Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => SABnzbd (usenet) => Topic gestart door: Peggyw op 29 maart 2013, 14:50:34
-
Heb sinds kort SABNZBD geïnstalleerd op mijn DS 212j. Duurde even voordat ik het aan de gang kreeg, maar downloaden werkt nu. Ik constateer echter dat naast een iets lagere downloadsnelheid (is mee te leven), het uitpakken en repareren enorm lang duur. Op dit moment is hij een fim aan het repareren die ik 3 dagen geleden gedownload heb. De verificatie heeft 45 uur geduurd en op dit moment is hij nog aan het repareren (of is dit hetzelfde?).
NAS is ook enorm traag. CPU staat op 99%. Er lopen 3 processen die scanner.sy heten en het proces Python vraagt veel CPU. Ik weel niet of dit de oorzaak is van het trage uitpakken en repareren of dat dit het gevolg is.
Heb al gegoogled. Kan niets vinden over dit probleem. Kan iemand van jullie mij helpen? Bedankt alvast.
-
Op dit forum is het algemeen bekend dat Sabnzbd behoorlijk zwaar is.
Zeker voor de lichtere modellen, en een J type is een licht model.
Met NZBget schijnt het allemaal veel soepeler te werken.
Die zou ik zeker eens proberen.
-
Best ook het downloaden pauzeren tijdens het nabewerken.
-
Een Synology NAS en zeker een J-versie is in ieder geval trager met downloaden en uitpakken dan een pc.
Verder is het zo dat SABnzbd aardig veel resources vraagt op de NAS, met name door het gebruik van Python; hierover zijn al allerlei verhalen te vinden op dit forum. Ook geven een aantal mensen (ik niet) daarom de voorkeur aan NZBGet.
Echter, 3 dagen is wel erg lang. Ik weet niet hoe groot jouw download is maar dat kan nauwelijks zo groot zijn dat dat de oorzaak is.
Vervolgens zie ik dat je schrijft over scanner.sy en dat doet mij vermoeden dat het om de virusscanner gaat, die bij jou de boel aan het verstieren is. Ik had daar zelf ook problemen mee en heb de virusscanner daarom uitgeschakeld. Heeft waarschijnlijk met virus-update te maken.
Moest daarvoor ook wel een keer de NAS uitschakelen en opnieuw opstarten.
Doordat (in mijn theorie) de virusscanner zoveel resources pikt blijft er weinig over voor uitpakken en parren,
Probeer het maar eens.
-
Dank je wel. Ik ga in ieder geval de viruscsanner eens uitzetten. NZBget wil ik wel gebruiken, maar ik heb het geinstalleerd, maar krijg het programma niet geoepend. Ik moet inloggen op de server en geen enkel wachtwoord en gebruikersnaam lijkt te werken. Tja ik snap nog lang niet alles van servers, netwerken e.d.
-
3 dagen is inderdaad wel heel erg lang.
-
Helaas is het niet de virusscanner. Heb hem uitgezet, maar nog steeds 3 processen scanner.py die de cpu zwaar belasten. Heeft dat niets met Python zelf te maken? Zou het ook iets met sickbeard of couchpotato (die overigens ook niet meer werkt op mijn NAS) te maken hebben. Ik heb beide packages afgelopen tijd geinstalleerd en gekoppeld aan sab.
-
Heb je de NAS ook een keer uitgeschakeld na het stopzetten van de virusscanner?
Die scanner.sy processen hebben niks met SABnzbd te maken in mijn visie. Deze processen stoppen dan ws pas als je de NAS uitschakelt.
Ga dus ook niet met andere pakketten aan de slag voor je dit opgelost hebt anders zie je straks door de bomen het bos niet meer.
Mijn advies:
- [size=78%]Virusscanner stopzetten in pakketcentrum[/size]
- [size=78%]NAS uitschakelen[/size]
- [size=78%]minuutje wachten[/size]
- [size=78%]NAS weer opstarten[/size]
en klaar is Kees.
(sorry, krijg dat size-gedoe niet weg in de list)
-
Waarschijnlijk een hele domme vraag... hoe zet ik mijn NAS uit?? Op het knopje drukkn lukt niet. Lampjes blijven branden. Is er ook een manier via DSM om de NAS te herstarten? SAB is ook nog altijd bezig met het repareren van mijn film. Als ik de nas uitzet, mislukt dat waarschijnlijk. Zonde, ben er al 3 dagen mee bezig :)
-
In DSM vind je inderdaad de mogelijkheid tot uitschakelen. Linksboven toepassingenscherm openen, daaronder staat het.
Met het knopje kan het ook: gewoon wat langer indrukken.
Kan ook zijn dat hij eerst de taken af wil maken dan duurt het lang en dan rest alleen de harde actie: stroom er even af.
Jou par-taak is dan wel down the drain maar als het eenmaal werkt zoals het hoort dan is dat zo weer overnieuw gedaan hoor, tenzij je het over een bestand van meer dan 10 gieg hebt.
3 dagen is sowieso gewoon fout.
Misschien dat de Unix-kenners nog een andere manier hebben om e.e.a. te stoppen, wacht eventueel hun advies nog even af. (Daarin ben ik een noob)
-
Het duurde inderdaad even voordat de NAS uitging. Ik had iets meer geduld moeten hebben...Inmiddels weer opgestart en processen zijn inderdaad gestopt. Bedankt!!
Nu een manier zoeken om met gedownloade film uit te pakken en te repareren, want de film is idd uit SAB verdwenen. Pff kost mij wat moeite om via mijn NAS goed te downloaden.
-
Mooi.
Is niet jouw fout, is m.i. een bug sinds DSM 4.2
Film even kijken of hij in SABnzbd staat in de map incomplete. Kijk ook even in SAB onder Status, Wachtrij reparatie, kun je hem evt weer toevoegen.
Anders zit er niets anders op dan opnieuw downloaden maar je zult zien dat het dan een stuk sneller gaat.
-
Hartelijk dank. SAB is inderdaad nu opnieuw een poging aan het doen om te repareren. Duurt hopelijk minder lang :)