Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: dirklammers op 21 april 2020, 20:15:46
-
Regelmatig gebruikt is DS-Photo om de foto's van mijn iPhone te uploaden naar mijn NAS. Vandaag kreeg ik de melding "Aanmelding is mislukt. Ga na of het IP-adres correct is en of Photo Station is geïnstalleerd".
Het uploaden gebeurt alleen via mijn lokale Wifi netwerk naar het lokale IP-adres van de NAS 192.168.2.3.
Als ik vanaf de NAS zelf Photo Station opstart gaat dat goed en ben ik ingelogd als gebruiker "Dirk".
Als ik echter in Photo Station uitlog en weer probeer als "Dirk" in te loggen, dan lukt ook dát niet. Dat vind ik vreemd !
Wat is er aan de hand met Photo Station ?? En wanneer is het mis gegaan ?? Tijdens de laatste DSM update ??
Hebben jullie een idee wat er mis kan zijn gegaan. Naast de genoemde update is er niets gewijzigd.
Zal ik Photo Station eens opnieuw installeren ??
Groet,
Dirk
-
Komt waarschijnlijk door het handmatig updaten van de 'beta' versie. Er zijn al bugs met PhotoStation gemeld die bij de volgende automatische update verholpen zullen zijn. (Synology noemt de handmatige updates geen beta's, maar effectief worden ze wel zo gebruikt)
Zie elders op dit forum. (Even zoeken in welk topic)
-
Dank Briolet voor de tip. Inderdaad heb ik het topic gevonden onder het onderdeel over 6.2.3. De patch waarnaar verwezen wordt heeft inderdaad mijn probleem opgelost.
Trouwens ..... na zóveel jaren Synology-user te zijn toch weer wat geleerd: wachten totdat een release automatisch wordt aangeboden. Nooit geweten dat dit soort "handmatige" releases toch een soort bèta zijn met mogelijke issues van dien.
Ik ben weer geholpen. Nogmaals dank :clap:
Groet, Dirk
-
Dat doen ze ook nog maar een jaar. Vroeger kreeg je de automatische updates bijna direct na de release. Nu testen ze de updates blijkbaar minder goed en wachten een maand met de automatische updates. In die tijd kunnen ze de bugmeldingen van handmatige installaties oplossen.
Mij stoort het echter dat de gefixte dsm versies dan onder hetzelfde versienummer aangeboden worden. De mensen met een handmatige update zien het daardoor niet meer als een nieuwe versie.
-
Handmatig updaten is vooralsnog ook geen voorgeschreven procedure van Synology.
Maar, wie dat wel wil, is de download te vinden en, inderdaad op eigen risico, zeker voor productie nassen.
-
Mij stoort het echter dat de gefixte dsm versies dan onder hetzelfde versienummer aangeboden worden. De mensen met een handmatige update zien het daardoor niet meer als een nieuwe versie.
Dat triggert me toch wel: hoe kan ik straks dus zien dat de "echte" DSM binnenloopt ?
Groet,
Dirk
-
Dat kun je niet zien. Het info centrum toont geen build number. Van deze versie is die build 25423.
Als ik het me goed herinner heeft Synology in het verleden ook het gepubliceerde build number gelijk gelaten na zo'n fix. Dat kan natuurlijk niet, want een version systeem, zoals svn of git, veranderd dit nummer na elke commit.
Zoals DSM ingericht is kun je geen oudere of gelijke DSM versies over een bestaande zetten. Het is dus niet mogelijk een handmatige update opnieuw te updaten met een gefixte versie. Tenzij Synology dit nu opgelost heeft door updaten met een gelijke versie toe te staan.
-
Oké, dan maar hopen dat ze in de definitieve versie niet nog meer storende bugs fixen, want die oplossing komt dan pas weer mee in de daarna weer volgende nieuwe definitieve DSM als het nummer wordt opgehoogd. Heb ik het zo goed begrepen :?:
Groet,
Dirk
-
Probleem is opgelost in PS versie 6.8.13-3499, zie dit Topic (https://www.synology-forum.nl/synology-dsm-6-2/dsm-6-2-3-is-uit/msg283594/#msg283594).