Auteur Topic: Camera verliest iedere dag verbinding  (gelezen 22089 keer)

Offline masterw

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 36
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2013, 21:25:28 »
Ik vind ook de reguliere ping waardes vrij hoog. Als ik mijn camera ping krijg ik:
Citaat
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.516 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.813 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.879 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.467 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=5 ttl=64 time=0.723 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=6 ttl=64 time=0.775 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=7 ttl=64 time=0.762 ms
64 bytes from 10.0.1.33: icmp_seq=8 ttl=64 time=0.409 ms

En daar zitten 4 switches tussen om die camera te bereiken. Maar omdat all mijn cameras ook dit soort connection losses vertonen volg ik de ontwikkelingen. Ik krijg de indruk dat een vertraging van een paar ms al als een verlies aan verbinding opgepikt wordt. En dan zou het toch ook aan de nas software kunnen liggen dat hij niet genoeg geduld heeft.
Ik heb de ping gedaan vanaf mijn laptop die via WiFi op het netwerk zit.
Als ik ping vanaf de NAS krijg ik volgende waardes:

DiskStation> ping 192.168.1.28
PING 192.168.1.28 (192.168.1.28): 56 data bytes
64 bytes from 192.168.1.28: seq=0 ttl=64 time=2.326 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=1 ttl=64 time=0.460 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=2 ttl=64 time=0.672 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=3 ttl=64 time=0.522 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=4 ttl=64 time=0.553 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=5 ttl=64 time=0.503 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=6 ttl=64 time=0.524 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=7 ttl=64 time=0.450 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=8 ttl=64 time=0.468 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=9 ttl=64 time=0.482 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=10 ttl=64 time=0.485 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=11 ttl=64 time=0.635 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=12 ttl=64 time=0.481 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=13 ttl=64 time=0.501 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=14 ttl=64 time=0.476 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=15 ttl=64 time=0.477 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=16 ttl=64 time=0.494 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=17 ttl=64 time=0.464 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=18 ttl=64 time=0.657 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=19 ttl=64 time=0.452 ms
64 bytes from 192.168.1.28: seq=20 ttl=64 time=0.464 ms

Ik kan niet geloven dat het probleem van mijn netwerk komt...

Vanmorgen was het trouwens bewolkt en heeft het probleem zich niet voorgedaan.
Het is alsof de software van de camera tilt begint te slaan wanneer de camera verblind wordt door de zon.
De IR-cut staat momenteel wel uit maar denk niet dat de IR-detectie het probleem is want de overgang van nacht naar dagmodus gebeurt rond 5u15 terwijl het probleem pas opduikt tussen 7u en 9u.

Ik ga even afwachten tot de volgende zonnige ochtend om de IR-cut hypothese volledig te kunnen uitsluiten.



Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2665
  • Berichten: 16.528
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2013, 23:18:46 »
Als die ping waardes bij wifi gebeuren, zijn de uitschieters minder vreemd. Dat zie ik ook regelmatig bij een slechtere verbinding.

Bij het wisselen van de IR filter moet er iets mechanisch gebeuren. Dat zal ergens toch even meer stroom trekken. Misschien dat de gelijkstroom voeding te lang is waardoor de spanning te veel inzakt. Ik weet in elk geval dat ik mijn voedings kabels niet te veel mag verlengen omdat de fabrikant aangeeft dat de camera dan te weinig spanning krijgt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline masterw

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 36
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2013, 23:48:09 »
Bij het wisselen van de IR filter moet er iets mechanisch gebeuren. Dat zal ergens toch even meer stroom trekken. Misschien dat de gelijkstroom voeding te lang is waardoor de spanning te veel inzakt. Ik weet in elk geval dat ik mijn voedings kabels niet te veel mag verlengen omdat de fabrikant aangeeft dat de camera dan te weinig spanning krijgt.
Ik heb inderdaad een lange uitrolbare verlengkabel tussen het stopcontact en de DC 5V/2.0A EU adapter van de camera.
Dat is maar voorlopig, want ik zou eigenlijk een extra leiding moeten trekken met stopcontact tot de camera.
Denk je dat de camera bij inval van hevig zonlicht meer stroom zou moeten trekken?
En zou een iets zwakkere gelijkstroom voeding veel invloed hebben op het voltage dat de adapter levert aan de camera?
Ik heb het voltage in mijn huis ooit eens gemeten en dat was dichter tegen 230V dan tegen 220V.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2665
  • Berichten: 16.528
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #33 Gepost op: 30 mei 2013, 00:27:42 »
De lengte van het 230V deel zal geen probleem zijn. Maar bij mijn cameras is de trafo net sterk genoeg voor de camera en is een paar tiende volt extra spanningsverlies door verlenging aan de 5 Volt kant, net te veel. (Er zat standaard genoeg lengte aan mijn 5 volt kant en je kunt de hele kabel natuurlijk ook door dikkere kabel vervangen). Maar zo te horen zal dat bij jou niet het probleem zijn.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline masterw

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 36
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2013, 23:12:59 »
Ik ben even gaan zoeken op het officieel Foscam forum en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.

http://foscam.us/forum/8910w-hanging-rebooting-based-on-image-data-t5769.html

Als ik het zo lees hebben alle nieuwe Foscam MJPEG cameras met serienummer 22 & 23 er last van.
Voorlopige oplossing: de resolutie lager zetten op 320x240 -> slechtere kwaliteit.
Ik ga het probleem melden bij Foscam en afwachten of er een fix voor komt.

Offline masterw

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 36
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #35 Gepost op: 14 juni 2013, 21:33:51 »
Intussen heb ik de nieuwse firmware 11.35.2.51 ingeladen maar het probleem is er nog steeds.
Volgens een post op het officiel Foscam forum zou er een workaround zijn, namelijk de brightness knop een beetje lager zetten.


Offline gerko

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #36 Gepost op: 31 augustus 2013, 12:47:52 »
Met mijn foscam 9805 camera had ik ook veel problemen, vaak disconnects en vastlopers.

Via een forum kwam ik een aantal tips tegen, namelijk upnp uitzetten op de router. Dit hielp niet en toen maar gemaild naar tech@foscam.com. binnen een paar uur had ik al reactie, ik moest bewegingsdetectie via de synology laten lopen en ntp synchronisatie uitzetten. En zowaar geen vastloper meer gehad en nauwelijks disconnect/connects meer!

Dus misschien voor deze camera ook eens mailen naar tech@foscam.com

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2665
  • Berichten: 16.528
Re: Camera verliest iedere dag verbinding
« Reactie #37 Gepost op: 31 augustus 2013, 13:04:11 »
Citaat
ik moest bewegingsdetectie via de synology laten lopen
Eigenlijk zegt Foscam daarmee dat hun bewegingsdetectie niet deugt en waarschijnlijk de vastlopers veroorzaakt.   ;D
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

Surveillance station: 2 x nas op 2 locaties 1 ip camera

Gestart door Ronald-sBoard Surveillance Station

Reacties: 20
Gelezen: 6293
Laatste bericht 15 juni 2015, 11:16:05
door Ronald-s
Camera licentie overzetten naar nieuwe camera?

Gestart door Mobi666Board Surveillance Station

Reacties: 3
Gelezen: 791
Laatste bericht 30 juni 2023, 13:18:06
door Mobi666
Beelden camera opslaan op externe nas

Gestart door stefaaaanBoard Surveillance Station

Reacties: 5
Gelezen: 3166
Laatste bericht 31 oktober 2016, 17:25:06
door Birdy
Meldding Camera Foscam heeft archiefrotatie gestart

Gestart door canedjeBoard Surveillance Station

Reacties: 12
Gelezen: 2185
Laatste bericht 21 september 2018, 12:40:43
door canedje
Aanschaf Hikvision camera

Gestart door jpdsBoard Surveillance Station

Reacties: 2
Gelezen: 911
Laatste bericht 14 januari 2020, 12:10:48
door jpds