Auteur Topic: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL  (gelezen 22930 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #60 Gepost op: 14 september 2017, 13:32:48 »
 :thumbup: en....graag gedaan.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Pec

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #61 Gepost op: 16 september 2017, 08:53:49 »
Bij mij is spotweb nog nooit gaan werken.
Wanneer ik de rechten op de /volume1/web aanpas voor de http user zijn deze weer verdwenen na een reboot.
Zou je de http user nog ergen op de synology kunnen zien, wanneer je op machtiging controleren drukt zie ik namelijk ook geen http user staan.

Heeft iemand enig idee?

Dit verklaard waarschijnlijk ook de onderstaande foutmelding welke ik via Putty krijg..

Retrieving 6338659 till 6343660 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 92, rtntn.skip: 4736, mod: 173, full: 0, total: 5001) in 970.77 seconds
SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v5.6.30 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-999) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]


#0 /volume1/web/spotweb/vendor/gdwebs/nntp/src/Protocol/Client.php(286): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to write...', -999)
#1 /volume1/web/spotweb/vendor/gdwebs/nntp/src/Protocol/Client.php(1791): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 6343660-6...')
#2 /volume1/web/spotweb/vendor/gdwebs/nntp/src/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('6343660-6348660')
#3 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('6343660-6348660')
#4 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(6343660, 6348660)
#5 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(0, '5000')
#6 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(145): Services_Retriever_Base->perform()
#7 {main}

ALvast bedankt voor het antwoord!

Offline Dutchnova

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 134
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #62 Gepost op: 16 september 2017, 10:44:19 »
Bij mij staat het gewoon op http zoals in de tut.
Maar je kan nog scrollen met dat menu en staat het daar ook niet bij ?

Ik zie op je screen dat je die "lezen" en "schrijven" bij machtiging  niet aangevinkt hebt en dat moet wel.

Mocht het nou niet lukken hier is de data base van spotweb met dezelfde layout.
Als alternatief.

https://www.nzbserver.com



  • Mijn Synology: DS411j
  • HDD's: 4x WD
"Er is genoeg voor ieders behoefte maar niet genoeg voor ieders hebzucht"

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #63 Gepost op: 16 september 2017, 10:48:50 »
Vond deze oplossing, het is te proberen:

Citaat
ga via de interface naar instellingen:
tabblad 'prestaties':
- wijzig ophalen per in bv 300
- zet externe black en whitelist UIT

tabblad ophalen:
- kies in de kalender bv 1-12-2015
- zet alle opties UIT

Probeer het opnieuw.

Nu haal je alleen de meest noodzakelijke info op, kijk of dit werkt
Als je eenmaal iets binnen hebt kun je elke keer iets aanzetten wat je erbij wilt hebben en zo proberen totdat het goed werkt.

Let op, hoe meer je aanzet hoe langer het duurt (de eerste keer) en hoe meer 'power' je NAS nodig heeft, zet dus alleen alles aan als je een snelle krachtige NAS hebt!


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Pec

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #64 Gepost op: 16 september 2017, 11:34:28 »
Thanks voor de antwoorden!
Wanneer ik de rechten van de http user op read /write zet dan lijkt het erop dat de rechten wel doorgevoerd zijn. Maar als ik de NAS herstart dan zijn de rechten weer zoals default "read"

Ik heb nu de aanpassing gedaan van Birdy om te zien of dat werkt, ik zal het laten weten zodra hij weer klaar is!

HIj geeft tevens ook aan dat retreive.php al actief is zelfs als ik  de NAS herstart, dmv een force doet die het uiteindelijk wel.

Offline Dutchnova

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 134
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #65 Gepost op: 16 september 2017, 11:46:17 »
Graag gedaan hoor ben er zelf ook mee aan stoeien geweest.
Misschien overbodige vraag en ik ga er wel vanuit maar je klikt wel op "ok" toch bij de instellingen in machtigen ?
Omdat je zegt dat hij de instellingen niet vast houd...
  • Mijn Synology: DS411j
  • HDD's: 4x WD
"Er is genoeg voor ieders behoefte maar niet genoeg voor ieders hebzucht"

Offline Pec

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #66 Gepost op: 16 september 2017, 12:01:15 »
uiteraard ^^
De machtigingen zijn ook gewoon doorgezet naar de onderliggende folders maar op de 1 of andere manier zijn deze settings er gewoon weer uit na een reboot :/

Ik heb het zojuist nog een keer gedaan dan kan je zien wat ik bedoel.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #67 Gepost op: 16 september 2017, 12:07:16 »
Eerste plaatje gaat over de gedeelde map web, tweede plaatje gaat over map spotweb.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Pec

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #68 Gepost op: 16 september 2017, 12:10:04 »
Ik heb de rechten aangepast op de gedeelde map "Web" en aangevinkt dat ze op de onderliggende folders ook doorgevoerd moeten worden. Vandaar de afbeelding van de folder spotweb zodat je kan zien dat deze daadwerkelijk zijn doorgedrukt ^^

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #69 Gepost op: 16 september 2017, 12:39:55 »
Getest, en zie hetzelfde:

Vinkje aan:



Reboot, vinkje weg:



Kijk in een onderliggende map, dan ziet het er goed uit.

35655-2

Ik zou zeggen, "works as designed"  ;)

Echter, dat heeft niets te maken met:
Citaat
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-999) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]

Zou dus de mogelijke oplossing gebruiken aangegeven in mijn eerdere reactie.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Jheroen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 28
  • -Ontvangen: 19
  • Berichten: 239
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #70 Gepost op: 07 oktober 2017, 18:37:46 »
Kan ik zonder problemen mijn 2016  versie van spotweb upgraden met het losse bestand uit deze draad? Wie weet wat de changelog is voor de 2017 versie?
Update: na toevoegen pakketbron krijg ik de melding dat MySQL ontbreekt terwijl mariadb actief is... bekend bij iemand?
Met vriendelijke groet,

Jheroen

DS218+ | Niet actief
DS918+ | 4 x Seagate IronWolf 4TB ST4000VN008
DS1019+ | 4 x Western Digital 3 TB WD30EFRX
DS1819+| 4 x Seagate IronWolf 8TB ST8000VN0022

Offline thugbear76

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #71 Gepost op: 13 november 2017, 13:07:04 »
MOD @thugbear76 Niet onnodig citeren.

Dat is nou exact waar ik ook tegenaanloop. Hoop dat ik hem niet opnieuw hoef op te zetten :)
  • Mijn Synology: DS1515+
  • HDD's: 8 x WD30EFRX
  • Extra's: 6GB RAM

Offline Jheroen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 28
  • -Ontvangen: 19
  • Berichten: 239
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #72 Gepost op: 13 november 2017, 13:14:53 »
Je moet het updatepakket handmatig installeren dan heb je dat probleem niet
Met vriendelijke groet,

Jheroen

DS218+ | Niet actief
DS918+ | 4 x Seagate IronWolf 4TB ST4000VN008
DS1019+ | 4 x Western Digital 3 TB WD30EFRX
DS1819+| 4 x Seagate IronWolf 8TB ST8000VN0022

Offline thugbear76

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #73 Gepost op: 13 november 2017, 13:16:37 »
@MOD Sorry, zal niet meer gebeuren. Wilde dat het duidelijk was dat ik op de post van Jheroen reageerd :)

@Jeroen Thanks, ga ik nu proberen.

Update an sich gelukt. Nu probeer ik zoals vanouds de database te upgraden, maar daar loop ik (vooralsnog) vast.

Krijg de volgende melding bij het draaien van het upgrade-db.php commando:
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/mapi.so' - /usr/local/lib/php56/modules/mapi.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0

Nu heb ik in de desbetreffende locatie (php56/modules) ook geen mapi.so staan. Dus dat is logisch. Nu aan het zoeken naar een oplossing voor dat probleem.
  • Mijn Synology: DS1515+
  • HDD's: 8 x WD30EFRX
  • Extra's: 6GB RAM

Offline thugbear76

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
« Reactie #74 Gepost op: 13 november 2017, 14:43:18 »
Als aanvulling na het zoeken in dit fourm, en nog eens naar de laatste tut van Birdy te hebben gekeken, bleek het probleem in de PHP56 properties in de Webstation te zitten.

Na het aanvinken van de module pdo_dblib werkte de upgrade, en werkt de laatste versie weer.
  • Mijn Synology: DS1515+
  • HDD's: 8 x WD30EFRX
  • Extra's: 6GB RAM


 

DS412+: Python neem steeds meer memory inbeslag nagelang draaid

Gestart door MichaelCBoard Python (Versie van Synology)

Reacties: 10
Gelezen: 10689
Laatste bericht 17 december 2013, 12:05:51
door janbal
Welke Raid neem ik best ?

Gestart door DuckmanBoard NAS hardware vragen

Reacties: 19
Gelezen: 3605
Laatste bericht 19 februari 2019, 18:13:01
door Birdy
NVMe-ssd voor DS920+ Welke neem je en wat zijn de ervaringen

Gestart door Robert80Board NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 991
Laatste bericht 27 februari 2021, 21:10:47
door Robert80
Hyper Backup foutmelding: Maximaal aantal pogingen bereikt. neem contact op met

Gestart door dax1900Board Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 3
Gelezen: 1264
Laatste bericht 24 januari 2019, 16:50:53
door Birdy
VERPLAATST: Hyper Backup foutmelding: Maximaal aantal pogingen bereikt. neem contact op met

Gestart door BirdyBoard Officiƫle Packages

Reacties: 0
Gelezen: 1557
Laatste bericht 24 januari 2019, 14:11:09
door Birdy