Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Plex Media Server => Topic gestart door: enakvanessen op 10 juni 2018, 21:49:37
-
De plex server was niet meer bereikbaar dus heb ik de app van de NAS afgehaald en bij het wederom installeren van de app, kreeg ik dit bericht:
Poort 32400 die voor dit pakket is geconfigureerd wordt gebruikt door een andere service of is voorbehouden voor systeemgebruik. Schakel de service die het conflict veroorzaakt uit of neem contact op met de ontwikkelaar om de configuratie van het pakket te wijzigen.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Ik heb de firewall al uitgezet van de NAS (eerder bericht in forum) en van de PC.
-
Probeer eens een reboot van je Nas.
Slecht gebouwde packages willen nog wel eens hun gereserveerde poort niet netje vrijgeven bij het de-installeren.
Anders moet je even op de commanline het volgende commdo ingeven.
Daarmee kun je zien wie die poort in gebruik heeft.
servicetool --runtime-port-conflict-check --tcp --all-used-ports
-
Een reboot heb ik 2 dagen geleden al gedaan en toen kon ik inderdaad de app opnieuw installeren. Helaas werkte de server maar een dag en toen werkte deze al niet meer. Waar zou ik een meer betrouwbare package vandaan kunnen halen? Ik heb via de plex server de nieuwste versie van de server geïnstalleerd.
En waar vind ik de commanline op de NAS?
Sorry, ik ben redelijk nieuw in dit onderwerp ;)
-
PuTTY installeren, zie deze tut (https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/), hoofdstuk: DSM6 en hoger: Wil je alleen PuTTY (CLI: Linux/DSM kennis vereist)
Inloggen als admin en het gegeven commando uitvoeren.