstrekken. De reset button ook al zo vaak ingedrukt, die geeft iig geen resultaat, dat is zeker.
-
Fing geïnstalleerd, maar geeft hetzelfde resultaat als Lan scan. Ook een mac address beginnend met AC ipv 00
-
Controleer je MAC adres eens hier. (http://www.coffer.com/mac_find/) dan weet je het (Vendor).
Voorbeeld:
[attachimg=1]
-
@Birdy, dat geeft inderdaad als resultaat dat de -ac- string behoort aan de Airlive camera. Ik stuur hem door aan de helpdesk.
-
Precies, die helpdesk medewerker weet het gewoon niet denk ik, maar goed, je hebt nu bewijs ;D
-
Idd, prinyscreen doorgestuurd. Tot be continued.