Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: svtk op 20 november 2018, 20:58:44
-
Beste,
Ik heb een NAS D218+ en 2 Dahua Easy4ip IPC-HDBW1235E-W - 2 MP HD WiFi Indoor/Outdoor Dome Camera. Ik heb SS geinstalleerd en tracht u de 2 camera's op SS aan te sluiten.
Via de imou app (van Dahua) werken de camera's prima en heb ik beeld. Op een of andere manier krijg ik ze niet in SS geconnect.
Als ik in SS het IP adres zoek (met het vergrootglas), vind ik hem in de ONVIF tab. Als ik hem dan selecteer is hij alle camera gegevens kwijt.
Ik lees van alles over Onvif-account aanmaken, maar zie niet hoe ik die kan toevoegen in de imou app.
Heeft iemand tips voor mij?
Mvg
Sander
-
om camera's te verbinden heb je op de camera zelf een account nodig. (username + wachtwoord instellen) -> lokaal op je camera, vergeet die Cloud dinges :-) daar heb je SS voor
meestal doe je dat via de webinterface van de camera, je hebt dan doorgaans een initiele account zoals admin, wachtwoord admin die je best veranderd naar je eigen voorkeur.
SS verbind je inderdaad op IP adres , dit moet een adres zijn binnen hetzelfde LAN, meeste thuisgebruikers doen dan iets in de 192.168.0.xxx range
Op je DAHUA mag je alles wat naar het internet gaat uitschakelen, dit voorkomt toegang door hackers en consoorten.
De camera is ONVIF, dit is een standaard die SS ook ondersteund en je kan na het toevoegen de camera's min of meer vanuit SS besturen.
Heb je na het IP adres ook de gebruikersnaam en wachtwoord ingegeven in SS??
TIP: als je een firewall hebt, blokkeer de toegang naar internet vanaf de camera.
De stream bekijken doe je via SS en de DScam app op IOS of Android phones, nooit rechtstreeks vanaf de camera
-
Hoi Atmikes,
Dank voor je reactie.
Ik snap wat je bedoelt wat ik moet doen. Ik heb via het SS de IP addressen achterhaald waarop de camera's staan. Als ik vervolgens het IP adres intoets in mijn webbrowser kan hij de camera's niet vinden.
Ik zal eerst moeten uitzoeken hoe ik dat voor elkaar krijg...
Mvg
Sander
-
Veel cameras gebruiken niet de default http(s) poorten 80/443. Dan moet je het poortnummer achter de naam intikken.
-
Hoi Briolet,
Dank je wel voor je reactie, hoewel ik er niets van snap wat je zegt. Lit uiteraard mer aan mij dan aan jou ;D
Ik had toch gehoopt dat de combinatie Dahua en Synology wat meer pug and play was. Het lijkt, helaas, meer plug and pray te zijn...
Mvg
Sander
-
Ik had toch gehoopt dat de combinatie Dahua en Synology wat meer pug and play was. Het lijkt, helaas, meer plug and pray te zijn...
De Dahua Easy4ip IPC-HDBW1235E-W wordt niet ondersteund door SS (https://www.synology.com/en-global/compatibility/camera?brand=DAHUA), heb ook even voor de zekerheid gekeken in het laatste Surveillance Device Pack en daar komt die cam ook niet voor in de file DAHUA.conf.
Dus, het moet ONVIF worden en een ONVIF-account in SS bestaat niet.
Ik lees:
Als ik in SS het IP adres zoek (met het vergrootglas), vind ik hem in de ONVIF tab. Als ik hem dan selecteer is hij alle camera gegevens kwijt.
Geen eens GEEN IP-adres op maar, laat SS zelf zoeken naar ONVIF cams......
-
Ik doe het volgende:
Openen SS
Toevoegen --> camera toevoegen --> snelle installatie -> volgende
Dan pas ik niets aan in de velden en druk ik op vergootglas.
SS zoekt dan automatisch in "Synology ondersteunde camera's". Daar wordt niets gevonden.
Onder " Algemene interface (ONVIF)" komen de 2 camera's naar voren, incl modelnummer en een IP adres.
Als ik die vervolgens selecteer, kan ik daarna verder niets meer.
Gr
Sander
-
Lees ook even: Hoe een niet ondersteunde IP-camera in Surveillance Station installeren
(https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/Surveillance/tutorial/Camera/How_to_make_an_attempt_to_install_an_unsupported_IP_camera_in_Surveillance_Station)
Denk dat wel zal helpen.
-
Hoi Birdy,
Dank voor je reactie.
Had ik wellicht kunnen vermelden, maar dit had ik al gevolgd (zonder goed gevolg)
Vandaar dat ik ook op de weg was gekomen met ONFIV accounts en dergelijke...
Ik heb nu een vraag gestuurd naar de leverancier waar ik de IP camera heb gekocht, waar staat vermeld dat Synology de IP camera ondersteund...
Het SS is prima te volgen met de wizard. Als de IP camera dan niet wordt ondersteund is het voor een leek niet meer te doen...
Gr
SAnder
-
Staat Onvif wel aan op de camera? Ik heb twee merken die Onvif ondersteunen, maar bij beide moet je dat eerst aanzetten in de camera. Bij de een is het ook een andere poort dan die voor de webbrowser.
Maar het blijft gissen. Dit zou in de handleiding moeten staan. Of zie je als je alle menus op de camera doorloopt.
Als hij Onvif bied, is het eigenlijk geen "niet-ondersteunde camera" meer. Onvif heeft wel diverse versies, maar de basis instellingen moeten eigenlijk altijd werken.
-
Goede vraag Birdy,
Geen idee of ONVIF aan staat in mijn camera. Ik kan de camera's via het IP adres in de webbrowser al niet bereiken en in de app is weinig te wijzigen.
Ik verwacht straks een telefoontje met de leverancier van de IP camera, dan zal ik het gelijk overleggen.
Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd!
Mvg
Sander
-
Ik had zojuist deze (https://www.videofrank.nl/download/Dahua-IP-Camera-Setup-V2.pdf) nog gevonden. Ik ga het config tool maar installeren en zien wat ik daar kan veranderen.
Het Synology gedeelte lijkt me overigens duidelijk, als de camera's eenmaal geconnect zijn.
Mvg
Sander
-
De leverancier meld dat er een device pack is voor de Dahua cams op de Synology NAS.
Dat gaan we ook maar proberen.
To be continued
-
Het laatste Surveillance Device Pack had ik al bekeken, zie hier (https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/dahua-camera's-en-ss/msg260547/#msg260547).
-
Ok, duidelijk.
Ze geven ook dat het mogelijk is om de HDBW-1320E-W te selecteren, anders de Dahua Generic of ONVIF.
-
anders de Dahua Generic of ONVIF.
Die opties wisten we al :P
Dus dan maar hopen voor je dat de HDBW-1320E-W gaat werken voor de HDBW-1235E-W.
Kennelijk is dan de 1235 de opvolger van de 1320 met dezelfde eigenschappen. ;D
-
Dat hoop ik inderdaad ook. ;D
Ik word er wel een beetje simpel van dat je tegenwoordig al gestudeerd moet hebben om zoiets werkend te krijgen...
-
Maar even een afsluitend antwoord: het werkt!
Ik heb besloten alle camera's te resetten naar de fabrieksinstellingen en de dag erop opnieuw alles te installeren. Dit werkt, hoewel ik met 1 camera nog problemen hebt dat de DS218+ de connective verliest met de camera terwijl de Dahua-app het wel gewoon doet.
Nu kan ik de rest van de NAS in gaan richten.
Dank voor alle tips en hulp die geboden is!
Gr
Sander
-
:thumbup:
Maar, heb je nu in SS moeten kiezen voor: HDBW-1320E-W ?
-
Hoi Birdy,
Ik had hem met de oude router gewoon op General Dahua erin gezet.
Nu met een nieuwe router weer exact hetzelfde gedoe. 1 camera is gelukt, ade andere lukt nog niet zo heel erg...
Ga vanavond weer op mijn gemak zitten om het voor elkaar te krijgen.
-
Ik zie het verband met een router niet, maar dat kan aan mij liggen.
-
ik zie het verband ook niet, maar sinds ik de camera's opnieuw heb ingesteld (harde reset) heb ik dit probleem.