Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: Tim__ op 24 oktober 2014, 12:32:25
-
Ik heb na het in dienst nemen van mijn DS415+ via mijn oude DS213+ een backup teruggezet via "backup & replicatie".
Alle data staat, voor zo ver ik weet, terug en de indexering/conversie is achter de rug. Mijn verwondering was groot toen ik merkte dat in Photostation alle ingestelde rechten voor de gebruikers per album weg waren.
Kan ik op één of andere manier die rechten terugzetten? Ik zie het niet zitten om duizenden album opnieuw te gaan instellen voor x aantal gebruikers... :S
-
Heb je de gebruikers op de nieuwe NAS ook geimporteerd vanaf de oude NAS?
-
Ja hoor, die zijn allemaal mee overgenomen via de backup.
-
En via de oude NAS een back-up van de instellingen naar een configuratiebestand wegschrijven, en dat configuratiebestand dan inladen op je nieuwe NAS?
-
En waar vind ik dat bestand juist aub?
-
In je backup map, is volgens mij een <DSnaam>.cfg bestand.
-
Neen Birdy, ik heb daar geen <DSnaam>.cfg file staan tussen de backupbestanden.
-
En waar vind ik dat bestand juist aub?
Configuratiescherm ----> Bijwerken en herstellen ----> 2e tabje bovenaan : "Configuratieback-up".
Hoop dat je oude NAS nog actief is, want moet je eerst wegschrijven.
Zelf maak ik altijd een nieuw bestandje na een firmware update en belangrijke wijzigingen op de NAS.
(Zorg dat beide NAS'sen dezelfde firmware versie hebben).
Bestand wordt weggeschreven met de extensie *.dss
-
Sorry, is inderdaad een .dss file (moet nix meer schrijven uit het hoofd, kennekijk ::) )
-
Backup file teruggezet maar de rechten in PS ontbreken nog steeds. Misschien heeft het te maken met het feit dat de config file uit DSM 5.1 beta komt en mijn nieuwe 415+ op DSM 5.0 draait?
-
@Birdy: geen probleem, ben blij met je hulp :-)
-
Misschien heeft het te maken met het feit dat de config file uit DSM 5.1 beta komt en mijn nieuwe 415+ op DSM 5.0 draait?
Zou zomaar kunnen? Misschien kan het wel niet overgedragen worden naar een ander model NAS, omdat er onderling in de DSM-versies er nu eenmaal aparte downloads zijn. Maar ja, niet geschoten is altijd mis.
-
Zou dan toch een melding verwachten, als het niet "past", zeg maar.
Misschien is dit wel een ticket waardig (gezien het jou heel veel tijd gaat kosten om alles weer goed te krijgen):
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location
-
Bewaart PS dan zijn configfiles met die rechten niet ergens in een bestand die wel uitwisselbaar is?
-
#Birdy: ja ga ik zeker doen! Thnx :-)
-
Bewaart PS dan zijn configfiles met die rechten niet ergens in een bestand die wel uitwisselbaar is?
Zal beslist ergens ook lokaal op de NAS opgeslagen of ingekapseld zijn. Misschien met WinSCP op te zoeken, weet alleen niet welk bestand daarvoor verantwoordelijk is.
Andere optie om te proberen. Met een ticket Synology mee laten kijken op je oude NAS, en hen de betreffende bestanden laten binnenhalen, en dat dan "op afstand" over laten zetten op de andere NAS.
-
Ticket is ingediend. Iedereen bedankt voor de hulp/tips/raad :-)
-
Ik heb ff Photo Station geïnstalleerd en gebruiker Bertje aangemaakt in Photo Station.
Heb toen een zoek in files opdracht gedaan naar Bertje (denk dat is uniek dus) en gevonden:
[attachimg=1]
Kennelijk dus opgeslagen in SQL DB.
Je zou even kunnen kijken of je dat ook hebt meegekregen in je backup.
Verder heb ik niet zoveel verstand van SQL DB's.
Maar misschien zet dit je in de goede richting. ;)
-
Iets om te onthouden, deze insteek, voor als iemand in de toekomst voor een vergelijkbaar iets komt te staan.
Heb er ook niet zoveel kaas van gegeten, maar kan het me nu wel helemaal voorstellen. Feitelijk moet je de hele SQL database overhevelen naar de andere NAS. Dat zal standaard mogelijk niet worden gedaan.
Photo Station is een PHP / SQL gebaseerde (web)applicatie.
Bedankt.
Babylonia@
-
Goed om weten Birdy, thx :-)
Ik ga effe het antwoord van Synology afwachten alvorens ik met uw oplossing ga spelen. Maar leuk dat jij het weeral eens voor mekaar hebt ;-)
-
Je kunt met de backup functie van de NAS de database van PhotoStation backuppen. Deze kun je dan toch op de nieuwe NAS restoren?
-
Volgens mij heeft de TS dat reeds gedaan. (Zie eerste reactie van de TS op de vorige blz).
-
Inderdaad dat heb ik gedaan ja. Of dat heb ik toch geprobeerd ;-)
-
Misschien heb je hier iets aan.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=56263
-
Straks effe proberen. Thx Ben(V)! ;-)
-
Blijkbaar is er het één en het ander gewijzigd sinds de posting in 2012. Wanneer ik, als admin op mijn 213+ ga en voer het commando uit zoals voorzien in de post van de link van Ben(V) dan krijg ik deze error:
/usr/bin $ pg_dump photo
pg_dump: [archiver (db)] connection to database "photo" failed: FATAL: role "admin" does not exist
Wanneer ik dit probeer als root, dan krijg ik dezelfde error maar dan met role "root" does not exist
-
Ik heb het ook even geprobeert met het commando:
/usr/syno/pgsql/bin/pg_dump photo >/volume1/video/Test/photo.sql
Ik kreeg daarmee een dump in de folder video/Test
Je moet wel inloggen als admin en rechtstreeks naar de share video ging ook niet.
Ik heb niet geprobeert het weer te importeren. Dat zou ik misschien alles dubbel krijgen in mijn photo station.
Je kunt ook het pakket phpPgAdmin van de synocommunity installeren.
Als je dat opstart zie je links de Synology database waar je in moet loggen met admin.
Dan zie je de verschillende tabellen en als je klikt op photo kun je die daarna exporteren.
-
Raar, bij mij krijg ik die error (DSM 5.1). :-/
-
Tja zou kunnen dat ze in DSM 5.1 een andere user aan de database hebben gehangen.
-
Toch bedankt voor de hulp hoor.
-
Heb het net ook geprobeerd in 5.1 maar krijg dezelfde fout. Eens afwachten wat Synology hier aan kan doen.
-
@ Tim
Twee plaatjes, waarvan één uit de help van MariaDB, lees goed bij "Opmerking".
-
Vandaar dat het niet lukt. Bedankt flingle!
-
Heeft er toch niets mee te maken.
Als eerste gebruikt Synology een Postgres database en geen MariaDB, hoewel ik vermoed dat je met MariaDB die database ook wel kunt benaderen (is tenslotte allemaal SQL).
Ten tweede konden jullie het dump commando (om tabellen te dumpen naar een file) niet uitvoeren, dat kan dus niets met verschillen van versies op de twee machines te maken hebben.
Ik heb phpPgAdmin even op m'n DSM5.0 machine gezet, dat is een beheertool voor Postgres databases.
Als je die opstart en op de Synology database klikt dan komt hij met een username/password vraag, waarbij je alleen met je admin credentials in kunt loggen (dus ook niet met root).
Als dat op een DSM5.1 machine niet meer werkt kan ik alleen maar bedenken dat Synology een ander account voor de Postgres database heeft gemaakt.
PS Mooie tool trouwens dat phpPgAdmin, kun je de hele structuur van alle meta gegevens van je NAS mee bekijken. dus ook van Video Station, Muscic station etc.