Auteur Topic: Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld u  (gelezen 3817 keer)

Offline Sunnoise

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld u
« Gepost op: 30 mei 2011, 14:01:51 »
Als ik mbv de Synology Assistent foto's wil uploaden gaat alles goed, tot het moment van uploaden, dan krijg ik elke keer de melding: De verbinding is verloren gegaan, meld u opnieuw aan op diskstation manager.

De NAS rechtstreeks op mijn PC, met een LAN kabeltje, en zonder firewall en antivirus meuk
geeft het zelfde resultaat.

Iemand een idee?

hENK.

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 773
  • Berichten: 5.095
Re: Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2011, 22:47:16 »
Ook draadloos moet je zonder problemen bestanden op je DiskStation kunnen zetten. Alleen streamen van media is draadloos niet aan te raden. Als de verbinding verloren is gegaan, dan gaat er toch iets mis met de netwerkverbinding. Is de netwerkadapter van je moederbord wel in orde? Een NIC gaat niet eeuwig mee. Zelfs op een moederbord kunnen ze na een tijdje kuren krijgen. En anders kan er ook iets mis zijn met je switch of router. Probeer anders eens met een cross cable rechtstreeks op je DiskStation. Gaat het dan wel goed, dan is je NIC dik (rijmt) in orde. Geeft dit ook problemen, dan zou ik eens een andere adapter proberen.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Sunnoise

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2011, 10:20:04 »
Hallo Matrix,
Dank voor je antwoord.
De NAS rechtstreeks op een andere PC (dus ook een andere NIC) geeft het zelfde resultaat.
De volgorde is:
Verbinden: bestemming: photo (kan ik aanklikken), en de submap waarin ik de foto wil plaatsen ook.
Bestand toevoegen: werkt ook
bij het aanklikken van "Upload" komt dan de dan de melding:
"De verbinding is verloren gegaan, meld u opnieuw aan op diskstation manager"

Hopelijk heb je nog een tip?
Ik heb trouwens ook Synology Support gemaild en dit was het antwoord (alles geprobeerd maar helaas tot nog toe geen resultaat):
Is the DiskStation connected with a wired cable or it is accessed through a wireless network?
Please try and attach the DiskStation direct to the PC with an ordinary LAN cable, not via router/switch, and see if the upload goes fine within a direct connection.

If the firewall/anti-virus has turned on on the desktop PC, you may want to disable them temporary to determine if this could be the root cause.

Trouwens, je geeft aan dat ik een crosskabel moet gebruiken. Weet je dat zeker?
Ik heb er nu een rechte kabel op, en kan ik gewoon de NAS benaderen.......

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 773
  • Berichten: 5.095
Re: Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2011, 19:38:12 »
Ik kan me ook herinneren dat ik destijds een normale kabel gebruikt heb. Een cross cable is dus blijkbaar niet nodig.

Als je deze melding blijft houden is er toch iets mis met je netwerkverbinding. Even dacht ik aan een firewall probleem, maar dan zou je helemaal geen toegang moeten hebben. Anitvirus kan inderdaad wel eens voor problemen zorgen. Een verbinding wordt dat door controle zo vertraagd dat er een timeout ontstaat.

Ik denk er nog even over na...
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Sunnoise

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld
« Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2011, 11:37:37 »
Toch is het gek.
De NAS zit rechtstreeks aangesloten op de PC.
Inderdaad met een rechte kabel.
Dus zonder verdere netwerkkoppeling.
Synology Assistent ziet direct de NAS.
Alle actie om een foto toe te voegengaat goed.
Tot het moment van uploaden, dat komt die melding.
Overigens als ik rechtstreeks de foto sleep naar de map photo dan gaat het wel.
Maar ik begreep dat foto's uploaden via de Assistent stukken sneller gaat.

pinkdot

  • Gast
Re: Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld
« Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2011, 12:37:34 »
Kun je misschien aangeven welk OS je draait op je PC?
Is je firmware van je DS210j up-to-date, DSM 3.1-1613?
Download ook eerst even de laatste versie van de SA http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&b=2%20bays&m=DS210j

Heb je een derde-partij vuurmuur geïnstalleerd? Zo ja, welke?

Aangezien je probleem pas opgelost is als de DS in je netwerk hangt ,zou ik eventuele verdere testen ook zo uitvoeren, dus terughangen in je netwerk.

Offline Sunnoise

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Synology assist: De verbinding is verloren gegaan, meld
« Reactie #6 Gepost op: 03 juni 2011, 16:55:58 »
Hallo pinkdot en Matr1x,

Probleem opgelost.
Laatste release SA (1593) geinstalleerd.
Alles werkt perfect nu.
Dank voor jullie tips.

hENK.


 

VERPLAATST: Hikvision compatibel met Synology?

Gestart door BirdyBoard Aankoopadvies

Reacties: 0
Gelezen: 1248
Laatste bericht 31 oktober 2019, 14:03:45
door Birdy
Productiedatum Synology

Gestart door jlkBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 1071
Laatste bericht 18 januari 2020, 22:21:52
door jlk
Kan pakketbron synology.nzbusenet.com niet toevoegen

Gestart door joostmanBoard 3rd party Packages

Reacties: 11
Gelezen: 5217
Laatste bericht 05 december 2020, 17:44:34
door Birdy
Synology Drive x64 variant?

Gestart door aliazzzBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 1
Gelezen: 826
Laatste bericht 30 augustus 2020, 19:11:00
door Birdy
Synology Chat met guest functionaliteit

Gestart door LeonardBoard Officiële Packages

Reacties: 4
Gelezen: 1421
Laatste bericht 10 november 2020, 23:18:51
door Birdy