Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Remon1979 op 04 oktober 2017, 17:34:48

Titel: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 04 oktober 2017, 17:34:48
Hoi, ik heb zojuist een 4e licentie gekocht om mijn Dahua IPC camera toe te voegen in SS.
Nu heb ik alle gegevens ingevuld en krijg ik een check met de verbinding. Vervolgens tijdens de activatie krijg ik de melding" verbinding verbroken".

Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Heb de camera ool al als ONVIF ingesteld, en hetzelfde euvel.

Wie kan mij uit de brand helpen???

Alvast bedankt.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 04 oktober 2017, 17:44:54
Staat je cam hier bij (https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera?brand=DAHUA) ?

Citaat
Nu heb ik alle gegevens ingevuld
SS niet laten zoeken ?

Citaat
Heb de camera ool al als ONVIF ingesteld
SS wel zelf laten zoeken ?
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 04 oktober 2017, 18:06:20
Hoi Birdy,

Mijn cam staat erbij. Het is de IPC hdw 5231 r-z. Hij krijgt ook gewoon verbinding. Alleen het activeren duurt erg lang en dan is de verbinding verbroken.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 04 oktober 2017, 18:34:47
Merkwaardig dan.....bedraad of WiFi.
Probeer eens een reboot van je NAS, GE weet maar nooit ;D
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 04 oktober 2017, 18:49:04
Via poe injector bedraad. Ik zal de nas even herstarten.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 04 oktober 2017, 18:56:26
Als ik SS zelf laat zoeken vind ie keurig de juiste camera.

Aha, via onvif pakt ie em nu wel  ;D

Zit hier nu nog een verschil in qua functies of kwaliteit?
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 04 oktober 2017, 19:22:52
ONVIF is universeel, ik zou gaan voor de gegeven instellingen en mogelijkheden van SS zelf, die Synology verkregen heeft van fabrikant.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 04 oktober 2017, 19:53:24
Het is een ondersteunende camera van syno. Echter als ik SS laat zoeken wordt de cam gevonden, echter geen mac adres, wel het interne ip. Ik denk dat daar mogelijk de fout zit.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 06 oktober 2017, 13:45:44
Iemand nog een oplossing???

Nu ook in ONVIF verbinding verbroken...

SS maar niet meer gebruiken en een NVR kopen :|
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 06 oktober 2017, 13:53:45
Wat dacht je van een Support Ticket inleggen, ik zie dit soort problemen zo vaak tegen komen n.l.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 06 oktober 2017, 14:09:17
Waar kan ik dat doen?
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 06 oktober 2017, 14:42:52
Synology Ticket:
https://account.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/nl-nl
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 22 oktober 2017, 20:41:56
Hoi Birdy,

hoelang duurt het in de regel voordat de helpdesk een kijkje gaat nemen in de NAS. Ben nu al weken met die helpdesk bezig zodat ze in mijn nas kunnen kijken, alleen schiet dit niet echt op.
Heb tijdelijk mn WW veranderd en die hele lange key naar ze gemaild, alleen gebeurd er weinig.
Mailcontact duurt ook erg lang, een chat zou handiger zijn, jij nog tips?
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 22 oktober 2017, 21:25:37
Bij mijn laatste keer, een paar maanden geleden, was er remote gewerkt binnen een dag, nadat ik de gegevens had doorgegeven.
Dat het bij jouw nu weken moet duren, geen idee waarom, kan niet in de keuken kijken van Synology, misschien hebben ze andere prioriteiten.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: tjerkpolle op 26 oktober 2017, 13:06:22
Ik had hetzelfde probleem ineens.

zie
https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/opeens-verbinding-camera's-verbroken/new/#new

Bij mijn 2 camera's van Dahua gaf SS ook opeens aan verbinding verbroken, terwijl als je op test klik er wel een groen vinkje komt en ik dan opeens ook live beelden zie van de camera. Toch blijft hij dan op verbinding verbroken staan en kan ik niet opnemen.

Synology kwam met de volgende opties, nr.7 (onvif camera installatie) lijkt nu te werken.

==============

Thank you for contacting Synology support.

1. Please check if your Surveillance Station is the latest version. If no, please upgrade the system and then try to connect again.
 2. Please disable the MTU. (Control Panel > Network > Network Interface > Edit)
 3. If camera connected via WiFi, try a wired connection, make sure the connection is stable.
 4. Please check if the firewall blocks the RTSP or HTTP ports.
 5. Please try to change the Transport protocol to HTTP or TCP: (IP camera >> edit >> Device Setting)

 6. Please check if the camera has the latest FW. If no, please upgrade the FW to the latest version.
 7. Try to add the camera as ONVIF
 8. If it is possible, can you try to play the camera's RTSP stream via VLC player?
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 26 oktober 2017, 13:27:20
Citaat
Synology kwam met de volgende opties, nr.7 (onvif camera installatie) lijkt nu te werken.
Die optie is al gedaan, lees even terug.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: tjerkpolle op 27 oktober 2017, 12:24:40
vreemd probleem dit.
Bij mijn camera IPC-HFW1320SP-W werkt de onvif instelling wel.
Bij mijn andere camera IPC-HDBW1320EP-W werkt de onvif instelling niet.
Ook de fabrikant instelling werkt niet.
Krijg de melding verbinding verbroken.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: pst op 05 november 2017, 14:24:26
Afgelopen week een tweetal Dahua camera's gekocht. Type Easy4ip DH-SD22204T-GN. Deze zijn interessant omdat ze een PTZ functie bieden tegen een relatief schappelijke prijs.

De camera's worden vermeld in de Synology compatibility lijst, dus ik heb deze met een gerust hart aangeschaft.

Je raad het al, ook ik loop tegen het hier behandelde probleem op. Zowel handmatig als geautomatiseerd, als Dahua inclusief het camera model wordt gekozen kan ik de camera installeren, als ik de connectie test krijg ik in het voorbeeldscherm het camerabeeld, maar zodra ik het selectie-form afsluit, waarna de camera geregistreerd wordt krijg ik de melding dat de connectie niet goed is. Als je boven het info- i'tje naast de melding "hovered" wordt aangegeven om de rtsp settings te controleren. Dit heb ik gedaan. firewalls, camera, switch, port, etc. Dit mocht niet baten.

Gelukkig werkt het selecteren van de camera's als "onvif" camera wel goed. Dus ik kan nu werken, maar ik ben erg nieuwsgierig naar wat ik nu mis aan functionaliteit (als ik überhaupt al iets mis). Weet iemand dit?

Dit gezegd hebbend; ik vermoed dat de camera setting in surveillance station niet op orde is, of dat Dahua iets in de firmware gewijzigd heeft. Dat laatste zou getuigen van een niet heel erg goed werkend bug-solving proces bij Duhua, want als ik me door Google heen worstel kom ik dit "probleem" al tegen in meldingen uit 2016. Iemand een idee hoe dit probleem in te schieten bij Dahua? Want hoewel een en ander bij mij nu werkt is dit niet de meest charmante oplossing als het model van de camera gewoon in de compatibility lijst voorkomt.

Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 05 november 2017, 15:12:37
Ik heb gekeken in het Surveillance Device Pack [Version: 5.3.3-2180] en daar staat je cam setup inderdaad in:

Citaat
[DAHUA*SD22204T-GN]
{BasicSettings}
   api = dahua
   tv_standard = yes
   multi_streams = 2
   mjpeg = rtsp
   h264 = rtsp
   key_frame_interval_range = frame,1-150
   force_restart_time = 80
   motion = mjpeg,h264
   motion_param = sensitivity,threshold
   tampering_detect = mjpeg,h264
   pan = continuous
   tilt = continuous
   zoom = continuous
   ptz_direction = 8
   ptz_speed_config = speed_url
   ptz_speed_max = 5
   focus = continuous
   iris = step
   auto_focus = yes
   auto_pan = cam
   preset = 80
   camera_parameters = yes
   ntp_server = Surveillance Station,clock.isc.org,disable
   force_sync_time = yes
   video_rotation = 0,180
   exposure_mode = auto,day,night
   exposure_control = outdoor,50,60
   osd_timestamp = yes
   osd_format = datetime,text
   activate_time = 5
   default_username = admin
   default_password = admin
   rtsp_protocol = auto,udp,tcp
   extra_liveview_stream = mobile
   api_specific = SD_CAM,FPS_RULE,IMAGE_PARAM_INDEPENDENT,GOP_TWICE_FPS
   url_unencoded_chars = :
.
.
enz.....

Heb je het lijstje van tjerkpolle ook opgevolgd ?
Zo ja, en het heeft niet geholopen, dan zou ik een Ticket inleggen hiervoor, het is ondersteund dus, het moet werken en dan wel zonder ONVIF !
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: pst op 05 november 2017, 15:25:22
Hallo,

Dat lijstje heb ik inderdaad punt voor punt afgelopen. Met het volgende resultaat:

1. Please check if your Surveillance Station is the latest version. If no, please upgrade the system and then try to connect again.
Ja, laatste versie

 2. Please disable the MTU. (Control Panel > Network > Network Interface > Edit)
Stond niet aan

 3. If camera connected via WiFi, try a wired connection, make sure the connection is stable.
Ik gebruik PoE

 4. Please check if the firewall blocks the RTSP or HTTP ports.
Gedaan in alle routers en switches die tussen de camera's en de Synology box zitten. Overall kon de rtsp port gewoon door. Zit overigens in een LAN

 5. Please try to change the Transport protocol to HTTP or TCP: (IP camera >> edit >> Device Setting)
Inderdaad al eerder geprobeerd omdat ik het idee had dat daar het probleem wel eens kon liggen, maar helaas geen resultaat. Alle mogelijke settings zo'n beetje wel geprobeerd hier......

 6. Please check if the camera has the latest FW. If no, please upgrade the FW to the latest version.
Yep, laatste firmware staat erop

 7. Try to add the camera as ONVIF
Dit werkt dus wel. Gelukkig wel, want dan kan ik in ieder geval de camera's gebruiken.

 8. If it is possible, can you try to play the camera's RTSP stream via VLC player?
Werkt.

Kortom, ik heb mijn best gedaan  :)

Nu ga ik inderdaad een call proberen in te schieten. Mocht men reageren zal ik het hier posten. Bedankt voor je reactie!
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Remon1979 op 05 november 2017, 22:07:30
Ik zie dat je alles hebt uitgelopen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik krijg m’n 5231 RZ ook nog niet buiten onvif om aan de praat.

Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: tjerkpolle op 07 november 2017, 13:47:33
Wat is eigenlijk het nadeel van onvif ipv configureren als specifieke Dahua camera?
Ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 07 november 2017, 14:13:41
ONVIF is algemeen, je zou functies kunnen missen of werken niet naar behoren.
In mijn ogen is het kiezen voor het merk/type de beste keuze mits, dit goed geregeld is (setup/parameter) door Synology in samenwerking met de fabrikant, natuurlijk.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: PDR op 17 november 2017, 09:16:21
Ik heb eea aangemeld bij Synology, hieronder hun reply. (afwachten denk ik..)

Citaat
Dear Customer,

Thank you for contacting Synology support.

Regarding your issue, it is a known issue between Dahua latest FW and Surveillance Station.
It is related to the Dahua FW issue and Dahua will fix it in the next release.

Otherwise, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system and the cameras from here.

[1]Remote Access Instructions
===============================================================

For DSM 5.0 and above:
1. Please provide the Support Identification Key in Support Center to us and enable remote access.
2. Enable SSH service in Control Panel > Terminal & SNMP
3. Tell us your temporary password for the 'admin' account on your Synology NAS.
    Note 1: Other user accounts with admin privilege won't work except DSM6.x.
    Note 2: The temporary password should not be too simple and must contain numbers and letters.
                 Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.

===============================================================

[2]Remote Access Instructions for the camera
===============================================================

1. Please provide the camera's IP Address, Port number for RTSP, HTTP, and ONVIF
2. Default Admin account credentials ( Username and Password )
3. Please make sure the camera is accessible outside of your network. To do so, you need to port forward the port of the camera. The camera user manual usually have some steps on how to port forward. 

===============================================================

We will not disclose/access any of your private data. Please offer us the remote access for troubleshooting purposes. Thank you.

Sincerely,

Technical Support

Tina Sung

Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: dvb69 op 30 januari 2018, 23:05:35
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn camera!

Mijn camera heeft het jarenlang gedaan zonder problemen. Sinds kort heb ik er een camera bijgekocht en heb ik de security wat opgehoogd, o.m. door het instellen van een langer, complexer wachtwoord (10 tekens, hoofdletters, leestekens etc.). Vanaf dat moment kreeg ik hetzelfde probleem als hierboven beschreven.

Lang verhaal kort: zet je camera eens terug naar de fabrieksinstellingen. Gebruik als login: admin en wachtwoord: admin en test het dan nog eens.

Ik ben benieuwd naar je resultaten. Bij mij werkt 'ie weer zowel als Onvif als met de eigen camera specs (Foscam FI9803P V2).
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: PDR op 11 februari 2018, 13:57:36
het is wachten op volgende update of zie onderstaande oplossing die ik van Dahua kreeg (IP cam shop)

Zie: Instructies

1. Schakel SSH in op uw Synology en maak verbinding via SSH ( Putty is veel gebruikt )

Voer het volgende commando in

2. cd /var/packages/SurveillanceStation/target/device_pack/camera_support/

Bewerk het bestand: DAHUA.conf --> 3. sudo vi DAHUA.conf

4. Zoek uw camera model en verwijder "FPS_RULE" in "api_specific"

Voorbeeld:

api_specific = FPS_RULE,FOCUS_V2,ROTATE_0

Verwijder het dik gedrukte deel uit deze regel

5. Controleer de camera instellen, frame rate, resolutie zorg ervoor dat deze gelijk staan als in Synology.

7. Schakel de camera in in Synology

8. Als de camera nog disconnected aangeeft is er iets niet gelijk of is de wijziging niet goed doorgevoerd

Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: sincze op 10 november 2018, 17:57:32
 :) jippie deze oplossing zorgt ervoor dat de IPC-HDBW1320E-W camera werkt met de DAHUA instellingen. ONVIF en DAHUA settings werken nu. Hartelijk dank voor het delen.
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: roteeuwen op 20 juli 2019, 16:04:32
PDR, super bedankt voor het delen van deze tip. Mijn IPC-HDBW1320E werkt!
Titel: Re: Dahua camera kan niet activeren verbinding verbroken
Bericht door: Koensk op 06 september 2019, 09:38:31
Yes dit werkte bij mij ook.
Mijn HDBW1420EP werkt eindelijk met de instellingen van HDBW1420E