Synology-Forum.nl

Overige software => Overige software => Topic gestart door: prettynifty op 29 september 2009, 13:06:06

Titel: Automatische blokkering
Bericht door: prettynifty op 29 september 2009, 13:06:06
Hoi,

Ik heb een klein probleempje, mijn provider (Ziggo) heeft mijn verbinding geblokkeerd.

Ik heb de automatische blokkering en de email notification aanstaan.
Maandagochtend controleerd ik mijn email en vond 665 emails in mijn inbox.
Allemaal met het zelfde IP adres, deze zijn verstuurd tussen 9.16 uur en 10.03 uur dus minder dan 45minuten, Ziggo was hier niet content mee en heeft mij dus (tijdelijk) geblokt.
Gisteravond heb ik contact gehad met Ziggo en het uitgelegd, nu word ik weer aangesloten.

Maar hoe voorkom ik dit, ik wil wel een berichtje ontvangen als er iets aan de hand is, maar niet weer geblokt worden.
Wat zijn de instellingen voor het automatisch blokkeren, ik dacht dat als een ip-adres geblokkeerd is dat het dan totaal niet meer kan inloggen.

Robert
Titel: Re: Automatische blokkering
Bericht door: Björn op 29 september 2009, 13:34:09
Als jij bij elke poging tot inbraak op je NAS een mail wilt ontvangen zal het wel vaker gebeuren dat je zoveel mails krijgt. En aangezien al die mails naar hetzelfde adres gaan (jouw adres) moet Ziggo gewoon niet zeuren en de boel niet blokkeren. Ik snap wel dat ze proberen spam vanaf hun netwerk tegen te gaan, maar spam wordt meestal naar verschillende adressen gestuurd...
Titel: Re: Automatische blokkering
Bericht door: prettynifty op 29 september 2009, 18:00:05
Dat dacht ik ook!
Maar ze "kunnen" niet zien waar het heen gaat.

Ik was echter van mening dat wanneer een IP-adres geblokkeerd is je geen meldingen meer krijgt.
Klopt die gedachte dan niet?

Robert