Auteur Topic: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken  (gelezen 13153 keer)

Offline RvS

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Gepost op: 12 december 2013, 17:29:50 »
2 D-Link camera's DC-6511 aangesloten. Het heeft een tijdje gewerkt maar nu komt bij beide camera's de melding: 'Verbinding verbroken'. Terwijl als ik 'camera bewerken' selecteer en dan 'test verbinding' klik, de verbinding als 'oke' wordt aangegeven. Tevens is het camera beeld dan zichtbaar in het venstertje. Iemand een idee hoe dit is op te lossen? Alvast bedankt voor de reactie.

Offline wenhen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 1
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2013, 21:50:35 »
Beste RvS,

Ik had het zelfde probleem met een onvif 2.0 camera. (onbekend merk)
Instellingen als volgt aangepast.

videoformaat: H.264
resolutie 1280x720

Daarna werkte het voor mij.
Wanneer ik een lagere resolutie kies krijg ik weer verbinding verbroken.
  • Mijn Synology: DS214PLAY
  • HDD's: 2 x ST1000DM003

Offline eahuizinga

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2013, 08:30:16 »
Ik heb exact hetzelfde sinds gisteren met een FOSCAM FI8905.
Daarvoor draaide hij prima.
Is er al een oplossing gevonden?
  • Mijn Synology: DS411
  • HDD's: 2 WDRED 1TB

Offline Alexhopman

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2013, 11:22:58 »
Hier precies hetzelfde:

In het bezit van een: DS712 & DS212 & DS112
Allemaal Surveillance station 6 er meerdere licenties voor camera's.

Bij allemaal dezelfde herkenbare problemen. Het gekke is dat niet alle camera's ( terwijl het dezelfde types zijn ) dezelfde fouten geven.

Een voorbeeld:

Foscam 8908W:  In de instellingen " OK " en prima beeld.
De ene keer direct " geen verbinding " en het andere moment een paar uur later.
Automatisch herstellen werkt niet. Gevolg.... Geen camera beelden bij een inbraak.

LevelOne WCS-0040 W: Constant ( om de seconden ) verbinding verbroken / verbinding herstel.
Een paar uur later is de verbinding verbroken en herstellen niet meer mogelijk.

Kwaliteit instellingen veranderen maakt geen enkel verschil.

Echt een drama systeem om mee te werken.

Als Synology dit niet oplost dan zal ik over moeten stappen naar andere systemen.
Mogelijk kan Synology zelf eens reageren op deze problemen want met zo veel klachten kan dit toch niet zo blijven?





 

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2013, 11:44:47 »
Mogelijk kan Synology zelf eens reageren op deze problemen want met zo veel klachten kan dit toch niet zo blijven?

Synology leest hier niet mee.
Daarvoor moet je op het Engelstalige forum zijn.
Of rechtstreeks contact opnamen met Synology.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline zandhaas

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 24
  • -Ontvangen: 206
  • Berichten: 804
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2013, 15:22:36 »

Echt een drama systeem om mee te werken.

Als Synology dit niet oplost dan zal ik over moeten stappen naar andere systemen.
Mogelijk kan Synology zelf eens reageren op deze problemen want met zo veel klachten kan dit toch niet zo blijven?

Misschien als je wat meer informatie geeft dat er een aantal gebruikers beter kunnen antwoorden.

Als je bijvoorbeeld al antwoord kunt geven op onderstaande vragen:

Hoe is de camera aangesloten (Wifi of bekabeld of POE)
Is de laatste firmware op de camera geïnstalleerd
Heeft de camera een vast ip-adres
Wat is de afstand tot de router ingeval wifi gebruikt wordt
enz.

Zelf gebruik ik een Foscam FI9805W voorzien van de laatste Foscam firmware en surveillance station is ook de laatste versie van afgelopen november (6.x.x ?). Mijn camera is via WIFI aangesloten.
En ja zelf had ik ook regelmatige disconnects tot dat ik de camera firmware had geupgrade. Daarna geen enkel probleem meer gehad met disconnect's.
  • Mijn Synology: DS918+
  • Extra's: 16GB RAM
DS213+  DSM 6.2  512MB
DS918+  DSM 7.2  16GB + 2*1TB NVME  Cache
VDSM      DSM 7.2
MR2200ac

Offline Alexhopman

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #6 Gepost op: 26 december 2013, 09:32:31 »
Oke,

6 camera's aangesloten via wifi en 1 met een kabel.

Afstand tussen de camera's die verbreken is 1,5 meter en 12 meter.


Allemaal een vast IP adres

Router: asus rt-n66u


Alle camera's de laatste nieuwe firmware.


Mocht iemand nog een idee hebben dan hou ik mij aanbevolen!


Offline peeweesyn

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 379
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2013, 12:07:55 »
Ik geloof dat ik het gevonden heb.  Er lijkt een fout te zitten in de gebruikersinterface van Surveillance Station. Als je via Camera Bewerken op Verbinding Testen klikt zie je het voorbeeld. De knop OK is nu verlicht maar doet in werkelijkheid niets. ...

Remedie: één van de gegevens veranderen (bijvoorbeeld gebruikersnaam of wachtwoord of IP adres), op OK klikken (nu zie wél "Bezig met opslaan"), vervolgens weer Camera bewerken en gegevens terug veranderen, weer op OK klikken en voila.
  • Mijn Synology: 918+
  • HDD's: 2x 4Tb WD Red
  • Extra's: 12GB
3rd party packages: TVHeadend, Domoticz, Kopano (in virtual machine)

Offline René_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 75
Re: camera verbindingstest is OKE maar verbinding blijft verbroken
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2021, 16:30:02 »
Beste RvS,

Ik had het zelfde probleem met een onvif 2.0 camera. (onbekend merk)
Instellingen als volgt aangepast.

videoformaat: H.264
resolutie 1280x720

Daarna werkte het voor mij.
Wanneer ik een lagere resolutie kies krijg ik weer verbinding verbroken.


Ik had hetzelfde met de Synology ds109, die ik gebruik als camera server, ik heb deze oplossing toegepast zoals beschreven in het citaat hierboven en het werkt weer perfect  :thumbup:


  • Mijn Synology: 213+
  • HDD's: 2 x 2 TB (WTD red)
Synology DS 213+(4TB dataserver).
Synology DS 111  (2Tb, cameraserver).


 

IP Camera FOSCAM kan niet toevoegen

Gestart door birdie1904Board Surveillance Station

Reacties: 29
Gelezen: 10399
Laatste bericht 29 december 2017, 11:42:37
door André PE1PQX
Meldding Camera Foscam heeft archiefrotatie gestart

Gestart door canedjeBoard Surveillance Station

Reacties: 12
Gelezen: 2219
Laatste bericht 21 september 2018, 12:40:43
door canedje
Beelden camera opslaan op externe nas

Gestart door stefaaaanBoard Surveillance Station

Reacties: 5
Gelezen: 3233
Laatste bericht 31 oktober 2016, 17:25:06
door Birdy
HD of Megapixel camera's

Gestart door cocacolaBoard Surveillance Station

Reacties: 3
Gelezen: 1840
Laatste bericht 10 oktober 2012, 23:55:16
door cocacola
surveillance station camera toevoegen

Gestart door jorisw86Board Surveillance Station

Reacties: 3
Gelezen: 1856
Laatste bericht 06 oktober 2014, 22:17:11
door Birdy