Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: bietel1 op 11 augustus 2013, 14:55:38

Titel: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 11 augustus 2013, 14:55:38
Sinds een aantal dagen kan ik me niet meer aanmelden bij photostation met m'n Ipad. Ik krijg dan de melding "Aanmelden is mislukt. U moet uw Photo Station-pakket installeren op upgraden in Package Center van DSM"

Photo Station 6 is geinstalleerd. Ik heb het al ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar de melding blijft dezelfde.
Ook heb ik versie 6 geinstalleerd en versie 5 geinstalleerd. Ook dan blijft de melding dezelfde.

Ik krijg de melding echter alleen maar wanneer ik remote werk. Binnen m'n eigen netwerk werkt het naar behoren.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 11 augustus 2013, 17:59:02
Citaat
Ik krijg de melding echter alleen maar wanneer ik remote werk.
Dan is er kennelijk iets gewijzigd in je router en/of firewall.
Die app probeerd aan te melden maar krijgt geen response van de Server dus krijg je het bericht "Aanmelden is mislukt. U moet uw Photo Station-pakket installeren op upgraden in Package Center van DSM". (ik neem aan dat of moet zijn.
Dus, je netwerk/firewall configuraties nakijken.

Overigens, doen je andere Syno-apps het wel van buiten af op je NAS ?

Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 12 augustus 2013, 11:50:52
Alle andere apps doen het wel remote. Ook poort 80 staat open.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 12 augustus 2013, 13:29:37
Welke andere apps ?
Gaan die ook via 80 ?
Of gebruik je toevallig Https (443).
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 08:48:29
Blijkt nu dat ook website op de nas niet te benaderen zijn. Photo station en webservices werken allebei met poort 80.
Deze is gefowarded naar de nas. Het lijkt echter wel of de nas niet "luistert" want als ik test middels "whatsmyip.org" dan krijg ik de melding dat poort 80 dicht staat. Er staat dus iets verkeerd op de nas ingesteld, ik heb echter geen idee wat.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 13 augustus 2013, 09:21:58
Citaat
Deze is gefowarded naar de nas. Het lijkt echter wel of de nas niet "luistert" want als ik test middels "whatsmyip.org" dan krijg ik de melding dat poort 80 dicht staat. Er staat dus iets verkeerd op de nas ingesteld

Vergeet even je NAS.
"whatsmyip.org" checkt niet je NAS maar je Router en daar staat dus kennelijk poort 80 dicht.
Dus...check je Router.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 09:31:34
In de router staat poort 80 open en deze verwijst naar het ip adres van de nas

Whatsmyip.org geeft expliciet aan dat poort 80 dicht staat. Bij andere poorten die niet gebruikt worden wordt aangegeven dat er een time out is.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 13 augustus 2013, 09:57:05
Merkwaardig.......
Probeer eens UPnP uit te zetten in je router.
Test dan nog eens even.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 10:04:57
Heb ook al geprobeerd, geeft echter geen soelaas
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 13 augustus 2013, 10:32:20
Staat poort 80 alleen open voor bepaalde externe adressen soms ?
Dat zou n.l. ook kunnen verklaren dat whatsmyip.org poort 80 als dicht ziet.

Als dat zo is dan kan het zijn dat die adressen niet statisch zijn.
Dan zou het n.l. fout kunnen gaan als deze wijzigen (DHCP) en heb je geen toegang meer.

Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 10:40:19
Poort 80 staat open voor alle externe adressen. M'n nas heeft een statisch ip adres en m'n ip adres bij ziggo is al sinds jaren hetzelfde. Dus daar ligt het volgens mij niet aan. Ik ben er haast van overtuigd dat ik iets verkeerd op de nas heb ingesteld. Ik kom er helaas nog niet achter wat.

Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 13 augustus 2013, 11:24:47
Kijk eens in Block List (Control Panel > Auto Block), je weet immers maar nooit  ;)
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 11:31:26
Helaas kom ik ook niet verder mee
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 13 augustus 2013, 13:01:58
Als je telnet naar je NAS wat is de output van:

netstat -l -n |grep 80
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 13:26:47
Is nieuw voor me. Hoe doe ik dat?
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 13 augustus 2013, 13:38:03
1 - Volg: http://forum.synology.com/wiki/index.php/Enabling_the_Command_Line_Interface (http://forum.synology.com/wiki/index.php/Enabling_the_Command_Line_Interface)

Gereed?

2 - Download dan PuTTY http://www.putty.org/ (http://www.putty.org/) op je PC
3 - Start PuTTY
4 - Geef host naam of IP adres op van je NAS
5 - Zorg dat connection type SSH is.
6 - Bij saved sessions geef je een naam b.v. je NAS type
7 - Klik op Save
8 - Klik op Open
9 - login met: root
10 -Password (van admin)

Als het goed is sta je nu op de prompt om het opgegeven commando te geven.


 
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 18:37:13
Ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik heb net echter poort 443 op de router open gezet en laten verwijzen naar de nas. Toen ik met whatsmyip.org ging kijken of dat die poort ook echt openstond, zag ik tot mijn verbazing dat poort 443 gesloten is en poort 80 open staat. Schiet mij maar lek. Ik weet niet wat er gebeurt, maar photo station en website zijn weer bereikbaar. Ik begrijp er werkelijk niets meer van. Als jij er een verklaring voor hebt hoor ik het graag.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 13 augustus 2013, 19:20:34
Ik heb echt geen idee, schiet mij dan ook maar lek  ;D

Maar als je nu 80 weer gaat gebruiken voor photo station en de rest ongemoeid laat ?
Is dan 80 weer dicht en 443 open ? (volgens whatsmyip.org).

Ik gebruik web niet maar wel even aangezet, meer niet, en whatsmyip.org ziet 80 open en daarvoor time out.
Toen web weer uit en 80 kreeg weer time out.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 13 augustus 2013, 19:34:34
Als ik nu photostation gebruik dan blijft poort 80 open een poort 443 gesloten (geen time-out). Het werkt in ieder geval weer. Zal wel ergens een bug in zitten. Nu alleen zien te onthouden voor de volgende keer. Bedankt voor de steun Birdy.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: aureanne op 14 augustus 2013, 14:24:30
Geachte forumleden,

Ben vorige week overgestapt naar Ziggo en kan sindsdien ook mijn app Photostation niet meer benaderen vanaf extern ip adres. Alle andere apps werken wel vanaf 84.xx.xxx.xxx
Erg vervelend. Er staat dat ik package moet upgraden of photostation moet installeren. Staat er natuurlijk allang op. Echter een volgend probleem: Als ik mijn DSM wil bijwerken krijg ik ook de melding dat verbinding met internet is mislukt. Kennelijk toch iets met mijn netwerk instellingen? Wat is er dan fout in mijn netwerk instellingen? Wat moet ik invullen bij DNS server?
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: bietel1 op 14 augustus 2013, 15:47:12
Ook mijn probleem had volgens mij met de router van Ziggo te maken.
Photostation werkt via poort 80. Deze moet dan wel openstaan op je router en verwijzen naar je nas.
Als je de poort op je router hebt opengezet kun je via www.whatsmyip.org controleren of deze werkelijk open staat. In mijn geval was de melding "Closed"
Bij toeval heb ik toen ook poort 443 (https) op de router opengezet. www.whatsmyip.org gaf toen aan bij poort 80 "OPEN" en bij poort 443 "Closed". Wat er is gebeurd weet ik niet, maar in ieder geval werkt photostation weer bij mij. Wellicht geldt voor jou hetzelfde.
Titel: Re: Photo station op Ipad wil niet meer
Bericht door: Birdy op 14 augustus 2013, 15:53:20
1 - Volg: http://forum.synology.com/wiki/index.php/Enabling_the_Command_Line_Interface

Gereed?

2 - Download dan PuTTY http://www.putty.org/ op je PC
3 - Start PuTTY
4 - Geef host naam of IP adres op van je NAS
5 - Zorg dat connection type SSH is.
6 - Bij saved sessions geef je een naam b.v. je NAS type
7 - Klik op Save
8 - Klik op Open
9 - login met: root
10 - Password (van admin)

Als het goed is sta je nu op de prompt om het opgegeven commando te geven.