Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Plex Media Server => Topic gestart door: JanSr op 28 december 2014, 12:24:26
-
Op mijn DS214play werkte Plex prima.
Tot de laatste update van Synology
Als ik op Plex klik gebeurt er niets.
De NAS opnieuw opstarten helpt niet.
Plex uitgezet, en geprobeerd opnieuw te installeren.
Ik krijg dan het commentaar:
"Dit pakket bevat geen digitale handtekening."
Wie weet hoe het weer aan de gang is te krijgen?
Gezien de zeer frequente updates van Synology hoop ik dat het een incident is.
-
Dit is iets wat al heel vaak op het forum is is gevraagd, als je had gezocht had je hier zo een antwoord op kunnen vinden.
Zie dit bericht voor de instelling die je moet maken: http://www.synology-forum.nl/index.php?topic=21592.msg137810.msg#137810
-
Joepie, het werkt weer.
Ik ben nieuw hier en nog niet op het idee gekomen dat een doodgewoon woord als "handtekening" met succes kon worden opgezocht.
Ik stond dus een beetje te kijken van de bitse vermaning van Martijn85. Als je alles weet is alles makkelijk.....
-
Nieuw hier?
Kijk eens naar de datum van registratie in je profiel :)
Maar de zoekfunctie is inderdaad heel erg handig.
-
Je kan ergens jaren "lid" van zijn zonder er ooit te komen.
Ik kom hier alleen als ik een probleem heb met die NAS.
Voor mij is zo'n NAS een gebruiksvoorwerp, geen hobby.
Ik heb mijn identiteit niet gekoppeld aan mijn NAS kennis en zover zal het ok nooit komen.
In mijn profiel zie ik dat nog geen 120 berichten heb geplaatst. Er zijn fora waar ik in de duizenden zit.
Ik vind mij hier dan ook een beginner en dat zal ook wel zo blijven.
Voor mij en mijn soortgenoten is het steeds weer een beleving om bits te worden toegesproken als we iets over het hoofd zien of niet weten.
-
Mooi dat het weer werkt :-)
-
Het is nergens bits hoor maar je kan toch even de moeite nemen om de zoekfunctie te gebruiken.
Zeker zoeken met "digitale handtekening" had je de oplossing in 2 minuten gegeven.
Zoeken met "help het werkt niet" werkt niet zo goed ;)
Je zegt dat het geen hobby van je is en dat is prima natuurlijk maar een forum is niet louter een antwoordmachine.
-
Doe toch maar even een voorbeeld ;) :
[attachimg=1]
[attachimg=2]
-
Ja, beste vriend, dat deed ik als eerste nadat ik daar op gewezen was en zag met verbazing het resultaat.
Ik had echt geen idee dat ik naar een kennelijk voor velen bekende weg vroeg.
Die melding over een digitale handtekening vind ik ook weer echt helemaal passen in het digitale oerwoud. Ik associeer zo'n melding eerder met DigiD dan met een Synology DS214 of met Plex.
Met mijn beperkte kennis leek het mij meer een "van buiten komend onheil" dan iets wat je op je NAS kon instellen.
Nogmaals excuses, excuses, excuses over zoveel domheid. Ik zal de volgende keer eerst een nachtje slapen over mijn puzzel voor ik hier weer iets doms vraag. Ik heb intussen een digitaal neefje met ook een Synology NAS, daar zal ik mij dan maar toe wenden.
-
Het gaat echt niet over domheid en vraag geheel niet om excuses, probeer je alleen maar op weg te helpen middels een zoek voorbeeld.
-
Iets van lange tenen?
-
En zullen we dan nu maar overgaan tot de orde (Uhh, gijzeling) van de dag?
-
Tijd voor een optie om thumbs down te hebben naast duimpje omhoog.. 🙊
-
Iets van lange tenen?
Wie? :S
-
toch ook maar eens reageren op deze topic, ook ik ondervind de laatste tijden problemen met Plex, na elke update van DSM 5.2 kan Plex niet worden opgestart omdat hij telkens in dsm word uitgeschakeld, bij aktie moet ik hem dus weer opstarten, vreemde gewoonte!
-
Heb je de laatste versie plex van de plex website?
-
Ja, zojuist geplaatst, zodoende dat dit probleem zich weer voordoet!
-
Staat er wat in de log vermeld?
Als je eerst de oude versie verwijderd, reboot en de nieuwe er dan pas op zet?
Soms wil dat nog wel eens helpen.
-
Nee, niks in de log m.b.t Plex, zal eens weer plex compleet verwijderen en dan een nieuwe install. doen, ben benieuwd
groet
-
Bovenstaande probleem nog steeds niet opgelost!
Na verwijderen en her-installeren werkt het weer!!!
Gebeurt telkens bij een nieuwe update van DSM
-
Bovenstaande probleem nog steeds niet opgelost!
Wel toch ? (na een half jaar) ;)
Na verwijderen en her-installeren werkt het weer!!!
-
Nee, had plex een tijd niet meer gebruikt en v.w dit probleem niet meer geinstalleerd
-
Ah, stiekum even een zinnetje toegevoegd
Gebeurt telkens bij een nieuwe update van DSM
::)
-
Ik heb dit probleem ook sinds een paar dagen :( Ik heb echter geen DSM update gedaan volgens mij
wat ik heb geprobeerd
- herstarten, meerdere keren al
- updaten van plex naar versie 1.0xxx (hielp ook niet)
- plex verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maakt ook niet uit :(
zie nu net de log die heb ik toegevoegd, geen idee hoe ik dit kan oplossen :(
-
Even Google gebruikt, misschien dat dit helpt (meerdere stappen):
1 Uninstall Plex by opening package center->installed->plex->Action drop-down, select stop then uninstall.
2 Open control panel->users select the plex user and click on delete.
3 Open control panel->shared folders and delete the Plex folder.
4 Reboot the NAS
5 Re-install Plex
6 Re-create your libraries and reconfigure Plex
BRON (https://forums.plex.tv/discussion/177087/database-corruption-restore)
-
Dank voor het stappen plan dit heeft geholpen.. had de gebruiker niet verwijderd
( ik had gegoogled maar kon niks vinden, vast verkeerd gezocht )