Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Winusvana op 26 februari 2017, 11:48:27
-
Sinds een paar maanden heb ik een Foscam FI9853EP hangen. Deze werkte tot voor twee dagen geleden gewoon goed maar nu krijg ik de melding "verbinding verbroken". Het gekke is dat ik op de Roscam app op mijn iPhone wel nog steeds gewoon beeld heb.
Dat sluit dus volgens mij uit dat het aan de voeding van de camera of aan de netwerkkabel ligt.
Alle suggesties die op dit forum genoemd worden heb ik dacht ik al wel uitgeprobeerd. SS opnieuw installeren, camera opnieuw installeren, camera en NAS op dezelfde switch. Kortom ik ben aan het eind van mijn mogelijkheden.
Weet iemand nog een mogelijkheid die ik uit kan proberen?
-
De camera benaderen via Onvif zoals hier (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/verbinding-blijft-wegvallen/msg215834/#msg215834) aangegeven werkt bij mij. (tot nu toe)
Maar omdat hij voorheen ook wel weken achtereen verbonden bleef, moet ik zelf ook afwachten of dit de oplossing is. Wat dat betreft is elke ervaring van anderen leerzaam.
-
Ik heb dat wel gelezen en geprobeerd, maar of ik doe iets verkeerd of ook dit werkt bij mij gewoon niet.
Als ik via ONVIF benader, moet ik dan in het geheel geen merk etc. invullen?
Hoe verander ik trouwens het poortnummer in de camera? Als ik de camera nieuw installeer, geeft SS eerst 888 aan en dat moest ik toen veranderen in 88 om het werkend te krijgen.
-
Hoe verander ik trouwens het poortnummer in de camera?
Dat moet je doen met de cam software zelf.
-
Ja, daar was ik ook al achter, maar dan moet ik daar wel in kunnen komen en dat lukt ook niet meer.
Ik denk er nu over om de camera te gaan resetten en dan helemaal opnieuw te beginnen.
Mijn volgende camera wordt denk ik voorlopig geen Foscam.
Welk merk werk wel goed samen met SS?
-
Vandaag de camera gereset en alles opnieuw geïnstalleerd. Ook Surveillance Station opnieuw geïnstalleerd.
Helaas, nog steeds de melding "geen verbinding".Kan het aan de netwerkinstellingen liggen?
In de router heb ik het IP adres vastgezet. DDNS is niet geactiveerd, UPnP is niet geactiveerd,Het poortnummer is dat van de HTTP poort, dus niet van de ONVIF of HTTPS en P2P is niet geactiveerd.
Moet ik iets aan die instellingen veranderen?
-
In dit soort gevallen altijd handig om even gestructureerd de keten door toe lopen.
Als eerste: is je camera wel zichtbaar in de DHCP tabel van je router na een reboot van je camera? (Zou dat fixed ip adres dan even loslaten zodat hij gewoon netjes een nieuw adres krijgt).
Wat gebeurt er dan als je via dat ip adres de camera probeert te benaderen in je browser? (Mocht je ooit een andere poort hebben ingesteld moet je die ook even proberen (e.g. http://xxx.xxx.xxx.xxx:<poortnummer>)
Kom je dan nog wel gewoon in je camera?
-
Het gekke is dat ik op de Roscam app op mijn iPhone wel nog steeds gewoon beeld heb.
Dat betekent in elk geval dat de camera nog gewoon actief is. De foscam app op je telefoon heeft misschien mogelijkheden om de camera te vinden als het IP veranderd of een andere poort gebruikt.
-
De camera is gewoon actief. Ik kan hem via de app op de iPhone benaderen en heb daar beeld en ook via de browser als ik daar het (nieuwe) IP adres invoer, opent de Foscam software en kan ik ook daar gewoon de camera benaderen en heb ik beeld.
-
En wat zie je dan in surv.station als je daar hetzelfde ip adres en dezelfde http poort opgeeft?
Krijg je met de connectivity test wel beeld in het venster rechts in de camera setup? (Incl. een groen vinkje?)
-
Dan krijg ik dus de melding "verbinding verbroken". Het probleem zit dus denk ik in de NAS-software.
Ik heb contact met Synology-support. Ik heb hen inmiddels een log file gestuurd en zij gaan nu bekijken wat ze in mijn NAS kunnen vinden.
-
Dus verbinding maken met precies dezelfde settings lukt niet. Idd vreemd.
Log je in met een aparte user (viewer oid) of met de admin user?
Heb zelf namelijk ook een camera waarbij ik met een apart aangemaakte useraccount dezelfde symptomen als jij krijg (via surv.station) en met de admin user werkt het wel.. ::)
-
Bij mij werkt het bij geen enkel account, admin of eigen, maakt geen verschil.
-
Al geprobeerd om de camera eens als standaard ONVIF camera te configureren in ss? (Op de juiste poort)
-
Ja, ook dat al geprobeerd.
-
Hoi
Ik heb 2x dezelfde camera, één aan de voorkant van het huis en één aan de achterzijde.
Via de site van Foscam kun je nieuwe firmware downloaden.
Ik draai 2.22.2.27 inclusief patch dus dan wordt het 2.22.2.27P1
DHCP start vanaf 192.168.1.100 tot 254 en ik heb de camera's een vast ip adres gegeven. (onder de 100 dus)
Surveillance station is versie 8.0.1-5128. En let op als je de camera toevoegt dan zijn de video settings van SVST leidend, de camera neemt die settings over. (frames per second en frame rate etc)
Hier werkt alles tot nu toe stabiel, laatst 1 keer gehad dat de camera aan de voorzijde software matig even vastgelopen was.
Dus even spanningsloos gemaakt en maakte daarna weer contact en sindsdien geen problemen.
Misschien heb je iets aan deze info.
Groetjes Floris
Firmware FI9853EP (https://www.foscam.nl/index.php/productattachments/index/attachments/v/770/)
-
Tsja... Als je zeker weet dat je de juiste camera settings, het juiste IP adres + poort settings en het juiste password gebruikt dan houden de mogelijkheden een beetje op... ::)
Idd misschien nog nieuwe firmware proberen.
Ben benieuwd wat Synology nog weet te vinden.
-
Floris bedankt voor je reactie. Alleen snap ik een paar dingen niet.
De software hier is volgens mij up- to date, gewoon de nieuwste versie.
Bij mij staat in de Foscam IP-client onder Netwerk > Ip configuratie IP van DHCP verkrijgen aangevinkt.
Het adres is nu 24 en in de router heb ik aangegeven dat dit nu een vast adres is.
24 ligt in de range die de router vrij kan geven.
Kan ik buiten die range zelf een adres toekennen en dan ook dit eerst in de IP-client invoeren ???
Dat van de videosettings is ook niet helemaal duidelijk. Maar zoals je misschien gelezen hebt bij in de start van mijn post, de camera heeft het eerst een aantal weken gewoon goed gedaan en is er opeens mee gestopt, tenminste via SVST, maar werkt nog steeds gewoon onder IP-client.
-
Ben benieuwd wat Synology nog weet te vinden.
Synology is bezig
-
Ja het is sowieso beter als de ip camera een vast ip adres heeft.
Je hebt 2 opties.
optie 1
In je router de dhcp range aanpassen, dat hij bijvoorbeeld van 192.168.1.100 tot 192.168.1.254 kan uitgeven.
Stel dat 192.168.1.1 de router is kun je van 192.168.1.2 tot 192.168.1.99 zelf handmatig ip adressen geven aan je NAS en Camera.
optie 2
Ip adressen reserveren op mac adres, dan krijgt je NAS en Camera altijd middels DHCP hetzelfde ip adres van jou keuze.
Het is van belang dat de camera altijd een vaste IP heeft omdat svst middels dat adres verbinding maakt.
Ook het poortnummer is van belang.
Onder settings - netwerk - poort zie je de http poort staan.
Met standaard dhcp kan je ip adres wijzigen, dat ligt aan de "lease tijd" die ingesteld staat. Als je de router reset, of van de spanning haalt dan kan het zo zijn dat hij het ip adres wijzigt van de camera en dan is hij in surveillance station dus "verbroken"
Als je nu in svst je camera verwijderd en opnieuw aanmaakt en alle stappen opnieuw doorloopt moet het wel werken.
Dus toevoegen, merk en type cam kiezen en dan vaste ip + poortnummer + username en wachtwoord moet je weer beeld krijgen.
Groetjes Floris
-
Al enige tijd heb ik contact met Synology-support. Daar zit nog niet zo veel schot in, maar ik blijf hoop houden. Hun laatste bericht was: " I have at this time escalated this ticket to our engineer so he can assist. I will update you as soon as I hear back from him."
Wat ik uit de mailwisseling in ieder geval begrepen heb is dat het bij hen bekend is dat er een probleem is met de Roscam-Camera's, dus niet alleen met de mijne en dat men probeert er achter te komen waar dit aan ligt.
-
Het is Synology support nu toch gelukt om de camera weer werkend te krijgen. In de tussentijd heb ik o.a. op hun advies DSM opnieuw geïnstalleerd, maar dat gaf toen geen oplossing. Maar nu, na een maand en 10 mailtjes van hen, doet de camera het weer. Wat ik gezien heb is dat ze de camera niet als een Foscam hebben geïnstalleerd, maar als een ONVIF!
Ik heb ze gevraagd om me uit te leggen waarom hen het nu toch gelukt is en wat ze zoal gedaan hebben.
Als daar antwoord op komt, zal ik dat uiteraard hier weer posten.
-
Het advies on ONVIF te gebruiken heb ik al in de 2e post van dit draadje gegeven. Sinds ik onvif gebruik voor mijn 9900P heb ik niet één disconnect meer gezien. Voor die tijd tientallen tot een paar honderd per dag.
-
Dat weet ik en heb ik toen ook geprobeerd maar toen zonder resultaat. Ik ben dus zeer benieuwd wat Synology-support nog meer gedaan heeft
-
Hallo allen,
ik heb dit draadje gevonden omdat ik ook 2 Foscams heb op een syno.
alles netjes geüpdate en op een Mikrotik gigabit netwerk. Alles werkt op de web pagina van de foscams en op de telefoon app van foscam maar Syno surveilance station laat het zeer regelmatig en langdurig afweten.
heeft iemand van jullie de problemen ondertussen kunnen verhelpen?
alvast bedankt
-
Ook ONVIF maar gebruiken?
-
Heb ik gedaan maar dat levert nog steeds uitval op. ben nu met continues bitrate aan het expirimenteren. Ik heb er niet echt een "stabiel" gevoel bij...
Werkt OnVIF bij u stabiel? ook op 1080P?
-
Heb geen cam in gebruik.