Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Remon1979 op 04 oktober 2017, 17:34:48
-
Hoi, ik heb zojuist een 4e licentie gekocht om mijn Dahua IPC camera toe te voegen in SS.
Nu heb ik alle gegevens ingevuld en krijg ik een check met de verbinding. Vervolgens tijdens de activatie krijg ik de melding" verbinding verbroken".
Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Heb de camera ool al als ONVIF ingesteld, en hetzelfde euvel.
Wie kan mij uit de brand helpen???
Alvast bedankt.
-
Staat je cam hier bij (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera?brand=DAHUA) ?
Nu heb ik alle gegevens ingevuld
SS niet laten zoeken ?
Heb de camera ool al als ONVIF ingesteld
SS wel zelf laten zoeken ?
-
Hoi Birdy,
Mijn cam staat erbij. Het is de IPC hdw 5231 r-z. Hij krijgt ook gewoon verbinding. Alleen het activeren duurt erg lang en dan is de verbinding verbroken.
-
Merkwaardig dan.....bedraad of WiFi.
Probeer eens een reboot van je NAS, GE weet maar nooit ;D
-
Via poe injector bedraad. Ik zal de nas even herstarten.
-
Als ik SS zelf laat zoeken vind ie keurig de juiste camera.
Aha, via onvif pakt ie em nu wel ;D
Zit hier nu nog een verschil in qua functies of kwaliteit?
-
ONVIF is universeel, ik zou gaan voor de gegeven instellingen en mogelijkheden van SS zelf, die Synology verkregen heeft van fabrikant.
-
Het is een ondersteunende camera van syno. Echter als ik SS laat zoeken wordt de cam gevonden, echter geen mac adres, wel het interne ip. Ik denk dat daar mogelijk de fout zit.
-
Iemand nog een oplossing???
Nu ook in ONVIF verbinding verbroken...
SS maar niet meer gebruiken en een NVR kopen :|
-
Wat dacht je van een Support Ticket inleggen, ik zie dit soort problemen zo vaak tegen komen n.l.
-
Waar kan ik dat doen?
-
Synology Ticket:
https://account.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/nl-nl
-
Hoi Birdy,
hoelang duurt het in de regel voordat de helpdesk een kijkje gaat nemen in de NAS. Ben nu al weken met die helpdesk bezig zodat ze in mijn nas kunnen kijken, alleen schiet dit niet echt op.
Heb tijdelijk mn WW veranderd en die hele lange key naar ze gemaild, alleen gebeurd er weinig.
Mailcontact duurt ook erg lang, een chat zou handiger zijn, jij nog tips?
-
Bij mijn laatste keer, een paar maanden geleden, was er remote gewerkt binnen een dag, nadat ik de gegevens had doorgegeven.
Dat het bij jouw nu weken moet duren, geen idee waarom, kan niet in de keuken kijken van Synology, misschien hebben ze andere prioriteiten.
-
Ik had hetzelfde probleem ineens.
zie
https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/opeens-verbinding-camera's-verbroken/new/#new
Bij mijn 2 camera's van Dahua gaf SS ook opeens aan verbinding verbroken, terwijl als je op test klik er wel een groen vinkje komt en ik dan opeens ook live beelden zie van de camera. Toch blijft hij dan op verbinding verbroken staan en kan ik niet opnemen.
Synology kwam met de volgende opties, nr.7 (onvif camera installatie) lijkt nu te werken.
==============
Thank you for contacting Synology support.
1. Please check if your Surveillance Station is the latest version. If no, please upgrade the system and then try to connect again.
2. Please disable the MTU. (Control Panel > Network > Network Interface > Edit)
3. If camera connected via WiFi, try a wired connection, make sure the connection is stable.
4. Please check if the firewall blocks the RTSP or HTTP ports.
5. Please try to change the Transport protocol to HTTP or TCP: (IP camera >> edit >> Device Setting)
6. Please check if the camera has the latest FW. If no, please upgrade the FW to the latest version.
7. Try to add the camera as ONVIF
8. If it is possible, can you try to play the camera's RTSP stream via VLC player?
-
Synology kwam met de volgende opties, nr.7 (onvif camera installatie) lijkt nu te werken.
Die optie is al gedaan, lees even terug.
-
vreemd probleem dit.
Bij mijn camera IPC-HFW1320SP-W werkt de onvif instelling wel.
Bij mijn andere camera IPC-HDBW1320EP-W werkt de onvif instelling niet.
Ook de fabrikant instelling werkt niet.
Krijg de melding verbinding verbroken.
-
Afgelopen week een tweetal Dahua camera's gekocht. Type Easy4ip DH-SD22204T-GN. Deze zijn interessant omdat ze een PTZ functie bieden tegen een relatief schappelijke prijs.
De camera's worden vermeld in de Synology compatibility lijst, dus ik heb deze met een gerust hart aangeschaft.
Je raad het al, ook ik loop tegen het hier behandelde probleem op. Zowel handmatig als geautomatiseerd, als Dahua inclusief het camera model wordt gekozen kan ik de camera installeren, als ik de connectie test krijg ik in het voorbeeldscherm het camerabeeld, maar zodra ik het selectie-form afsluit, waarna de camera geregistreerd wordt krijg ik de melding dat de connectie niet goed is. Als je boven het info- i'tje naast de melding "hovered" wordt aangegeven om de rtsp settings te controleren. Dit heb ik gedaan. firewalls, camera, switch, port, etc. Dit mocht niet baten.
Gelukkig werkt het selecteren van de camera's als "onvif" camera wel goed. Dus ik kan nu werken, maar ik ben erg nieuwsgierig naar wat ik nu mis aan functionaliteit (als ik überhaupt al iets mis). Weet iemand dit?
Dit gezegd hebbend; ik vermoed dat de camera setting in surveillance station niet op orde is, of dat Dahua iets in de firmware gewijzigd heeft. Dat laatste zou getuigen van een niet heel erg goed werkend bug-solving proces bij Duhua, want als ik me door Google heen worstel kom ik dit "probleem" al tegen in meldingen uit 2016. Iemand een idee hoe dit probleem in te schieten bij Dahua? Want hoewel een en ander bij mij nu werkt is dit niet de meest charmante oplossing als het model van de camera gewoon in de compatibility lijst voorkomt.
-
Ik heb gekeken in het Surveillance Device Pack [Version: 5.3.3-2180] en daar staat je cam setup inderdaad in:
[DAHUA*SD22204T-GN]
{BasicSettings}
api = dahua
tv_standard = yes
multi_streams = 2
mjpeg = rtsp
h264 = rtsp
key_frame_interval_range = frame,1-150
force_restart_time = 80
motion = mjpeg,h264
motion_param = sensitivity,threshold
tampering_detect = mjpeg,h264
pan = continuous
tilt = continuous
zoom = continuous
ptz_direction = 8
ptz_speed_config = speed_url
ptz_speed_max = 5
focus = continuous
iris = step
auto_focus = yes
auto_pan = cam
preset = 80
camera_parameters = yes
ntp_server = Surveillance Station,clock.isc.org,disable
force_sync_time = yes
video_rotation = 0,180
exposure_mode = auto,day,night
exposure_control = outdoor,50,60
osd_timestamp = yes
osd_format = datetime,text
activate_time = 5
default_username = admin
default_password = admin
rtsp_protocol = auto,udp,tcp
extra_liveview_stream = mobile
api_specific = SD_CAM,FPS_RULE,IMAGE_PARAM_INDEPENDENT,GOP_TWICE_FPS
url_unencoded_chars = :
.
.
enz.....
Heb je het lijstje van tjerkpolle ook opgevolgd ?
Zo ja, en het heeft niet geholopen, dan zou ik een Ticket inleggen hiervoor, het is ondersteund dus, het moet werken en dan wel zonder ONVIF !
-
Hallo,
Dat lijstje heb ik inderdaad punt voor punt afgelopen. Met het volgende resultaat:
1. Please check if your Surveillance Station is the latest version. If no, please upgrade the system and then try to connect again.
Ja, laatste versie
2. Please disable the MTU. (Control Panel > Network > Network Interface > Edit)
Stond niet aan
3. If camera connected via WiFi, try a wired connection, make sure the connection is stable.
Ik gebruik PoE
4. Please check if the firewall blocks the RTSP or HTTP ports.
Gedaan in alle routers en switches die tussen de camera's en de Synology box zitten. Overall kon de rtsp port gewoon door. Zit overigens in een LAN
5. Please try to change the Transport protocol to HTTP or TCP: (IP camera >> edit >> Device Setting)
Inderdaad al eerder geprobeerd omdat ik het idee had dat daar het probleem wel eens kon liggen, maar helaas geen resultaat. Alle mogelijke settings zo'n beetje wel geprobeerd hier......
6. Please check if the camera has the latest FW. If no, please upgrade the FW to the latest version.
Yep, laatste firmware staat erop
7. Try to add the camera as ONVIF
Dit werkt dus wel. Gelukkig wel, want dan kan ik in ieder geval de camera's gebruiken.
8. If it is possible, can you try to play the camera's RTSP stream via VLC player?
Werkt.
Kortom, ik heb mijn best gedaan :)
Nu ga ik inderdaad een call proberen in te schieten. Mocht men reageren zal ik het hier posten. Bedankt voor je reactie!
-
Ik zie dat je alles hebt uitgelopen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik krijg m’n 5231 RZ ook nog niet buiten onvif om aan de praat.
-
Wat is eigenlijk het nadeel van onvif ipv configureren als specifieke Dahua camera?
Ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken.
-
ONVIF is algemeen, je zou functies kunnen missen of werken niet naar behoren.
In mijn ogen is het kiezen voor het merk/type de beste keuze mits, dit goed geregeld is (setup/parameter) door Synology in samenwerking met de fabrikant, natuurlijk.
-
Ik heb eea aangemeld bij Synology, hieronder hun reply. (afwachten denk ik..)
Dear Customer,
Thank you for contacting Synology support.
Regarding your issue, it is a known issue between Dahua latest FW and Surveillance Station.
It is related to the Dahua FW issue and Dahua will fix it in the next release.
Otherwise, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system and the cameras from here.
[1]Remote Access Instructions
===============================================================
For DSM 5.0 and above:
1. Please provide the Support Identification Key in Support Center to us and enable remote access.
2. Enable SSH service in Control Panel > Terminal & SNMP
3. Tell us your temporary password for the 'admin' account on your Synology NAS.
Note 1: Other user accounts with admin privilege won't work except DSM6.x.
Note 2: The temporary password should not be too simple and must contain numbers and letters.
Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
===============================================================
[2]Remote Access Instructions for the camera
===============================================================
1. Please provide the camera's IP Address, Port number for RTSP, HTTP, and ONVIF
2. Default Admin account credentials ( Username and Password )
3. Please make sure the camera is accessible outside of your network. To do so, you need to port forward the port of the camera. The camera user manual usually have some steps on how to port forward.
===============================================================
We will not disclose/access any of your private data. Please offer us the remote access for troubleshooting purposes. Thank you.
Sincerely,
Technical Support
Tina Sung
-
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn camera!
Mijn camera heeft het jarenlang gedaan zonder problemen. Sinds kort heb ik er een camera bijgekocht en heb ik de security wat opgehoogd, o.m. door het instellen van een langer, complexer wachtwoord (10 tekens, hoofdletters, leestekens etc.). Vanaf dat moment kreeg ik hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Lang verhaal kort: zet je camera eens terug naar de fabrieksinstellingen. Gebruik als login: admin en wachtwoord: admin en test het dan nog eens.
Ik ben benieuwd naar je resultaten. Bij mij werkt 'ie weer zowel als Onvif als met de eigen camera specs (Foscam FI9803P V2).
-
het is wachten op volgende update of zie onderstaande oplossing die ik van Dahua kreeg (IP cam shop)
Zie: Instructies
1. Schakel SSH in op uw Synology en maak verbinding via SSH ( Putty is veel gebruikt )
Voer het volgende commando in
2. cd /var/packages/SurveillanceStation/target/device_pack/camera_support/
Bewerk het bestand: DAHUA.conf --> 3. sudo vi DAHUA.conf
4. Zoek uw camera model en verwijder "FPS_RULE" in "api_specific"
Voorbeeld:
api_specific = FPS_RULE,FOCUS_V2,ROTATE_0
Verwijder het dik gedrukte deel uit deze regel
5. Controleer de camera instellen, frame rate, resolutie zorg ervoor dat deze gelijk staan als in Synology.
7. Schakel de camera in in Synology
8. Als de camera nog disconnected aangeeft is er iets niet gelijk of is de wijziging niet goed doorgevoerd
-
:) jippie deze oplossing zorgt ervoor dat de IPC-HDBW1320E-W camera werkt met de DAHUA instellingen. ONVIF en DAHUA settings werken nu. Hartelijk dank voor het delen.
-
PDR, super bedankt voor het delen van deze tip. Mijn IPC-HDBW1320E werkt!
-
Yes dit werkte bij mij ook.
Mijn HDBW1420EP werkt eindelijk met de instellingen van HDBW1420E