Synology-Forum.nl
Overige software => Overige software => Topic gestart door: jeprok op 02 september 2011, 00:34:21
-
Hallo , ik ben nieuw op dit forum
Ik kan mijn nas niet meer bereiken sinds ik van provider ( van upc naar kpn ) bent overgestapt en heb tevens de nas (Synology ds107+) gelijk aan de kpn-modem aangesloten ( hij zat eerst onder een router )
Als ik Synology Assistant opstart dan vindt hij wel de server met IP-adres 192.168.2.2 , maar op de IP-status staat (Unknown).
Een popup komt dan tevoorschijn met de volgende mededeling:
Er werd opnieuw een niet-geconfigureerde Synology server gevonden. Wilt u Synology server nu configureren?
Tijdens en bijna aan het eind van herconfigureren breekt hij af met de mededeling dat hij Error vindt.
Schijf werd niet gedetecteerd, Controleer of de schijf aangesloten is op het moederbord “ , hoe kan ik dat controleren? , heb nooit iets aan de nas gezeten behalve gereset ?
Ok , wat heb ik nu allemaal gedaan om hem aan de praat te krijgen, wat helaas nog niet lukte:
Gereset, Synology Assistant uninstall en opnieuw geinstalleerd, opnieuw geconfigureerd met de oude installatie-file uit de originele disk en uit de synology website (0640.pat en 0722.pat )
Maar niks help
Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoorde nu zelf getikt vanuit de nas, alvast bedankt !
-
Je schijf zit los of is stuk, of je voeding is niet goed meer.
-
Hi Bjorn, ik heb de nas van binnen bekeken en de schijf zit a/d moederbord goed vast. maw. of de schijf is nu stuk of de voeding is stuk. Ik ben bang als ik de schijf vervang en het ligt niet aan de schijf dan moet ik alsnog de voeding laten vervangen. Is er een manier om te checken of de schijf nog wel werk ? Wat is wijsheid of moet ik deze nas maar gelijk laten vervangen , gaarne jou advies
-
Je kunt de schijf natuurlijk even in een PC hangen om hem te testen.
Brandt het ledje op de voeding gewoon continu helder?
-
Herkenbaar probleem. Sinds deze week heb ik dit ook. NAS is meeverhuisd dus hopelijk zit de schijf los vanwege de verhuizing en is alle data nog keurig op de backup drive te vinden..... Anders heb ik toch echt een issue.....:(
Zal de nas morgen openschroeven en kijken wat er ad hand is.
Als beide schijven niet meer zijn te benaderen is er dan nog een manier om de data te herstellen?
-
Opengeschroefd, ventilatortje lijkt weer te zijn overleden, blijkbaar bij het aanzetten na verhuizing want daarvoor werkt alles nog perfect. Disk kan ik nog niet controleren want geen extra sata kabeltje liggen. Zo maar ff halen dan.... Disk trilt wel iets als se stroom erop komt dus igg gebeurd er nog iets...
Zie wel dat statuslampje oranje-groen blijft knipperen... Wat houdt dat in??
-
Zie hier de indicatietabel voor 1 bay modellen zoals jouw 106d-e. Of je er veel wijzer van wordt...... :?:
-
Statuslampje wordt na aantal minuten strak groen...:) Via windows zijn de schijven te benaderen en kan bios en de partieties worden uitgelezen. Geldt ook voor mijn externe backup schijf. Lezen gaat niet, vermoedelijk dankzij synologies bestandsysteem?? Geen linux of apple bij de hand....:(
Hoe kan ik nu achterhalen of de data nog op de schijven staat? Wat zou er met mijn nas (106d-e) ad hand kunnen zijn? Durf niey de assistent erop los te laten want dan is de schijf geformatteerd....,
Hellup...???