Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: andries fontijne op 04 januari 2016, 20:04:11
-
Hallo, ik heb een probleem met twee Foscam FI9805w camera's i.c.m. de DS215J. De camera's verbreken namelijk continu de verbinding. De twee oudere geïnstalleerde camera's de Foscam FI8905w leveren geen problemen op en functioneren goed.
De camera's zijn WiFi met vaste IP geïnstalleerd en als gevolg van de disconnects voor de zekerheid ook op de kabel getest, met helaas hetzelfde resultaat.
Bij de DS215j alle mogelijke instellingen geprobeerd en ook met Coolblue (leverancier DS en camera's) contact gehad en ook zij weten niet waar het te zoeken.
Nu heb ik de camera's ook getest op een RS812 en een DS414slim en daar werken deze camera's perfect zonder ook maar één enkele disconnect.
Iemand een idee wat er op de DS215j fout kan gaan?
In de hoop dat iemand mij kan helpen
Met vriendelijke groet
Andries Fontijne
-
Intussen ken ik dit type camera goed, heb er vier draaien, en geen enkele uitval (meer).
- eerste stap is de Foscam firmware updaten! Kijk welke firmware je hebt, kijk of dit wel degelijk de laatste nieuwe is, en ga dan updaten. Mogelijks moet je dat stapsgewijs doen (14.7 naar 14.8 naar 14.9 etc etc, ...sla geen stap of versie over, volg de aangeduide versies, of je hebt miserie! Je bent er makkelijk een half uur zoet mee, om die stapgsgewijs te updaten.)
- vervolgens SS eens de-installeren en opnieuw installeren. Als je liever dit eerst eens probeert zonder bovenstaande stap, ook goed, want als die cameras wél foutloos werken met een andere Synology, zal het hiermee alleen al mogelijks al opgelost zijn.
Ik moet er wel bij vertellen dat ikzelf enkel via LAN aansluit, of desnoods met powerline. Ik ervaar WLAN als minder bedrijfszeker.
-
jervanheg,
Dank voor jouw reactie.
Volgens mij staan de camera's op de laatste firmware versie tw. System Firmware Version 1.4.1.10 en Application Firmware Version 2.14.1.119
Doe ik een check bij Foscam dan krijg ik versie 2.x.1.118.
De door jou genoemde 14.7 - 14.8 en 14.9 herken ik hier niet uit of zie ik wat over het hoofd?
Heb nog geen poging gedaan om SS opnieuw te installeren, maar is uiteraard wel een optie.
Groetjes Andries
-
De firmware versies die ik schreef, zijn fictief, enkel ter illustratie (dat je de updates sequentieel moet doen, en zeker geen versie overslaan).
Wel, dan gauw eens een deinstallatie/installatie van SS proberen - drie minuutjes werk, en je weet of het helpt :-).