Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Photo Station / Photos => Topic gestart door: Dhyan op 10 mei 2018, 14:15:29
-
Ik ben onthutst een compleet album met voor mij waardevolle foto's is compleet verdwenen van Photo Station 6. Ik was bezig een sub-album uit een van mijn albums te verplaatsen naar het hoofdalbum en dat wilde maar niet lukken, hij bleef ter plekke staan en kwam niet in het hoofdalbum. Toen ik terug kwam in het hoofdalbum was er een album (misschien wel meer want ik heb er zoveel) ineens verdwenen. Ook bij inloggen op Diskstation Photo staat het betreffende album er niet meer. Ik kan dit apparaat kennelijk niet mijn waardevolle foto's toevertrouwen. Ik heb de tweede schijf voor raid maar daar zal het ook wel verdwenen zijn. Hoe is dat nog op te lossen?
-
Staan je fotot's nog wel in de standaard map photo ?
Her-indexeer de map photo anders even.
-
Ik heb de tweede schijf voor raid …
Een raid is geen backup, maar een methode om je nas werkzaam te houden bij diskuitval.
Maar zoals Birdy aangeeft kan dit ook een indexering-kwestie zijn.
-
Nee daar staan ze niet meer als de hele map verdwenen is. Ook uit Filestation/Diskstation/Photo is de betreffende map verdwenen. Hij lijkt op voor mij onverklaarbare wijze gedelete te zijn en ik had helaas recycle bin niet geactiveerd.
-
De enige verklaring die ik kan bedenken is, ik had een subalbum 'Iphone', hernoemd naar 'Iphone 4' en verplaatst naar het hoofdalbum waar al een map stond 'Iphone 7'. De verplaatsing lukte drie keer niet en opeens was daarna het album 'Iphone 7' verdwenen en bleef het subalbum 'Iphone 4' gewoon in het subalbum staan. Zou herindexeren in dit geval nog zinvol zijn?
-
En hoe doe ik dat?
-
Nee daar staan ze niet meer als de hele map verdwenen is. Ook uit Filestation/Diskstation/Photo is de betreffende map verdwenen. Hij lijkt op voor mij onverklaarbare wijze gedelete te zijn en ik had helaas recycle bin niet geactiveerd.
Je kunt niet zomaar de standaard gedeelde map photo verwijderen, je krijgt dan het bericht:
[attachimg=1]
Dus, je moet minstens 2 handelingen verrichten om die map te verwijderen dus, wat heb je gedaan ?
-
En hoe doe ik dat?
Photo Station/Instellingen/Foto's/Beheer/Opnieuw indexeren.
-
Ik heb dit verdwenen album gedeeld en via de link krijg ik 'Sorry de pagina kan niet worden weergegeven'. Het ziet er naar uit dat het album 'Iphone 7' volledig is verdwenen.
-
Maar de rest is er wel begrijp ik ? Dus de gedeelde map photo bestaat nog.
Als dat waar is, dan moet je de map 'Iphone 7' weer maken in File Station onder photo en je photo's weer daar neerzetten vanaf je 'Iphone 7'.
Indexeren gaat dan lopen.
-
Ik kom in Photo Station niet bij Instellingen, laat staan /Foto's/Beheer/Opnieuw indexeren.
-
In gedeelde map photo's staan meerdere gedeelde albums, maar 'Iphone 7' die gedeeld was staat er niet meer bij. De link die ik rondgestuurd had geeft bovenstaande melding.
-
Als je die dus die map en foto's niet meer in File Station ziet, dan dus reactie #9 uitvoeren of, restoren uit je backup, als je die hebt (zou je moeten hebben).
-
Inderdaad ik zie ze niet meer in File Station en nog maar een keer dan, naar aanleiding van je reactie om reactie 9 uit te voeren, waarop ik reactie 11 heb gegeven, de foto's zijn niet meer via het gedeelde album toegankelijk, oftewel de gedeelde map is niet meer. Echter via DS photo op mijn Iphone stond album 'Iphone 7 nog open, echter alleen de pictogrammen zijn te zien, klik ik op een foto dan verschijnt er niets. Mijn conclusie is dat ik ze definitief kwijt ben en ik wijt dat aan de software en niet aan een foute handeling. Een backup op externe harde schijf maken stel ik steeds uit omdat ik nog bezig was met de herindeling en heb ik dus ook niet. Bedankt voor het meedenken.
-
Mijn conclusie is dat ik ze definitief kwijt ben en ik wijt dat aan de software en niet aan een foute handeling.
Als jij van mening bent dat dit een bug is in Photo Station, dan zou ik daarvoor een Ticket inleggen.
-
En weer is op Photostation bij het verplaatsen van een submap naar albums (de hoofdmap) de hele map verdwenen. Ook op Diskstation/Filestation is de verplaatste map nergens te bekennen. Inmiddels is het genereren en weergeven van de pictogrammen in Photostation ultra traag geworden, scrollen werkt niet meer. Van tickets aanleggen heb ik nog nooit gehoord.
Ter geruststelling, ik had uit voorzorg een backup gemaakt van de betreffende map.
-
Van tickets aanleggen heb ik nog nooit gehoord.
Synology Ticket:
https://account.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/nl-nl
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.