Synology-Forum.nl

Packages => 3rd party Packages => Spotweb => Topic gestart door: webmagic op 20 april 2017, 21:50:32

Titel: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: webmagic op 20 april 2017, 21:50:32
Hallo allemaal,

Als ik via het package center Spotweb probeer te installeren krijg ik al een foutmelding

De volgende pakketten ontbreken op de pakketserver. Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL

DSM 6.1-15047 Update 2 op een DS214 Play: WebStation, PHP en MariaDB zijn geinstalleerd (draai al een WordPress site)

Iemand een idee? zie ook de bijlage.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: proxydude op 20 april 2017, 22:07:35
Ja klopt heb ik ook gemerkt.

Wat je kan doen is http://synology.nzbusenet.com/packages/Spotweb_noarch-all_20161225-1.spk handmatig installeren en dan upgrade dan werkt het wel.

Ik denk dat er iets niet goed in de SPK zit. in de NFO zit het niet.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: webmagic op 20 april 2017, 22:17:23
Top dankjewel, ik ga het morgen gelijk proberen.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 20 april 2017, 22:30:13
Vreemd, ik heb 2 april Spotweb 20170305-1 nog geïnstalleerd via Package Center (@proxydude : http://synology.nzbusenet.com/) om m'n nieuwe tut (https://www.synology-forum.nl/spotweb/nieuw-(02-04-2017)-spotweb-installatie-tutorial/) te kunnen maken.
Had er toen geen problemen mee, of is er nu een nieuwe versie die niet goed is.
 
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 20 april 2017, 22:33:55
Eh.....toch geen nieuwe versie, na 2 april

[attachimg=1]
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: frixel op 28 april 2017, 18:26:04
Oké,en hoe nu verder?
Ik kom ook niet verder omdat ik de melding:

De volgende pakketten ontbreken op de pakketserver. Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 28 april 2017, 18:37:31
Misschien ook handmatig installeren?
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: proxydude op 28 april 2017, 18:58:25
Ja handmatig installeren upgrade werkt wel. SRy voor het ongemak.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: frixel op 29 april 2017, 07:55:08
Handmatig geïnstalleerd maar nu loop ik vast dat de eigenschappen van de map spotweb aangepast dienen te worden voor de http: user.

Ik kan daar "schrijven" niet aanpassen omdat alles grijs is.
Waar gaat dit fout bij mij?
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 29 april 2017, 12:58:25
Citaat
de map spotweb
Je bedoelt de gedeelde map web toch ?
Maak eens een printscreen om te laten zien wat je bedoelt.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: frixel op 29 april 2017, 20:44:28
Ahh, ik had inderdaad de eigenschappen van de map spotweb opgevraagd en dat moet dus web zijn.
Haha daar lukt het inderdaad wel, thanks.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 29 april 2017, 20:57:45
Staat ook in m'n tut. ;)
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Boost9898 op 14 mei 2017, 21:57:25
Hallo, ik ben aan de slag gedaan met de tutorial van april 2017. Maar ik loop tegen een bekend probleem aan, echter kan ik geen oplossing vinden. Alle instellingen staan ingesteld zoals aangegeven in de tutorial.

De volgende pakketten heb ik geïnstalleerd m.b.t. SpotWeb:
WebStation, MariaDB, Apache HTTP 2.2/.4, PHP5.6/7, Node.js v4 en SpotWeb.

Het installeren via de sourcelink lukt niet, daarom heb ik het handmatig geprobeerd. Dat lukte, bijna. Packagecenter geeft nu aan dat hij een update nodig heeft, maar dit lukt niet omdat hij 'mysql' mist.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 14 mei 2017, 22:28:31
Citaat
Het installeren via de sourcelink lukt niet
Je bedoelt dit ?

[attachimg=1]

In Package Center ?

Citaat
daarom heb ik het handmatig geprobeerd
Je hebt dus nu een te oude versie geïnstalleerd !

Waarom lukte die sourcelink niet ? Heb net even getest maar, die werkt gewoon.


Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Boost9898 op 14 mei 2017, 22:44:31
De handmatige installatie heb ik verwijderd en nogmaals via de aangegeven link geprobeerd. Helaas zonder resultaat.  :silent:
(Zie screenshots)
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 14 mei 2017, 22:57:48
Ah....ik moest even terug kijken in dit Topic, dus toch handmatig en daarna eerst updaten, blijkt toch de oplossing volgens @proxydude
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Boost9898 op 14 mei 2017, 23:14:14
Bedankt voor je reactie, wat je aangeeft heb ik al eens gedaan zoals hier staat:
Het installeren via de sourcelink lukt niet, daarom heb ik het handmatig geprobeerd. Dat lukte, bijna. Packagecenter geeft nu aan dat hij een update nodig heeft, maar dit lukt niet omdat hij 'mysql' mist.


Nogmaals een poging gedaan, maar het installeren zelf lukt al niet, hier loop ik vast.
Edit: Zojuist MyPHPadmin geïnstalleerd, maar het default wachtwoord werkt niet. (login, root, password leeg.)
 
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 15 mei 2017, 09:28:14
Ik heb het getest op een schone installatie van de laatste versie DSM 6.1.1-15101 Update 2 en ik krijg Spotweb ook niet meer geïnstalleerd.
Misschien dat @proxydude of @Stephan296 daar eens naar kan kijken ?
Krijg dezelfde foutmeldingen.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Stephan296 op 15 mei 2017, 09:31:53
Ik zal er deze week eens naar kijken.
Zal sowieso even een nieuwe versie bakken.
Kijken of dat wat uitmaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: proxydude op 15 mei 2017, 16:04:02
MYSQL eis moet uit de spk worden gesloopt. Vind ook raar dat hij aangeeft MySQL moet eigenlijk mariadb zijn ook al is dat het zelfde
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 15 mei 2017, 16:54:42
Hoe is dat erin gekomen ?
Tijdens het maken van de tut (https://www.synology-forum.nl/spotweb/nieuw-(02-04-2017)-spotweb-installatie-tutorial/), heb ik dezelfde versie gebruikt zonder problemen n.l.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: proxydude op 15 mei 2017, 17:25:28
Ik heb web script ge-update sindsdien kijkt hij strenger. Workaround was handmatig. Maar met laatste dsm update werkt dat nu ook niet meer.  Het heeft er volgens mij altijd ingezeten maar nu is de controle opgeschroefd vermoed ik. Ik vraag mij af naar welke MySQL wordt gekeken er zijn meerdere in omloop.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Boost9898 op 16 mei 2017, 19:40:16
Nadat ik handmatig de nieuwe versie heb geïnstalleerd lijkt het allemaal te werken, op een dingetje na.
Deze melding kreeg ik, maar ik zie nog geen spots in spotweb zoals op het screenshot te zien is.

Wilt dit zeggen dat ik een tijdje moet wachten voordat ik spots ga zien?

Spotweb has been installed successfully!
 
Spotweb retrieves its information from the newsservers, this is called "retrieving" or retrieval of Spots.
You need to schedule a retrieval job to run retrieve.php on a regular basis.
The first time retrieval is run this can take up to several hours before completion.

Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 16 mei 2017, 19:49:51
Geïnstalleerd volgens de tut (https://www.synology-forum.nl/spotweb/nieuw-(02-04-2017)-spotweb-installatie-tutorial/) ?

Overigens, vreemd dat het je gelukt is zonder die 'mysql' foutmelding.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Boost9898 op 16 mei 2017, 19:57:06
MOD: @Boost9898 Niet onnodig citeren.

Naar mijn weten wel, ik heb de gelinkte tutorial gevolgd.
Wat wel raar is, is dat ik retrieve.php niet kan benaderen.

[spoiler=retrieve.php]
<?php
error_reporting
(2147483647);

try {
    require_once 
__DIR__ '/vendor/autoload.php';

/*
 * Initialize the Spotweb base classes
 */
$bootstrap = new Bootstrap();
list($settings$daoFactory$req) = $bootstrap->boot();

/*
 * disable timing, all queries which are ran by retrieve this would make it use
 * large amounts of memory
 */
SpotTiming::disable();

# Initialize commandline arguments
SpotCommandline::initialize(array('force''debug''retro''timing'), array('force' => false'timing' => false'debug' => false'retro' => false));

    
# Allow for timing to be displayed after retrieval of spots
    
$showTiming SpotCommandline::get('timing');
    if (
$showTiming) {
        
SpotTiming::enable();
        
SpotTiming::enableHtml(false);
        
SpotTiming::disableExtra(true);
    } 
# if

    # Initialize translation to english
SpotTranslation::initialize('en_US');

/*
 * When PHP is running in safe mode, max execution time cannot be set,
 * which is necessary on slow systems for retrieval and statistics generation
 */
if (ini_get('safe_mode')) {
echo "WARNING: PHP safemode is enabled, maximum execution cannot be reset! Turn off safemode if this causes problems" PHP_EOL PHP_EOL;
# if

/*
 * When retrieval is run from the webinterface, we want to make
 * sure this user is actually allowed to run retrieval.
 */
$svcUserRecord = new Services_User_Record($daoFactory$settings);
$svcUserAuth = new Services_User_Authentication($daoFactory$settings);
if (!SpotCommandline::isCommandline()) {
/*
 * An API key is required, so request it and try to
 * create a session with it which we can use to validate
 * the user with
 */
$apiKey $req->getDef('apikey''');
$userSession $svcUserAuth->verifyApi($apiKey);

/*
 * If the session failed or the the user doesn't have access
 * to retrieve spots, let the user know
 */
if (($userSession == false) || (!$userSession['security']->allowed(SpotSecurity::spotsec_retrieve_spots''))) { 
throw new PermissionDeniedException(SpotSecurity::spotsec_retrieve_spots'');
# if

# Add the user's ip addres, we need it for sending notifications
$userSession['session'] = array('ipaddr' => '');
} else {
$userSession['user'] = $svcUserRecord->getUser(SPOTWEB_ADMIN_USERID);
$userSession['security'] = new SpotSecurity($daoFactory->getUserDao(),
$daoFactory->getAuditDao(),
$settings
$userSession['user'], 
'');
$userSession['session'] = array('ipaddr' => '');
# if

/*
 * We normally check whether we are not running already, because
 * this would mean it will mess up all sorts of things like
 * comment calculation, but a user can force our hand
 */
$forceMode SpotCommandline::get('force');

/*
 * Do we need to debuglog this session? Generates loads of
 * output
 */
$debugLog SpotCommandline::get('debug');
    if (
$debugLog) {
        
SpotDebug::enable(SpotDebug::TRACE$daoFactory->getDebugLogDao());
    } else {
        
SpotDebug::disable();
    } 
# if

/*
 * Retro mode will allow os to start from the beginning and retrieve
 * all spots starting from scratch
 */
$retroMode SpotCommandline::get('retro');

/*
 * Retention cleanup. Basically when we ask for Spotweb to only
 * keep spots for 'xx' days (eg: 30 days), we either have to delete
 * everyting older than 'xx' days, or delete all 'full' resources
 * older than the specified time period.
 *
 * The full resources are everything beyond the bare minimum to 
 * display the spots, so we delete nzb's, images, comments, etc.
 */
if (($settings->get('retention') > 0) && (!$retroMode)) {
        echo 
"Removing Spot information which is beyond retention period,";

$spotDao $daoFactory->getSpotDao();
        
$cacheDao $daoFactory->getCacheDao();
        
$commentDao $daoFactory->getCommentDao();

switch ($settings->get('retentiontype')) {
case 'everything' : {
$spotDao->deleteSpotsRetention($settings->get('retention'));
                
$cacheDao->expireCache($settings->get('retention'));
# case everything

case 'fullonly' : {
$cacheDao->expireCache($settings->get('retention'));
$commentDao->expireCommentsFull($settings->get('retention'));
$spotDao->expireSpotsFull($settings->get('retention'));
# case fullonly
# switch

        
echo ", done" PHP_EOL;
# if

$newSpotCount 0;
$newCommentCount 0;
$newReportCount 0;
$retriever null;

## Spots
/*
 * Actually retrieve spots from the server
 */
$retriever = new Services_Retriever_Spots($daoFactory
  $settings,
  $forceMode,
  $retroMode);
$newSpotCount $retriever->perform();

    
# Show the cumulative timings of the spotsretrieval
    
if ($showTiming) {
        
SpotTiming::displayCumul();
        
SpotTiming::clear();
    } 
# if

    ## Creating filter counts
if ($newSpotCount 0) {
$svcPrv_cacheSpotCount = new Services_Actions_CacheNewSpotCount($daoFactory->getUserFilterCountDao(),
  $daoFactory->getUserFilterDao(),
  $daoFactory->getSpotDao(),
  new Services_Search_QueryParser($daoFactory->getConnection()));
echo 'Calculating how many spots are new';
$notifyNewArray $svcPrv_cacheSpotCount->cacheNewSpotCount();
echo ', done.' PHP_EOL;

        
# Show the cumulative timings of the caching of these spots
        
if ($showTiming) {
            
SpotTiming::displayCumul();
            
SpotTiming::clear();
        } 
# if
# if


    /*
     * Should we retrieve comments?
     */
if ($settings->get('retrieve_comments')) {
$retriever = new Services_Retriever_Comments($daoFactory,
 $settings,
 $forceMode,
 $retroMode);
$newCommentCount $retriever->perform();

        
# Show the cumulative timings of the caching of these comments
        
if ($showTiming) {
            
SpotTiming::displayCumul();
            
SpotTiming::clear();
        } 
# if
    
# if


/*
 * Retrieval of reports
 */
if ($settings->get('retrieve_reports') && !$retroMode) {
$retriever = new Services_Retriever_Reports($daoFactory,
    $settings,
    $forceMode,
                                                    
$retroMode);
$newReportCount $retriever->perform();

        
# Show the cumulative timings of the caching of these reports
        
if ($showTiming) {
            
SpotTiming::displayCumul();
            
SpotTiming::clear();
        } 
# if
# if

/*
 * SpotStateList cleanup
 */
$daoFactory->getSpotStateListDao()->cleanSpotStateList();

try {
## External blacklist
if ($settings->get('external_blacklist')) {
$svcBwListRetriever = new Services_BWList_Retriever($daoFactory->getBlackWhiteListDao(), $daoFactory->getCacheDao());
$bwResult $svcBwListRetriever->retrieveBlackList($settings->get('blacklist_url'));
if ($bwResult === false) {
echo "Blacklist not modified, no need to update" PHP_EOL;
} else {
echo "Finished updating blacklist. Added " $bwResult['added'] . ", removed " $bwResult['removed'] . ", skipped " $bwResult['skipped'] . " of " $bwResult['total'] . " lines." PHP_EOL;
# else
# if

## External whitelist
if ($settings->get('external_whitelist')) {
$bwResult $svcBwListRetriever->retrieveWhiteList($settings->get('whitelist_url'));
if ($bwResult === false) {
echo "Whitelist not modified, no need to update" PHP_EOL;
} else {
echo "Finished updating whitelist. Added " $bwResult['added'] . ", removed " $bwResult['removed'] . ", skipped " $bwResult['skipped'] . " of " $bwResult['total'] . " lines." PHP_EOL;
# else
# if
} catch (CorruptBWListException $e) {
echo PHP_EOL "Non-fatal: Updating black/whitelist failed, most likely unreachable!";
}

    
## Remove expired debuglogs
    
echo "Expiring debuglog entries, if any, ";
    
$daoFactory->getDebugLogDao()->expire();
    echo 
"done. " PHP_EOL;

## Statistics
if ($settings->get('prepare_statistics') && $newSpotCount 0) {
if (extension_loaded('gd') || extension_loaded('gd2')) {
$settings_nntp_hdr $settings->get('nntp_hdr');
$svcPrv_Stats = new Services_Providers_Statistics($daoFactory->getSpotDao(),
  $daoFactory->getCachedao(),
    $daoFactory->getUsenetStateDao()->getLastUpdate(Dao_UsenetState::State_Spots));

echo "Starting to create statistics " PHP_EOL;
$svcPrv_Stats->createAllStatistics();
echo "Finished creating statistics " PHP_EOL;
echo PHP_EOL;
} else {
echo "GD extension not loaded, not creating statistics" PHP_EOL;
# else
# if

# Verstuur notificaties
$spotsNotifications = new SpotNotifications($daoFactory$settings$userSession);
if (!empty($notifyNewArray)) {
foreach($notifyNewArray as $userId => $newSpotInfo) {
  foreach($newSpotInfo as $filterInfo) {
if (($filterInfo['newcount'] > 0) && ($filterInfo['enablenotify'])) {
$spotsNotifications->sendNewSpotsForFilter($userId$filterInfo['title'], $filterInfo['newcount']);
# if
# foreach
# foreach
# if
$spotsNotifications->sendRetrieverFinished($newSpotCount$newCommentCount$newReportCount);
}

catch(
RetrieverRunningException $x) {
       echo 
PHP_EOL PHP_EOL;
       echo 
"retriever.php is already running, pass '--force' to ignore this warning." PHP_EOL;
}

catch(
NntpException $x) {
echo 'SpotWeb v' SPOTWEB_VERSION ' on PHP v' PHP_VERSION ' crashed' PHP_EOL PHP_EOL;
echo "Fatal error occured while connecting to the newsserver:" PHP_EOL;
echo "  (" $x->getCode() . ") " $x->getMessage() . PHP_EOL;
echo PHP_EOL PHP_EOL;
echo $x->getTraceAsString();
echo PHP_EOL PHP_EOL;
$retriever->quit();
}

catch(
DatabaseConnectionException $x) {
echo "Unable to connect to database: " $x->getMessage() . PHP_EOL;
# catch

catch(InvalidOwnSettingsSettingException $x) {
echo "There is an error in your ownsettings.php" PHP_EOL PHP_EOL;
echo $x->getMessage() . PHP_EOL;
# InvalidOwnSettingsSetting

catch(Exception $x) {
echo PHP_EOL PHP_EOL;
echo 'SpotWeb v' SPOTWEB_VERSION ' on PHP v' PHP_VERSION ' crashed' PHP_EOL PHP_EOL;
echo "Fatal error occured retrieving reports:" PHP_EOL;
echo "  " $x->getMessage() . PHP_EOL PHP_EOL;
echo PHP_EOL PHP_EOL;
echo $x->getTraceAsString();
echo PHP_EOL PHP_EOL;
$retriever->quit();
die();
# catch
[/spoiler]
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 16 mei 2017, 20:05:49
Dus, in PuTTY werkt dit niet ?
/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 16 mei 2017, 20:29:42
Vergeten: je moet de retreive dus niet via je browser starten.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: cyberneticorganism op 20 mei 2017, 10:55:53
Ik heb ook iets raars. Ik ben alles opnieuw aan het opbouwen omdat mijn NAS niet meer bootte na de laatste update. Data is gelukkig nog intact, en ik ben begonnen met een schone DSM. Ik heb netjes alles gevolgd (TUT van birdy etc.)
Echter worden de spots opgehaald in Putty, maar er verschijnt niets in de database. Als ik via PHPMyAdmin ga kijken blijft de spots tabel in de database ook leeg. Iemand een idee waar dat 'm in zou kunnen zitten?

Ik heb de .psk gebruikt uit ditzelfde topic, en updaten lukt dus niet omdat je dan de melding krijgt dat er geen mysql database kan worden gevonden. En ik ben al een keer schoon begonnen (spotweb verwijderd, database verwijderd, spotweb folder verwijderd), maar dat haalt niets uit.

EDIT: Sorry, niets gezegd. Blijkbaar duurt het echt een tijdje voor er wat zichtbaar word, en de Spots tabel in de database word gevuld. Nu begint het binnen te druppelen. Dan kan ik verder met SABNZBD en SickRage.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: bibabakker op 20 mei 2017, 18:27:03
Vraagje:

Ik heb spotweb ook geïnstalleerd volgens de Tut van Birdy (wel handmatig) en werkt naar behoren. Het retrieven heb ik geregeld vina winscp. Als ik wil updaten in het package center blijft echter wel het bericht staan: ontbrekende pakket ... mysql

Handmatig kan ik nu dus van spotweb nzbs halen. Wilde nu couchpotato/sickbeard er aan koppelen en krijg dit niet voor elkaar. Als ik het goed begreep moet je hier een webbased spotweb draaien?

Ik las ergens dat dit misschien op te lossen is door een virtual host?

Ps. Als ik domme dingen zeg mijn excuses. Voor het eerst aan het werk met een NAS. Al zijn we onderhand wel 20 uur proberen verder:$
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: cyberneticorganism op 20 mei 2017, 23:50:44
Updaten van spotweb gaat momenteel even niet, tot het package is aangepast.

Om het werkend te krijgen dien je Apache (2.2) te installeren i.p.v. nginx (de webserver), en ik heb de .htaccess file uit de spotweb/spotweb folder gekopieerd naar de spotweb folder (dus ook in de spotweb folder 1 niveau hoger geplaatst). Daarna werkte de API aanroep eindelijk naar behoren.

Het blijft wel geinig om te zien dat er niets in 1 keer werkt, het is altijd weer zoeken en troubleshooten voor zaken werken. Net als het handmatig aanpassen van de user naar "root" in de start-stop-service file als je de melding krijgt bij een package dat deze niet kan worden gestart, in elk geval in de laatste DSM update. Gelukkig kan ik er nog om lachen ;)

Ik heb overigens uiteindelijk gekozen voor Sonarr i.p.v. SickRage. Ook lekker uitgebreid qua instelmogelijkheden, en ziet er erg gelikt uit. En het werkt gewoon in 1 keer. Een nadeel kan zijn dat er geen support voor ondertiteling is (heb je wel losse apps voor), en ik vind de Torrent support net even wat minder, al kan bijv. "Jackett" een handig hulpmiddel zijn. Dat komt omdat Sickbeard ook nog een ingebouwde Torrent zoekmachine heeft, wel enkel voor backlog search begreep ik. Torrent's anno 2017 is sowieso een lastig verhaal, vele hebben enkel invite registratie, of gewoon geen API support (zoals Kickass en TPB). Dan kan je nog zelf met de hand gaan zoeken. Ik heb het nu ingesteld als back-up, als de aflevering niet kan worden gevonden via spotweb en enkele NZB sites.

Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Ben(V) op 21 mei 2017, 08:36:26
Dat er zoveel problemen zijn met installaties van pakages komt doordat 90% van alle packages niet geschikt gemaakt zijn voor DSM 6 en dus met kunstgrepen werkend worden/zijn gemaakt.

Ik heb zelf twee packages geschikt gemaakt voor DSM 6 en die werken vlekkeloos onder DSM 6.
Dat zijn autosub (mijn eigen applicatie) en SickRage (de wel onderhouden fork van SickBeard).

Als je intresse hebt kun je ze downloaden van mijn GitHub.
https://github.com/BenjV/SYNO-packages

PS Persoonlijk vind ik SickRage een stuk beter dan Sonarr en hij heeft ook nog eens een zeer uitgebreide keus aan torrent search site aan boord, maar ieder z'n eigen smaak.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: cyberneticorganism op 21 mei 2017, 12:40:33
Het komt vanzelf goed, maar heeft wel tijd nodig merk ik.
SickRage heb ik ook overwogen, ik kom van de custom fork TPB-edition af van SickBeard. Ik ga dit gewoon een tijdje proberen, als het niet bevalt kan ik altijd nog SickRage ernaast opzetten.

Wat zit er eigenlijk in SickRage qua Torrent support? En dan bedoel ik dus Torrent API's voor RSS en Search, welke zonder invite gebruikt kunnen worden.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Ben(V) op 21 mei 2017, 14:16:51
Dit zijn de torrent providers die standaard in SickRage zitten.
Als het slotje dicht zit is er een username/password voor nodig.
[attachimg=1]
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: cyberneticorganism op 21 mei 2017, 16:28:26
Dat zijn er inderdaad wel meer :) Wel apart dat SickBeard dan wel om kan gaan met Torrent sites zonder API, TPB en LimeTorrents bijv. hebben geen API zo ver ik kan vinden, dus in Sonarr kan ik ze niet toevoegen.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Ben(V) op 21 mei 2017, 19:38:28
Gaat ook niet via een api maar ze gebruiken de rss feed van die sites.

Alleen een backlog search gebruikt bij een aantal sites een api en anders screen scraping.
SickRage is al veel langer in ontwikkeling en dus veel verder op dat gebied.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: bibabakker op 29 mei 2017, 19:34:20
Ik vroeg me af of iemand al een manier gevonden heeft om de MYSQL problemen te verhelpen?
Ik krijg het nog steeds niet helemaal goed werkend.

Alvast bedankt=)

Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: mennom op 06 juni 2017, 13:39:27
Ook hier de mysql error. Hij werkt nog goed de oude versie en heb eigenlijk geen zin om het te updaten als het zoveel problemen gaat opleveren...

Als die check eruit gesloopt kan worden graag
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: proxydude op 07 juni 2017, 08:52:40
Handmatig werkt ook niet?
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: mennom op 07 juni 2017, 08:59:16
KAn niet zo gauw het bestandje vinden om het handmatig te doen. Als je linkje heb ga ik wel ff proberen
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: proxydude op 07 juni 2017, 10:32:39
http://synology.nzbusenet.com/?fulllist=true
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: mennom op 07 juni 2017, 11:35:25
Top, handmatig geupdate via jou link, moest daarna wel die OpenSSL error even aanpakken in de settings.php toen upgrade van database gedaan en draait als het goed is. Even kijken of hij die auto update elk uur nog wel goed doet

Menno
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 04 september 2017, 10:15:20
Hoi BenV ,

Dank voor je Sickrage package.
Ik ben redelijk nieuw in nasland en heb geprobeerd het te installen.
Ik blijf echter hangen in de melding dat ik python en git moet installeren.
Ik heb wel python 3 en git server uit het package station geinstalleerd maar de melding blijft.
Zou jij of iemand anders een beetje op weg kunnen helpen ?

Ik heb de laatste dsm op een ds216j.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Djowie op 12 september 2017, 10:44:51
hierbij de link voor handmatige update/install (laatste versie)

Spotweb v20170305-1 (http://synology.nzbusenet.com/packages/Spotweb_noarch-all_20170305-1.spk)
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 11:06:53
Hey top dank je
Ik ga er mee aan de slag !  :thumbup:
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 11:30:58
Ik heb spotweb geinstalleerd alleen als ik hm open dan krijg ik een pagina met een fout melding.
Weet iemand wat er fout gaat ?
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 12 september 2017, 11:36:36
Geïnstalleerd volgens deze tut (https://www.synology-forum.nl/spotweb/nieuw-(02-04-2017)-spotweb-installatie-tutorial/) ?
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 11:42:00
Uhh nee  :o
Ik heb op het net een handleiding gevonden maar ik zie al dat het anders moet.
Ik ga eerst even met die tut aan de gang die jij noemt.
Mijn dank !
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 14:43:38
Ik ben nu bij ps5 in de tut.
Maar als ik het ip adres van mijn nas invul zoals vermeld dan komt ik uiteindelijk op een lege pag met server niet reageert.
Ik heb dus nog niet door geklikt en zie dat scherm waar dat verhaal over de url word uitgelegd.
Het is toch de bedoeling dat ik die url gewoon in mijn normale browser zet ? In mijn geval safari want ik werk vanaf een ipad.

Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 12 september 2017, 14:49:38
Ja, in je brouser <ip-adres-NAS>/spotweb/install.php zou moeten werken
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 14:53:18
Ok,dank voor je snelle reactie.
Nog is goed kijken dan want ik vul toch echt het ip van de nas in.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 14:57:42
Ik had gewoon het ip gedaan maar nu heb ik dat nas nummer  " :xxxx "  er bij gedaan.
Dan geeft ie deze melding.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 12 september 2017, 15:03:28
Er moet geen poort nummer bij !
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 15:09:19
Oeps ok  (:
Maar dan krijg ik de melding die ik eerder noemde.
Grrr..
Ik heb wel de laatste dsm update kweet niet of dat nog scheelt ?
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 12 september 2017, 15:35:33
Heb je m'n tut wel heel goed opgevolgd ?
En heb je de juiste Spotweb wel geïnstalleerd ?
Want ik gebruik geen spotweb maar, kan het wel weer testen vanavond, als ik tijd en zin heb.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 15:43:20
Ja..ik heb de tut nog is nagelopen en alles staat goed.

De spotweb package heb ik uit deze post gedownload van Djowie.
Mss zit daar de kneep ?

( keb het nagekeken maar das dezelfde versie package als uit de tut )

Bedankt zover en kijk maar ff wanneer je daar tijd voor hebt.  :thumbup:
Ik zal nog is goed kijken en bij suc6 meld ik me weer



Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 12 september 2017, 19:32:10
Getest, heb mijn tut opgevolgd echter, er zit 1 ding niet (meer) goed en dat is punt 4:

4 - In Package Center > Instellingen > Pakketbronnen > Toevoegen:
Naam: nzbusenet
Locatie: http://synology.nzbusenet.com/


Als ik die toevoeg en Spotweb installeer dan krijg ik de befaamde mysql error.
Heb de Spotweb_noarch-all_20170305-1.spk package gedownload van hier (http://synology.nzbusenet.com/?fulllist=true) en die installeerde wel.

@proxydude kan jij regelen dat men gewoon vanuit het package center kan downloaden en installeren ?

Resultaat, het draait bij mij:

[attachimg=1]
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 12 september 2017, 23:02:12
Klasse man,top dat je gelijk ff bent gaan testen.
Ik ga het is ff opnieuw proberen.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 13 september 2017, 16:31:26
Geen idee wat ik verkeerd doe.
Op het moment dat ik die url van de spotweb wizzard moet invullen krijg ik steeds :
404 pagina niet gevonden.

Update : om een onverklaarbare reden heb ik nu opeens wel de wizzard dus ik knutsel nog even door  :geek:
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 13 september 2017, 20:18:52
Klasse man,top dat je gelijk ff bent gaan testen.
Graag gedaan hoor.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 14 september 2017, 12:33:27
@Birdy.  Het is gelukt !

Dank voor je de hulp en duidelijk tut.

Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 14 september 2017, 13:32:48
 :thumbup: en....graag gedaan.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Pec op 16 september 2017, 08:53:49
Bij mij is spotweb nog nooit gaan werken.
Wanneer ik de rechten op de /volume1/web aanpas voor de http user zijn deze weer verdwenen na een reboot.
Zou je de http user nog ergen op de synology kunnen zien, wanneer je op machtiging controleren drukt zie ik namelijk ook geen http user staan.

Heeft iemand enig idee?

Dit verklaard waarschijnlijk ook de onderstaande foutmelding welke ik via Putty krijg..

Retrieving 6338659 till 6343660 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 92, rtntn.skip: 4736, mod: 173, full: 0, total: 5001) in 970.77 seconds
SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v5.6.30 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-999) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]


#0 /volume1/web/spotweb/vendor/gdwebs/nntp/src/Protocol/Client.php(286): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to write...', -999)
#1 /volume1/web/spotweb/vendor/gdwebs/nntp/src/Protocol/Client.php(1791): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 6343660-6...')
#2 /volume1/web/spotweb/vendor/gdwebs/nntp/src/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('6343660-6348660')
#3 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('6343660-6348660')
#4 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(6343660, 6348660)
#5 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(0, '5000')
#6 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(145): Services_Retriever_Base->perform()
#7 {main}

ALvast bedankt voor het antwoord!
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 16 september 2017, 10:44:19
Bij mij staat het gewoon op http zoals in de tut.
Maar je kan nog scrollen met dat menu en staat het daar ook niet bij ?

Ik zie op je screen dat je die "lezen" en "schrijven" bij machtiging  niet aangevinkt hebt en dat moet wel.

Mocht het nou niet lukken hier is de data base van spotweb met dezelfde layout.
Als alternatief.

https://www.nzbserver.com



Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 16 september 2017, 10:48:50
Vond deze oplossing, het is te proberen:

Citaat
ga via de interface naar instellingen:
tabblad 'prestaties':
- wijzig ophalen per in bv 300
- zet externe black en whitelist UIT

tabblad ophalen:
- kies in de kalender bv 1-12-2015
- zet alle opties UIT

Probeer het opnieuw.

Nu haal je alleen de meest noodzakelijke info op, kijk of dit werkt
Als je eenmaal iets binnen hebt kun je elke keer iets aanzetten wat je erbij wilt hebben en zo proberen totdat het goed werkt.

Let op, hoe meer je aanzet hoe langer het duurt (de eerste keer) en hoe meer 'power' je NAS nodig heeft, zet dus alleen alles aan als je een snelle krachtige NAS hebt!
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Pec op 16 september 2017, 11:34:28
Thanks voor de antwoorden!
Wanneer ik de rechten van de http user op read /write zet dan lijkt het erop dat de rechten wel doorgevoerd zijn. Maar als ik de NAS herstart dan zijn de rechten weer zoals default "read"

Ik heb nu de aanpassing gedaan van Birdy om te zien of dat werkt, ik zal het laten weten zodra hij weer klaar is!

HIj geeft tevens ook aan dat retreive.php al actief is zelfs als ik  de NAS herstart, dmv een force doet die het uiteindelijk wel.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Dutchnova op 16 september 2017, 11:46:17
Graag gedaan hoor ben er zelf ook mee aan stoeien geweest.
Misschien overbodige vraag en ik ga er wel vanuit maar je klikt wel op "ok" toch bij de instellingen in machtigen ?
Omdat je zegt dat hij de instellingen niet vast houd...
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Pec op 16 september 2017, 12:01:15
uiteraard ^^
De machtigingen zijn ook gewoon doorgezet naar de onderliggende folders maar op de 1 of andere manier zijn deze settings er gewoon weer uit na een reboot :/

Ik heb het zojuist nog een keer gedaan dan kan je zien wat ik bedoel.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 16 september 2017, 12:07:16
Eerste plaatje gaat over de gedeelde map web, tweede plaatje gaat over map spotweb.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Pec op 16 september 2017, 12:10:04
Ik heb de rechten aangepast op de gedeelde map "Web" en aangevinkt dat ze op de onderliggende folders ook doorgevoerd moeten worden. Vandaar de afbeelding van de folder spotweb zodat je kan zien dat deze daadwerkelijk zijn doorgedrukt ^^
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 16 september 2017, 12:39:55
Getest, en zie hetzelfde:

Vinkje aan:

[attachimg=1]

Reboot, vinkje weg:

[attachimg=2]

Kijk in een onderliggende map, dan ziet het er goed uit.

[attachimg=3]

Ik zou zeggen, "works as designed"  ;)

Echter, dat heeft niets te maken met:
Citaat
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-999) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]

Zou dus de mogelijke oplossing gebruiken aangegeven in mijn eerdere reactie (https://www.synology-forum.nl/spotweb/foutmelding-bij-installeren-spotweb-package/msg231507/#msg231507).
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Jheroen op 07 oktober 2017, 18:37:46
Kan ik zonder problemen mijn 2016  versie van spotweb upgraden met het losse bestand uit deze draad? Wie weet wat de changelog is voor de 2017 versie?
Update: na toevoegen pakketbron krijg ik de melding dat MySQL ontbreekt terwijl mariadb actief is... bekend bij iemand?
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: thugbear76 op 13 november 2017, 13:07:04
MOD @thugbear76 Niet onnodig citeren.

Dat is nou exact waar ik ook tegenaanloop. Hoop dat ik hem niet opnieuw hoef op te zetten :)
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Jheroen op 13 november 2017, 13:14:53
Je moet het updatepakket handmatig installeren dan heb je dat probleem niet
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: thugbear76 op 13 november 2017, 13:16:37
@MOD Sorry, zal niet meer gebeuren. Wilde dat het duidelijk was dat ik op de post van Jheroen reageerd :)

@Jeroen Thanks, ga ik nu proberen.

Update an sich gelukt. Nu probeer ik zoals vanouds de database te upgraden, maar daar loop ik (vooralsnog) vast.

Krijg de volgende melding bij het draaien van het upgrade-db.php commando:
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/mapi.so' - /usr/local/lib/php56/modules/mapi.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0

Nu heb ik in de desbetreffende locatie (php56/modules) ook geen mapi.so staan. Dus dat is logisch. Nu aan het zoeken naar een oplossing voor dat probleem.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: thugbear76 op 13 november 2017, 14:43:18
Als aanvulling na het zoeken in dit fourm, en nog eens naar de laatste tut van Birdy te hebben gekeken, bleek het probleem in de PHP56 properties in de Webstation te zitten.

Na het aanvinken van de module pdo_dblib werkte de upgrade, en werkt de laatste versie weer.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Birdy op 13 november 2017, 14:46:47
 :thumbup: Ik wilde je net daar naar toe verwijzen. :lol:
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: mesa57 op 27 november 2017, 10:05:26
Opgelost in de laatste release van de package.  :)
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: Maurice_69 op 13 april 2018, 19:21:46
Na installatie package wordt deze geinstalleerd echter worden er 2 mapjes aangemaakt in de map Spotweb onder WEB namelijk de mapjes Cache en WWW. Ik heb uiteindelijk de inhoud van de map WWW maar verplaatst naar de map spotweb want anders klopt de installatie handleiding (deze) (https://www.synology-forum.nl/spotweb/nieuw-(02-04-2017)-spotweb-installatie-tutorial/) niet meer.
Titel: Re: Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam - MySQL
Bericht door: mesa57 op 13 april 2018, 20:30:34
Vreemd, het package van nzbusenet doet dat bij mij niet.