Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: pe1edy op 26 mei 2021, 21:13:23
-
Hoi beste leden,
Mijn extra ( de 3e) is opeens "gemigreerd" naar een andere NAS. Ik heb het niet gedaan en kan hem niet terug migreren ivm een onbekend account. Heeft iemand een idee hoe dit kan? het lijkt wel of het gestolen is maar ik zie niet direct onbekende inlog pogingen
Hoe zou ik dit op kunnen lossen om mijn licentie weer te kunnen gebruiken ???
-
Geen idee, nog nooit voorbij zien komen.
Zou hiervoor een Ticket inleggen, misschien kan men iets achterhalen.
-
Overigens, heb je de licentie code nog?
-
Ja zeker. De code heb ik nog
-
Dus, Ticket inleggen.
-
Ga ik doen. Ik laat hier nog weten hoe of wat
-
Ticket gemaakt. Helaas kunnen ze niks voor mij doen. Ik heb de licentie in 2014 gekocht van een particulier die geen officiële verkoper is en al die jaren gebruikt. Ze helpen alleen als je een officiële factuur hebt van een reseller. Jammer maar helaas. Blijft bijzonder dat iemand het heeft kunnen migreren naar een andere nad (ds116)
-
Het probleem van particuliere aankoop is dat je geen zekerheid hebt dat zo'n licentienummer niet meervoudig verkocht is.
-
Dat is waar. Ik vindt het wel raar dat iemand het dan kan migreren na 7 jaar van mijn mijn nas naar een andere zonder mijn inlog gegevens toch?
-
Het zou zo maar kunnen dat die persoon wel bij Synology kon bewijzen dat hij de rechtmatige eigenaar van die licentie was. Want iemand moet die licentie een keer officieel bij een reseller gekocht hebben.
-
Toen ik mijn 1e licenties zo'n 10 jaar geleden kocht, was er geen controle door Synology en kon je de code op meerdere nassen installeren. Later is de controle ingevoerd, maar dat gebeurd alleen bij overzetten van de licentie. Als er kopieën in omloop zijn, zijn er meerdere nassen met dezelfde code geregistreerd en loop je er nu tegen aan bij migratie.
-
DAt zal het zijn. Jammer maar ik neem
mijn verlies 😁