Auteur Topic: Authorization failed. Please check username and password  (gelezen 1733 keer)

Offline Dorus

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 64
  • Nice to meet you (I think)
Authorization failed. Please check username and password
« Gepost op: 13 mei 2019, 22:14:08 »
´n camera die het jaren heeft gedaan werkt niet meer in SS.
Inloggen via de webinterface van de camera gaat zoals vanouds.
Username en paswoord kloppen dus, echter deze werken niet in Synology Surveillance Station.
Tenminste het station geeft aan ¨Authorization failed. Please check username and password¨
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: 2 x WD20EFRX
  • Extra's: DS109 + ew7711USn

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Authorization failed. Please check username and password
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2019, 22:18:32 »
Weet niet hoe het komt maar, geef de gebruiker en password nog eens in SS.
Dus, even overschrijven.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Dorus

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 64
  • Nice to meet you (I think)
Re: Authorization failed. Please check username and password
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2019, 22:25:46 »
Dank voor de reactie!
Ik heb al een aantal keer de username & password opnieuw ingeven.
Uiteindelijk heb ik ook de username & password op de camera zelf maar ´n keer verandert en daarna nogmaals op de SS zodanig ingegeven.
Zonder resultaat.
Toen heb ik de camera verwijderd uit SS en opnieuw aangemaakt, met weer hetzelfde ¨Authorization failed¨ resultaat.

Wat me opviel dat er in SS een update icon bij stond.
Die heb ik dan ook maar gedraaid.
De icon wordt inmiddels niet meer weergegeven dus ik ga ervan uit dat het goed gegaan is.
Maar nog steeds een Authorization failed.
Iemand nog een idee?

  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: 2 x WD20EFRX
  • Extra's: DS109 + ew7711USn

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Authorization failed. Please check username and password
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2019, 23:19:07 »
Een opmerking als "username & password" hoeft niet altijd te kloppen. Soms is dat een standaard antwoord als het inloggen niet lukt, terwijl de reden anders is. (Niet alleen bij de nas, maar ook bij andere systemen)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Dorus

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 64
  • Nice to meet you (I think)
Re: Authorization failed. Please check username and password
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2019, 12:11:36 »
Klopt, daar ben ik me van bewust.
Het is echter wel het eerste waar ik aandachtig onderzoek naar deed.
Maar nu het dat niet blijkt te zijn, wat dan?
Aangezien de andere cams wel werken ga ik de probleem cam maar eens resetten vanavond.
Missschien hangt er in de cam zelf toch iets, ondanks dat die het via de webbrowser wel doet.

  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: 2 x WD20EFRX
  • Extra's: DS109 + ew7711USn

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Authorization failed. Please check username and password
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2019, 12:54:53 »
En let op bij wachtwoorden langer dan 16 tekens. De camera ondersteund maximaal 16 tekens. Als je een langer wachtwoord gebruikt, dan kapt de browser dat op 16 tekens af en stuurt dat naar de camera. De extra tekens worden dan genegeerd.

Als je via SS inlogt, wordt het overtal aan tekens wel in de hash verwerkt en kun je ook niet inloggen. Dit overkwam mij bij mijn eerste HikVision. Gewoon slecht dat hij in beginsel geen waarschuwing geeft als je een WW van > 16 tekens aanmaakt bij installatie. (In de GUI van de camera zelf zit wel die waarschuwing)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Dorus

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 64
  • Nice to meet you (I think)
Re: Authorization failed. Please check username and password
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2019, 19:45:17 »
Camera gereset maar het heeft niet geholpen.
Nog steeds een authentificatie fout.
paswoord = 8 tekens lang dus dat kan het ook niet zijn.
Het is een onvif camera dus er valt zo goed als niks in te stellen in het SS camera aanmeld scherm.

Waarom mijn andere cameras het wel blijven doen is me dan ook nog steeds een raadsel.
Jaren zo gewerkt en nu dit probleem.
Het enige wat ik opgemerkt heb is dus die update icon in Surveillance Station.....
  • Mijn Synology: DS215+
  • HDD's: 2 x WD20EFRX
  • Extra's: DS109 + ew7711USn


 

Rsync authorization failure

Gestart door mknopsBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 0
Gelezen: 859
Laatste bericht 22 februari 2020, 15:29:34
door mknops
Subversion 'Authorization failed'

Gestart door ThijsEBoard Algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 2692
Laatste bericht 08 maart 2011, 00:16:37
door ThijsE