Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: sylvia op 12 juli 2020, 12:57:19
-
Als ik photostation opstart zegt die aangemeld als null.
Meld je opnieuw aan. Als ik dat doe, wordt de verbinding weer verbroken en moet ik me wee aanmelden.
Wat doe ik fout?
Het heeft altijd gewerkt.
Ik heb ook photostation opnieuw geinstalleerd.
-
Probeer het eens met een andere browser.
-
Helaas, met MS Edge hetzelfde probleem als Chrome. In ieder geval bedankt.
-
Ga met HTTPS of HTTP naar photostation.
Ik heb het in het verleden wel eens gehad dat als ik met HTTPS probeerde te verbinden en het SSL certificaat niet in orde was dat ik hetzelfde hetzelfde problem had als jij nu.
-
Geef eens een print screen van je gebruikelijke browser met die foutmelding, die altijd werkte.
Krijg je die foutmelding na het inloggen?
Sinds wanneer?
Na een wijziging of een update van iets?
-
Ik heb een screenshot gemaakt.
Het is al een tijdje zo, na een update.
-
Je mist in de schermafbeelding net rechts bovenaan, of je je hebt aangemeld of niet.
Zoals het scherm nu getoond wordt is er geen aanmelding gedaan voor Photo Station.
En omdat je geen openbare albums deelt is dat gedeelte ook leeg.
Afhankelijk van de instellingen van de NAS is het inloggen naar Photo Station "apart",
los van het account als je reeds bent ingelogd via File Station.
-
Als ik photostation opstart zegt die aangemeld als null.
Meld je opnieuw aan. Als ik dat doe, wordt de verbinding weer verbroken en moet ik me wee aanmelden.
Van bovenstaande zie ik niets terug in de print screen.
En wat betekent dat icoontje? Klik daar eens op, wat zie je dan?
[attach=1]
Het is al een tijdje zo, na een update.
Wat voor een update?
-
Yeah, dat icoontje bleek cookies geblokkeerd.
Het werkt weer.
Super, dankjewel voor het meedenken allemaal.
-
8)
-
Dat is natuurlijk een bug, dat je geen cookies mag blokkeren. Even getest en ik kan inderdaad niet inloggen zondr cookies. Ik krijg dan ook de volgende nietszeggende melding:
[attachimg=1]
-
Die melding had ik dus, moest steeds opnieuw aanmelden.
Maar gelukkig is het opgelost.
-
Dat is natuurlijk een bug, dat je geen cookies mag blokkeren.
Ik vraag me af of dat een bug is?
Er zijn allerlei plugins en filters als extra package achter een web browser te installeren, die cookies en wat al dies meer zij blokkeren.
Je moet er zelf op beducht zijn dat je dat soort zaken hebt ingesteld, en om die reden een achterliggende website / aanmelding niet werkt.
Dat kom ik met zoveel andere websites tegen.
Zou je een dagtaak aan hebben om al die websites aan te schrijven dat ze een bug zouden hebben.
-
Synology zou misschien beter kunnen melden dat de nodige cookies worden geblokkeerd ?
-
Ik vraag me af of dat een bug is?
Een website moet zich niet afhankelijk maken van het altijd kunnen opslaan van data op de locale pc. Wil je dat desondanks, dan moet je checken of dat ook echt mogelijk is. Kan dat niet, dan genereer je een waarschuwing.
Het niet checken of je geplande acties kunt uitvoeren is gewoon een bug. En browsers hebben gewoon de optie om cookies te blokkeren, dus moet je daar op voorbereid zijn.