Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Smart TV apps => Topic gestart door: rbrence op 29 maart 2016, 09:22:05
-
Ik heb een Synology DSM 6 met een Samsung Smart TV. Ik gebruik DS Video (laatste versie maart 2016) om films te streamen met .srt files voor de ondertitels. Helaas is bij de DSM6 met de nieuwe DS video App er een storend probleem met de ondertitels.
De ondertitels zijn bij "gemiddeld" veel te groot en positioneert zichzelf over de hele breedte van het scherm. Daarbij is er midden in de regels de breaks zichtbaar (<br> is dan in beeld) en in sommige gevallen staat er stomweg een "<i>" midden in een zin. Hopeloos wordt ik ervan.
Het afspelen van de film via de PnP speler van de Samsung geeft hetzelfde effect.
Wat is dit en hoe kan ik dit oplossen?
Overigens blijft het een crime om met de Samsung tv fatsoenlijk de ondertitels weer te geven, ook met Plex werkt dit niet goed. Ik wil DS Video blijven gebruiken, omdat ik meer vertrouwen in Synology heb. Bij het gebruik van Kodi is het probleem niet aanwezig en zijn de srt files gewoon goed.
Wie heeft dit probleem ook of heeft een oplossing?
-
Hier dezelfde melding. (http://www.synology-forum.nl/dsm-6-0/ondertitels-na-update/msg187321/#msg187321)
Zou een ticket inleggen.
-
ticket gelogd
-
Ik wil DS Video blijven gebruiken, omdat ik meer vertrouwen in Synology heb. Bij het gebruik van Kodi is het probleem niet aanwezig en zijn de srt files gewoon goed.
Maar je hebt meer vertrouwen in Synology's mediaspeler dan KODI ? ::)
-
Het afspelen van de film via de PnP speler van de Samsung geeft hetzelfde effect.
Dan heb ik toch echt het idee dat het aan de gebruikte .srt file ligt.
Heb je dit fenomeen bij ELKE film (met .srt) ?
Ik zie dan graag één .srt file waarbij het gebeurt.
-
Het afspelen van de film via de PnP speler van de Samsung geeft hetzelfde effect.
Dan heb ik toch echt het idee dat het aan de gebruikte .srt file ligt.
Heb je dit fenomeen bij ELKE film (met .srt) ?
Ik zie dan graag één .srt file waarbij het gebeurt.
Ik heb hetzelfde probleem, lijkt me 100% niet aan de ondertitels te liggen; <br/> en <i> is ook gewoon HTML code.
Als ik afspeel via Samsung (waar hij de NAS als opslag herkent) tonen de ondertitels wel gewoon goed. Maar DS Video is gewoon handiger om iets te zoeken (al zijn de ondertitels storend groot, irritant dat ze hiervoor nog steeds geen oplossing hebben).
-
Goed blijven lezen @Hutje, de file werkte prima voor de update en doet het perfect bij KODI. De srt file heeft ook geen bijzondere inhoud dan alleen de hardcoded tijd en de breaks. Zie ook de andere reactie.
En hij doet het ook bij films die ik al jaren gebruik en nooit een probleem hebben opgeleverd.
-
Ik wil DS Video blijven gebruiken, omdat ik meer vertrouwen in Synology heb. Bij het gebruik van Kodi is het probleem niet aanwezig en zijn de srt files gewoon goed.
Maar je hebt meer vertrouwen in Synology's mediaspeler dan KODI ? ::)
eens, meer vertrouwen in KODI..... maar een Samsung TV met App moet dit toch gewoon ook kunnen...... :-)
-
Hierbij informatie die ik heb gekregen van Synology;
"Dear Rudi,
Thank you for your feedback.
We've confirmed it a new issue in current version at the moment.
And we will try to fix the misleading subtitle setting as soon as possible, then release the new version.
Again, thank you for your information, and please accept our apologies for the inconvenience.
Regards"
Kortom, het is bevestigd en het is een nieuw issue waar een update voor moet komen. To be continued..........
-
Herkenbaar! Zelfs lokaal op de iPad content afspelen geeft gezeur met laatste DSvideo app "transcoderen is mislukt..." bij sommige content... :( Gekke is dat mij DSvideo app op mijn Samsung TV op de slaapkamer wel werkt met diezelfde content maar wel weer die <br> bug heeft bij subtitles... :? Dit is overigens nog wel een oudere versie DSvideo op de TV (paars logo, versie moet ik nagaan). Die app durf ik ook niet te upgraden omdat ik daar nog wel mijn serie kan kijken...
-
DS video App voor Samsung Smart TV is nu helemaal uitgevallen. App start niet meer op, en na afsluiten en opnieuw opstarten komt deze met mijn twee-weg authenticatie terug. Daarna komt de melding dat ik niet gemachtigd ben om de service te gebruiken, en dat is het dan.
De oplossing is dan eerst DS video verwijderen, opnieuw installeren, credentials opnieuw invoeren en dan werkt het weer 1 keer.
Kortom, de Intel Skull Canyon is besteld, zodat ik Kodi weer kan gaan gebruiken, want dit is echt hopeloos. Er is nog steeds geen nieuwe versie van DS Video en Synology is ook helemaal stil. Jammer, want zo gaat het plezier er snel vanaf.
:'(
-
Birdy? Wie is Birdy en waarom verplaatst hij / zij dit topic naar de compleet verkeerde groep? Het betreft hier niet de Android app maar de Samsung Smart TV app. En mijn TV is 100% GEEN android TV.
:evil:
-
Birdy is een van de meest gewaardeerde moderatoren van dit prikbord.
Iemand met meer dan 3000 bedankjes.
Mag hij ook eens een "foutje" maken?
En het zelfde problem staat er twee keer op, dat is ook niet echt nodig toch?
-
Akkoord, fouten maken is menselijk, maar overleg dan even eerst. Ook al heb je 3000 bedankjes.
Mea Culpa Birdy!
-
Overleggen?
Misschien zelf meteen in het juiste forumdeel posten?
-
Mag hij ook eens een "foutje" maken?
Is geen foutje... ;)
rbrence, wat moet ik overleggen dan ?
Het gaat toch over "DS video App voor Samsung Smart TV (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Mobile/What_should_I_know_about_DS_video_for_Samsung_Smart_TV) is nu helemaal uitgevallen."?
Overigens, jouw Samsung draait op Android.
-
Ik was met niet bewust dat deze niet in de juiste groep stond. En ik kan ook niet meer achterhalen waar deze oorspronkelijk sinds maart 2016 heeft gestaan.
Belangrijkste is dat we de informatie, inclusief de reacties van Synology, in ieder geval in de gaten houden. Volgens mij is dat toch de doelstelling van dit forum?
Maar dank dat je me even attent hebt gemaakt hierop.
-
En ik kan ook niet meer achterhalen waar deze oorspronkelijk sinds maart 2016 heeft gestaan.
Stond in de rubriek Video Station, dat is wat anders dan DS Video.
Belangrijkste is dat we de informatie, inclusief de reacties van Synology, in ieder geval in de gaten houden. Volgens mij is dat toch de doelstelling van dit forum?
Tuurlijk, wie maakt daar een probleem van dan ?
-
Ah, dat is inderdaad wat anders.
Overigens heb ik een Samsung 55HU7500, en dat is bij mijn weten geen Android TV.
-
Kijk, daar kan ik mij in vergissen hoor maar, volgens mij draait het SMART (Multimedia) gedeelte gewoon op Android.
-
Is er al een oplossing voor dit probleem gekomen? Ik heb de DS video app op m'n Samsung TV onlangs geupdate en kreeg toen ook dit probleem.
Overigens wel fijn dat met de nieuwe update het laatste seizoen van een serie eerst wordt geladen, vooral met 23 seizoenen Top Gear. ;)
-
Update voor de Samsung TV ???
Kun je zien welke versie dat is ?
-
1.200
-
Ik zag dat mijn tv zelfs de 1.300 update had. Blijkbaar wordt e.e.a. niet automatisch ge-update.
Heb deze update gedaan, echter blijft de app angstvallig paars....
-
Hier dezelfde melding. (http://www.synology-forum.nl/dsm-6-0/ondertitels-na-update/msg187321/#msg187321)
Zou een ticket inleggen.
Met een handmatige update van de app is in ieder geval de hinderlijke <BR> dingen opgelost. Althans, dat lijkt zo, maar weet niet of het na een twee keer testen nog steeds zo is. De grootte blijft nog steeds erg groot ;-)
-
Is er hier al een oplossing voor?
-
Als je de laatste versie van DS Video hebt en het probleem is er nog steeds, dan is het dus nog niet opgelost, misschien dan ook maar een Ticket inleggen ?
-
Het is helemaal geen bug.
<br> is geen geldige code voor een .srt file, maar een html code.
.srt files zijn absoluut geen html.
Zie:
https://en.wikipedia.org/wiki/SubRip
En zelfs de paar formating codes zijn niet altijd geimplementeerd.
-
Akkoord maar hoe komt het dat ik ze niet zie wanneer ik via Plex Server kijk maar ze wel zie wanneer ik met Video Station (DS Video) kijk?
De laatste versie is 1.200?
-
Waarschijnlijk negeert plex die commandos of hebben de ontwikkelaars ze geimplementeerd en andere software struikelt er over.
Volgens de specs kan er gewoon een return in de .srt gezet worden dus een <br> is onzin.
-
nou hier is het ook prut hoor ik draai ook de laatste versie 1.2.065 maar de ondertitels lijken nergens op......weet iemand misschien of je ergens een oudere versie vandaan kan vissen? daar was ooit een mooie site voor maar die bestaat helaas niet meer dan rol ik hem gewoon terug. 8)
-
https://usdl.synology.com/download/android_apps/
-
jammer, die url: https://usdl.synology.com/download/android_apps/ werkt niet meer? dus ook maar een ticket aangemaakt in de hoop op een snelle reactie
-
https://usdl.synology.com/download/Mobile/Android-DSvideo/
-
Hm...URL ondertussen gewijzigd, kennelijk. ;D