Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: KokSoft op 22 oktober 2021, 20:46:07
-
Sinds Photos kan ik niet inloggen. Gebruik nieuwste versie van DSM.
Wat ik ook instel, niets wil lukken.m Heb met iphone8 alles toegang maar niet met Photos.
Wie kan mij hierin helpen?
GHr Theo
-
Voor Photos is er een nieuwe app in de store. Dus niet DS photo gebruiken, maar Synology Photos
Als je quickconnect.to gebruikt dan hoef je op de plaats van de url alleen maar de quickconnectnaam in te vullen.
-
Dat is mij bekend. Hierna, toen ik Photos geïnstalleerd heb kan ik niet meer inloggen. Allerlei instellingen aangepast maar geen resultaat
-
Heb zelf geen iphone, dus kan niet nabootsen.
Maar wat gebeurt er als je met de iphone-browser op je nas probeert in te loggen
met https://jouwserverurl/photo ?
Krijg je dan reactie van de server of niet?
Zo ja, kom je dan na inloggen wel bij je foto's?
-
Krijg steeds de melding: fout met inlognaamof wachtwoord. Deze zijn niet veranderd
-
Staat binnen configuratiescherm >> gebruikers/groepen Synology Photos wel aangevinkt?
Binnen de gebruikersgroep waarin je valt of bij jouw persoonlijke account moet gebruik Photos wel toegestaan zijn.
-
Is het al gelukt om met Iphone in Photos te komen en was app-machtiging de boosdoener?
Anders moeten we verder zoeken.
-
Heerlaas, misschien heb ik her en der te veel aanpassingen, veranderingen gemaakt. Wellicht heeft u nog ideeën hoe ik e.e.a. moet oplossen?
Alvast vriendelijke groet,
Theo
-
Ik zal proberen een kleine checklist te maken waarmee je hopelijk verder komt.
(maar het is mooi weer, voetbal, autoracen)
-
Heb diverse stappen zo goed mogelijk op een rij gezet, waarmee ik het hier prima werkend heb.
Toch niet klein en misschien wat uitgebreid maar hierna weet ik niet een-twee-drie wat het dan moet zijn :)
01 - ik ga er van uit dat je lid bent van de administratorsgroep
02 - de package Synology Photos heb je geïnstalleerd
03 - dan zijn er op twee plaatsen mappen aangemaakt:
03a ---- een in jouw home-directory : heet in de app persoonlijke ruimte
03b ---- een gedeelde map Photos: heet in de app gedeelde ruimte
04 - als ze er al niet staan, zorg dan dat in beide ruimtes een paar foto's staan
05 - ga naar configuratiescherm en daar door naar aanmeldingsportaal en daar de tab Toepassingen
05a ---- check daar onderin dat de toepassing Photos een alias heeft: standaard is dat Photo
05b ---- als je daar met muis overheen gaat dan zie je linksonder de url die je evt. met webbrowser gebruiken kunt
06 - ga dan naar configuratiescherm en dan door naar toepassingsrechten
06a ---- check daar bij de toepassing Photos dat jij en/of de administratorsgroep aangevinkt is om de package te mogen gebruiken
07 - start dan in het bureaublad van de nas de Photos toepassing
07a ---- als je die daar kunt starten en de foto's in de persoonlijke en gedeelde ruimte kunt zien, dan lijkt me de serverkant oke
08 - probeer ook op je pc op nieuw tabblad van de webbrowser de bij 05b genoemde url en kijk of je verbinding krijgt
08a ---- als dat lukt kun je verder naar de iphone
09 - probeer op de iphone met de webbrowser de bij punt 05b genoemde url en kijk of je verbinding krijgt
10 - als dat lukt kun je verder met de op de Iphone geïnstalleerde Synology Photos app
11 - ik ga er vanuit dat de instellingen van de app op een iphone of android-phone hetzelfde zijn:
12 - als eerste en misschien lastigste de url met 4 mogelijkheden:
12a ---- met interne ip-adres: 192.168.x.x:poortnummer/photo
12b ---- met eigen domeinnaam: jouwdomein.nl/photo
12c---- met syno-ddns: jouwhostnaam.synology.me/photo
12d ---- met quickconnect als je dat gebruikt: jouw-QuickconnectID
13 - hierna jouw gebruikersnaam
14 - vervolgens wachtwoord
15 - https aanvinken
16 - tenslotte aanmelden
Ben benieuwd of je hier helemaal door heen komt of waar je anders blijft steken. Succes
-
Ga ermee aan de slag. Ik laat weten of het lukt, deze week.
Alvast Thanks
-
Pfffffffff, eindelijk gevonden. Blijkt dat bij account op iPhone app je gewoon Photos moet invullen!!!
Ik wil je dan ook uitdrukkelijk bedanken voor de moeite!
Ga srtaks kijken of alle foto's die ik nu aan het updaten ben, ook op die juiste plek staan.
Nogmaals bedankt!!!
Gr Theo Kok
-
Mooi dat je het gevonden hebt :thumbup:
Heb geen iphone hier in de familie, dus deze uiteindelijke oplossing kende ik nog niet.
Eigenlijk wel vreemd dat je op de plek van een account Photos moet gebruiken.
Zou daar gewoon user-id en password verwachten. Maar goed, je kunt verder.