Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Smart TV apps => Topic gestart door: tcooteman op 05 april 2021, 12:45:40
-
Ik heb een vraag en/of probleem. Sinds kort heb ik een Samsung Smart TV en meestal zie ik bij bron mijn diskstation staan en kan ik foto's en video's bekijken. Maar soms staat hij er niet bij en kan ik helemaal niets doen. Hoe komt dit en hoe is dit op te lossen? Het gaat om een Samsung QE55Q75T (2020) en mijn nas is de DS220j met twee schijven.
-
Heb je de TV met WiFi verbonden?? Zo ja... kies dan bij voorkeur om toch bedraad te connecten.
Mijn schoonvader heeft sinds kort ook een Samsung Smart TV ( één uit series 8 ) en had niets dan ellende via WiFi.
UTP kabeltje getrokken en aangesloten, en probleem was weg.
-
Dat gaat niet echt zo makkelijk als jij zegt. De kabelaansluiting is beneden en mijn tv staat boven. Het ligt dus aan de wifi als de tv mijn NAS niet vindt?
-
Dat is mijn ervaring wel... Leg eerst eens een proefkabel ergens langs van je modem/router naar je TV om te zien wat er dan gebeurt. Zo kun je e.e.a. uitsluiten. Dit hoeft voor het testen geen kabel te zijn die permanent neergelegd moet worden.
Mijn vermoeden is dat Samsung te pas en onpas de Wifi uitzet om energie te sparen en zo je connectie niet kunt opbouwen.
Het bedraad aansluiten heeft het probleem bij mijn schoonouders ook opgelost.
-
Ik ga het uitproberen. Dank je wel.