Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: gsm op 07 juli 2021, 13:10:53
-
Ik heb al jaren een DS110j met DMS versie 4.0-2228 in bezit en werkt nog steeds perfect.
Ik doe er niet veel mee en gebruik hem alleen voor backup van mijn HDD en ook dat gaat perfect
Voorheen heeft die ook als surveillance gediend voor 2 IP camera´s in het buitenland maar dat doe ik al jaren niet meer.
Nu wil ik 2 camera´s in de LAN laten opnemen maar dat lukt niet of ik heb wat fout gedaan vandaar mijn vraag hier.
In package center staat alles op stopgezet dus ook surveillance station en daar staat bij bijwerken.
Wat heb ik gedaan, eerst op bijwerken geklikt en dat ging die doen maar kon het niet installeren.
Toen op uitvoeren geklikt om het actief te maken
In het nieuw geopende scherm staat nu surveillance station maar als ik daar op klikt krijg ik de foutmelding "Sorrie, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden"
Kan iemand mij helpen om verder te komen en de 2 camera´s in de LAN te installeren ?
-
Excuses dat ik het in de verkeerde topic had geplaatst en bedankt voor het verplaatsen
-
niemand advies of raad ?
-
Ik heb geen advies of raad.
Heb wel even op m'n 2 jaar oudere DS508 (met dezelfde DSM Versie) SS (voor deze DS een oudere) geïnstalleerd, maar die draait, als pakket, zonder problemen.
[attachimg=1]
[attachimg=4]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
-
Misschien toch een advies:
Verwijder SS en probeer eens een voorgaande versie (https://archive.synology.com/download/Package/SurveillanceStation), kies dan de package beginnende met SurveillanceStation-88f628x......
En installeer deze handmatig in het Package Center > Installeren/bijwerken.
-
Bedankt voor je hulp :thumbup:
Het heeft voorheen goed gewerkt en omdat ik de foutmelding kreeg dacht ik dat de DS110j met de DSM versie 4.0 verouderd was.
Ik krijg namelijk het beeld van de foto te zien.
Voor ik vragen stel over SS etc zou ik het graag willen weten of dit niet het probleem is.
-
Dus, eerst start SS wel in het Package Center ?
Dan ga je naar de pagina en zie je Sorry...... ?
Kijk je terug in het Package Center en dan zie dat SS is gestopt ?
Ik zie niet welke SS versie je draait, maar je hebt geprobeerd bij te werken, dus draai je een oudere versie, maar dat lukte niet, begrijp ik.
Welke SS versie is nu geïnstalleerd ?
-
Dat is 6.1.2983
-
Dat is de laatste versie voor DSM 4.
Wat heb ik gedaan, eerst op bijwerken geklikt en dat ging die doen maar kon het niet installeren.
Omdat dit dus niet ging, weet niet wat er fout is gegaan, dan zou ik toch SS verwijderen en opnieuw installeren.
Je kunt ook handmatig installeren, dan moet je deze downloaden (https://global.download.synology.com/download/Package/spk/SurveillanceStation/6.1-2983/SurveillanceStation-88f628x-6.1-2983.spk).
-
Ik vind het top van je om mij te helpen :thumbup:
Ik heb de SS verwijderd en die van je link geïnstalleerd en het gaat nu verder. Vreemd wat er gaande was maar misschien met de update iets fout gegaan. Ik ga nu kijken of ik de camera´s er in kan krijgen.
Is het misschien beter om de software van de DS110j ook te updaten ?
Er staat nu 4.0 op maar ik zag dat 5.2 de laatste is alleen moet ik dat stap gewijs upgraden
Als dat beter is welke DSM volgorde moet ik dan nemen ?
Ik zie verschillende 4.3 versies staan, moet ik ze dan allemaal installeren ?
-
Maak even een nieuw Topic voor DSM.
-
Doe ik maar omdat ik nu al verder kom probeer ik het nog even met 4.0 werkend te krijgen en dat lukt me nog niet omdat machtiging is mislukt.
Update :
Als ik laat zoeken op IP adres dan vind die geen camera, er zitten 4 camera´s in mijn netwerk waarvan ik er 2 in de NAS wil hebben
Vul ik het IP adres in van de camera dan geeft die de melding "machtiging is mislukt"
Het betreft een Foscam FI9821W-V2 camera in de LAN en het IP adres is 192.168.x.x en poortnummer is 80xx
Alles heb ik ingevuld behalve video formaat en audio formaat want dat wordt automatisch ingevuld.
Camera is gewoon te bereiken met het IP camera tool van Foscam en de beelden kan ik zien in Ispy op mijn PC dus camera werkt goed.
Wat doe ik fout of wat kan de oorzaak zijn ?
-
Reboot de NAS eens en probeer het nog eens.
-
Helaas werkt niet. Ik had die al 2 keer gereboot en nu weer een keer maar blijf de zelfde melding houden.
-
Iemand nog een oplossing ?
-
Net terug van vakantie en hoopte op een oplossing maar helaas.
Hopelijk heeft iemand toch DE oplossing en kan ik de volgende keer wel de camera laten opnemen door de DS110j
-
Zet de camera's eens in dezelfde ip-reeks (als ze nu tenminste in verschillende zitten).
Misschien worden ze dan wel gevonden.
(bericht aangepast omdat je aangaf ook al ip-adres ingevuld te hebben)
-
Wat bedoel je met in de zelfde IP reeks te zetten ?
Nu staat alles in de 192.168.2 reeks.
-
Soms wil contact tussen apparaten niet lukken als ze in verschillende ranges zitten (A.B.C.xx en ander in A.B.D.xx bijv)
Maar daar zit het hier dus ook niet in. Ik heb een zelfde camera. Zal die eens opduikelen en wat uitproberen of die de betreffende foutmelding oplevert. Ik meld me in dat geval weer.
-
Top en bedankt voor het meedenken.
-
Ben ik weer: heb diezelfde camera nogmaals aan SS gehangen en dat werkte. Als volgt:
- toevoegen camera-wizard starten
- kies gewoon voor de snelle toevoeg-optie
- vul gegevens in: ip, poort, merk foscam
- gebruik dan de zoek/loeptoets achter het ip-adres
- dan kom je in zoekscherm met resultaten
- daarin heb je twee opties en ik hoop dat daar je oplossing zit:
- als je laat zoeken met syno-compatible-apparaten (wat mij logisch lijkt) dan vindt ie bij mij niks
- als ik dan de knop gebruik om te zoeken op basis van ONVIF dan is ie er gelijk.
- dat werkte met camera binnen mijn lan en met een erbuiten
hoop dat je hier verder mee komt (toev: als het niet werkt kunnen we cam-instellingen eens vergelijken)
-
Het is toch weer iets anders dan bij jou, vermoedelijk door de DS110j versie
Maar ben wel verder dan voorheen, voorheen gaf ik het IP adres in met alle andere gegevens en klikte inderdaad op het zoek/loep icoontje en dan die zoeken maar vond niets.
Nu heb ik onderin op verbinding testen geklikt en ineens beeld.
Daarna voltooien en opslaan en de camera zie ik nu zonder ! in de lijst staan.
Klik ik nu links op het beeldje dan moet ik SurveillancePlugin downloaden en installeren.
Ik heb dat gedownload maar hoe installeer ik die ?
Ook zie ik dat er nog niets wordt opgenomen en opgeslagen op de DS in de surveillance/huiskamer map
In de lijst staat de camera wel als ingeschakeld met naam en IP adres en als status normaal
-
Ik heb geen ervaring met de ds110j-versie dus waarom ie om surveillanceplugin vraagt is me niet duidelijk.
Als het een exe-file is, dan lijkt ie me voor je pc-bestemd en dan dus daar uitvoeren.
Ik weet niet of jouw versie van surveillancestation ook de HOME-mode knop heeft want als die op Home-ON staat,
dan zal alarm-opname niet doorgaan.
Verder kun je ook in de camera zelf aangeven of ie opnames moet maken bij beweging en/of continue.
Instellen op camera zelf heeft mijn voorkeur want is gemakkelijk te doen en dan hoeft de nas dat extra werk niet te doen.
-
Het is een msi bestand die, niet aan gedacht, ook op de PC moet worden uitgevoerd en dat gedaan maar nog steeds geen live beelden
Inmiddels gezien dat er wel beelden worden opgeslagen op de DS
Ik ben dankzij jouw inbreng goed vooruit gegaan.
Het zou leuk zijn als het lukt om ook de beelden live te kunnen zien op de PC maar is niet echt belangrijk.
Voor de duidelijkheid ik bedoel dus als ik klik op het live beeldje links in de regel van de camera in het SS scherm.
-
Beeld live op de pc zou met Syno Surv. moeten kunnen maar als het niet lukt kan het ook anders makkelijk:
Ik gebruik nogal eens gewoon vanuit de browser direct het ip-adres van de camera (staat in mijn favorieten).
Zal de eerste keer vermoedelijk om plugin roepen, maar daarna werkt het prima en kun je ook even snel bij je instellingen,
bijv om alarm-detectie aan/uit te zetten. Succes verder.
-
Dank je wel, ik zal het e.e.a. nog eens bekijken maar het belangrijkste werkt.
Beeld live zien lukt me wel via de browser en via Ispy wat nu 24/7 aan staat om de beelden op te nemen maar als ik weg ben staat de PC uit en dan is het handig als de DS de beelden op neemt en dat is nu gelukt.
Nogmaals hartelijk dank
-
Ik wilde een nieuwe DS gaan kopen want het lukte me niet om meer camera´s er bij te krijgen maar na wat info in dit (https://www.synology-forum.nl/aankoopadvies/nas-advies/new/#new) topic vermoed ik dat het door de DSM komt en de app update:
Ik heb er nu 2 camera´s in staan maar de andere 2 lukt niet.
Ik heb daarvoor de 2 werkende camera´s verwijderd en de andere 2 er in willen zeten omdat ik nog geen licentie voor de andere 2 camera´s heb.
Ik heb Ispy 24/7 op mijn PC draaien en alle camera´s werken goed maar op mijn telefoon doen de bewuste 2 het ook niet als ik in mijn LAN zit, zet ik LAN uit dan zie ik de bewuste camera´s wel.
Nu vermoed en hoop ik dat dit ook het probleem is in Synology en dan is de vraag wat kan ik daar aan doen dat die 2 camera´s wel gewoon zichtbaar zijn in de LAN ?
-
Surveillance Station in een DS heeft een gratis licentie voor maximaal 2 camera's. Wil je meer camera's moet je een truuk (behelst meerdere NAS-sen) toepassen of licenties bij kopen.
Ook zou ik de DS110j niet meer voor surveillance gebruiken, gewoon omdat deze al lange tijd EOL (End Of Life) is en geen updates meer ontvangt. Laatste DSM versie hierop is 5.2.
Ook kun je daar niet meer de meest recente versie van surveillance station op draaien. Mijn tip: upgraden!
-
Zeker niet mijn andere topic gelezen :D
Deze (https://www.synology-forum.nl/aankoopadvies/nas-advies/new/#new)