Auteur Topic: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"  (gelezen 6693 keer)

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Gepost op: 26 februari 2017, 11:48:27 »
Sinds een paar maanden heb ik een Foscam FI9853EP hangen. Deze werkte tot voor twee dagen geleden gewoon goed maar nu krijg ik de melding "verbinding verbroken". Het gekke is dat ik op de Roscam app op mijn iPhone wel nog steeds gewoon beeld heb.
Dat sluit dus volgens mij uit dat het aan de voeding van de camera of aan de netwerkkabel ligt.
Alle suggesties die op dit forum genoemd worden heb ik dacht ik al wel uitgeprobeerd. SS opnieuw installeren, camera opnieuw installeren, camera en NAS op dezelfde switch. Kortom ik ben aan het eind van mijn mogelijkheden.
Weet iemand nog een mogelijkheid die ik uit kan proberen?
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.547
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2017, 12:25:12 »
De camera benaderen via Onvif zoals hier aangegeven werkt bij mij. (tot nu toe)

Maar omdat hij voorheen ook wel weken achtereen verbonden bleef, moet ik zelf ook afwachten of dit de oplossing is. Wat dat betreft is elke ervaring van anderen leerzaam.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2017, 12:41:02 »
Ik heb dat wel gelezen en geprobeerd, maar of ik doe iets verkeerd of ook dit werkt bij mij gewoon niet.
Als ik via ONVIF benader, moet ik dan in het geheel geen merk etc. invullen?
Hoe verander ik trouwens het poortnummer in de camera? Als ik de camera nieuw installeer, geeft SS eerst 888 aan en dat moest ik toen veranderen in 88 om het werkend te krijgen.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2017, 14:19:13 »
Citaat
Hoe verander ik trouwens het poortnummer in de camera?
Dat moet je doen met de cam software zelf.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2017, 14:56:30 »
Ja, daar was ik ook al achter, maar dan moet ik daar wel in kunnen komen en dat lukt ook niet meer.
Ik denk er nu over om de camera te gaan resetten en dan helemaal opnieuw te beginnen.
Mijn volgende camera wordt denk ik voorlopig geen Foscam.
Welk merk werk wel goed samen met SS?
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2017, 16:00:52 »
Vandaag de camera gereset en alles opnieuw geïnstalleerd. Ook Surveillance Station opnieuw geïnstalleerd.
Helaas, nog steeds de melding "geen verbinding".Kan het aan de netwerkinstellingen liggen?
In de router heb ik het IP adres vastgezet. DDNS is niet geactiveerd, UPnP is niet geactiveerd,Het poortnummer is dat van de HTTP poort, dus niet van de ONVIF of HTTPS en P2P is niet geactiveerd.
Moet ik iets aan die instellingen veranderen?
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Heavynasuser

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #6 Gepost op: 05 maart 2017, 11:42:12 »
In dit soort gevallen altijd handig om even gestructureerd de keten door toe lopen.
Als eerste: is je camera wel zichtbaar in de DHCP tabel van je router na een reboot van je camera? (Zou dat fixed ip adres dan even loslaten zodat hij gewoon netjes een nieuw adres krijgt).

Wat gebeurt er dan als je via dat ip adres de camera probeert te benaderen in je browser? (Mocht je ooit een andere poort hebben ingesteld moet je die ook even proberen (e.g. http://xxx.xxx.xxx.xxx:<poortnummer>)
Kom je dan nog wel gewoon in je camera?
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.547
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #7 Gepost op: 05 maart 2017, 12:08:47 »
Het gekke is dat ik op de Roscam app op mijn iPhone wel nog steeds gewoon beeld heb.

Dat betekent in elk geval dat de camera nog gewoon actief is. De foscam app op je telefoon heeft misschien mogelijkheden om de camera te vinden als het IP veranderd of een andere poort gebruikt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #8 Gepost op: 05 maart 2017, 12:26:54 »
De camera is gewoon actief. Ik kan hem via de app op de iPhone benaderen en heb daar beeld en ook via de browser als ik daar het (nieuwe) IP adres invoer, opent de Foscam software en kan ik ook daar gewoon de camera benaderen en heb ik beeld.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Heavynasuser

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #9 Gepost op: 05 maart 2017, 14:23:51 »
En wat zie je dan in surv.station als je daar hetzelfde ip adres en dezelfde http poort opgeeft?
Krijg je met de connectivity test wel beeld in het venster rechts in de camera setup? (Incl. een groen vinkje?)
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart 2017, 14:57:53 »
Dan krijg ik dus de melding "verbinding verbroken". Het probleem zit dus denk ik in de NAS-software.
Ik heb contact met Synology-support. Ik heb hen inmiddels een log file gestuurd en zij gaan nu bekijken wat ze in mijn NAS kunnen vinden.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Heavynasuser

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #11 Gepost op: 05 maart 2017, 18:43:24 »
Dus verbinding maken met precies dezelfde settings lukt niet. Idd vreemd.
Log je in met een aparte user (viewer oid) of met de admin user?

Heb zelf namelijk ook  een camera waarbij ik met een apart aangemaakte useraccount dezelfde symptomen als jij krijg (via surv.station) en met de admin user werkt het wel.. ::)
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #12 Gepost op: 05 maart 2017, 21:19:16 »
Bij mij werkt het bij geen enkel account, admin of eigen, maakt geen verschil.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX

Offline Heavynasuser

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #13 Gepost op: 05 maart 2017, 23:46:16 »
Al geprobeerd om de camera eens als standaard ONVIF camera te configureren in ss? (Op de juiste poort)
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Winusvana

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 16
Re: Foscam FI9853EP "verbinding verbroken"
« Reactie #14 Gepost op: 06 maart 2017, 09:06:06 »
Ja, ook dat al geprobeerd.
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: WD30EFRX


 

Foscam FI9828P

Gestart door Lex1Board Surveillance Station

Reacties: 2
Gelezen: 2438
Laatste bericht 29 september 2016, 15:50:38
door beuzekom
Synology Surveillance Station & Password wijzigen foscam 8918W

Gestart door TazdevlBoard Surveillance Station

Reacties: 6
Gelezen: 4057
Laatste bericht 17 november 2014, 23:19:00
door JSSL
Foscam VD1 + surveillance station: geen opname bij aanbellen

Gestart door Z0ttekeBoard Surveillance Station

Reacties: 9
Gelezen: 3155
Laatste bericht 06 september 2024, 14:47:07
door Synmuis
Paar handige scripts voor Foscam

Gestart door jervanhegBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 2044
Laatste bericht 02 oktober 2016, 10:33:43
door Ds211
Foscam FI9803W

Gestart door MeNaCeBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 1973
Laatste bericht 27 april 2015, 14:48:49
door Briolet