Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: gwn op 15 januari 2016, 16:51:00

Titel: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: gwn op 15 januari 2016, 16:51:00
Beste forum leden,

Ik heb onlangs de Elro C903IP.2 camera gekocht en heb deze aangesloten op de DS213J middels surveillance station en ingesteld als Merk APEXIS      APM-J0233-WS-IR (op aanraden van een medewerker van Elro support). Dit werkt op zich goed, het beeld is goed, echter krijg ik ondanks de instelling "continue" opname toch steeds korte filmpjes varierend van 1 sec tot 5minuten. Tevens krijg ik vaker de melding dat de verbinding verbroken is, deze hersteld zichzelf na een tijd vanzelf. Ik weet zeker dat de wifi verbinding 100% in orde is. Camera heeft ook een vast IP e.d. Ik kan tijdens de melding "verbinding verbroken" wel gewoon connectie met de camera maken middels de Elro software en pingen enz.

Is dit een bekend probleem of moet ik de camera onder een andere naam instellen?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp,

groet
ricardo
Titel: Re: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: gwn op 17 januari 2016, 19:27:25
niemand? :(
Titel: Re: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: jervanheg op 18 januari 2016, 11:36:51
proberen via ethernet, en als dat dan wél werkt, dan weet je wat het probleem is  :)
Titel: Re: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: gwn op 18 januari 2016, 11:39:32
dat wordt een beetje lastig aangezien de camera al buiten ophangt en er geen ethernet mogelijkheid in de buurt is. De WIFI verbinding kan ik uitsluiten, die werkt 100%. Lijkt alsof er iets in de aansturing van de camera i.c.m. surveillance station misgaat.... Ik lees dat er meer mensen een soortgelijk probleem hebben met andere camera's ook bedraad aangesloten...
Titel: Re: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: jervanheg op 18 januari 2016, 13:32:34
Ben benieuwd hoe je dat gemeten hebt, die 100% Wi-Fi. Want tenzij je camera op 1 centimeter van de router-antenne zit, en dat in een 100% interferentie-vrije omgeving, heb je nooit 100% Wi-Fi.
Maar goed, als je het meest voorkomende probleem niet wenst te testen, dan is al de rest koffiedik kijken.
Ethernet kan je via powerline proberen. Is ook niet 100%, maar alvast zekerder dan WiFi.
Titel: Re: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: gwn op 18 januari 2016, 13:40:52
Ik snap de vraag over de WIFI en ik ben ook echt wel blij dat mensen willen meedenken / helpen (Don't get me wrong). Als de camera in surveillance station verbinding verbroken aangeeft kan ik de camera wel gewoon pingen en benaderen via de ELRO software / DDNS. Het is niet dat ik dit niet wil testen maar ik moet dan met een lan kabel van een dikke 10/15 meter vanaf de voorgevel naar binnen testen, met dit weer is dat zeker niet ideal.

Ik zit zelf met mijn gsm / ipad / tv wifi dongle in dezelfde kamer waar de camer aan de buitenzijde hangt zeg maar, allemaal geen enkel probeem en zeer goed bereik.

Om bovenstaande redenen verdenk ik eerder een setting in surveillance station. Wellicht dat de camera onder een andere naam camera ingesteld dient te worden ofzo?
Titel: Re: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: gwn op 24 januari 2016, 20:46:22
na hemel en aarde bewogen te hebben is de camera inmiddels aangesloten met UTP kabel en heb ik zojuist de laatste nieuwe firmware geinstalleerd. Tevens de standaard HTTP poort van de camera ingesteld op 8080 ipv 80. Zijn er specifieke instellingen nodig in surveillance station om "continue opnames" te krijgen?

Ik heb het volgende ingesteld voor mijn C903IP.2. (Zie bijlages) is dit zo in orde?

Bedankt alvast!
Titel: Re: Elro C903IP.2 op DS213J constant verbinding verbroken
Bericht door: T-Ricky op 27 april 2016, 13:18:39
Hi Ricardo,

Ik heb mijn Elro camera's ingesteld als Foscam FI 8918W en met poort 80.
Dit werkt al tijden probleemloos. Zowel via Wifi als bedraad.