Auteur Topic: JSMusicDB  (gelezen 59926 keer)

Offline coppe218

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 30
Re: JSMusicDB
« Reactie #105 Gepost op: 27 november 2014, 15:04:23 »
Ik ben er nog niet helemaal achter wat het probleem is. Thuis blijf ik een wit scherm houden en vanuit de zaak werkt het weer perfect.

Offline BakedPizza

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: JSMusicDB
« Reactie #106 Gepost op: 29 maart 2015, 18:34:03 »
Wordt dit project nog onderhouden?

Ik gebruik momenteel DSM 5.2 beta update 1. Zonder het aanvinken van het bewaren van de inloggegevens bleef hij inderdaad wit totdat ik hem weer verwijderde en opnieuw installeerde. Nu blijft hij echter oneindig hangen op "bezig met ophalen data". Als ik kijk naar me netwerk logs in de browser zie ik een HTTP status 500 op /jsmusicdb/proxy/synology/getJSON_new.php?port=POORT&username=GEBRUIKERSNAAM&password=WACHTWOORD&ts=&server=https:%2F%2FDOMEIN:POORT
  • Mijn Synology: DS713+
  • HDD's: 3xWD30EFRX + HD154UI
  • Extra's: 4GB DDR3-1333

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #107 Gepost op: 29 maart 2015, 20:32:10 »
Wordt zeker nog wel onderhouden, maar nog niet getest met dsm5.2.
Ik ben nu vooral bezig met een andere aanpak voor het streamen, zodat er minder mensen inlog problemen hebben, daarnaast is WinMusicDB volop in ontwikkeling.
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #108 Gepost op: 29 maart 2015, 20:33:31 »
Btw bedankt voor het melden van een bug. Die gegevens hoor je helemaal niet te zien! Dat ga ik direct onderzoeken!
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: JSMusicDB
« Reactie #109 Gepost op: 29 maart 2015, 20:50:00 »
Goed hoor! Ga je nog een keer kijken naar de optie om ook naar andere (ig USB) spelers te streamen? Zou wel gaaf zijn.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #110 Gepost op: 29 maart 2015, 22:19:38 »
@BakedPizza Ik heb zojuist DSM 5.2 geinstalleerd en het ophalen van de muziek werkt bij mij zoals ik zou verwachten. Moest JSMusicDB wel even opnieuw installeren.
Merk met DSM 5.2 wel een probleem met e playlists; daar duik ik ook in.
Zojuist is er een nieuwe versie van JSMusicDB online gekomen die er voor zorgt dat je je username/password combinatie niet meer ziet in de URL om de muziek op te halen; nogmaals dank voor het melden!

@Tien Dat zou zeker erg gaaf zijn; Synology opent steeds meer API's zodat mensen steeds meer leuke dingen kunnen maken. Ik had al gezien dat 'remote players' 1 van de nieuwere API's is; dus ja dat is zeker mogelijk.
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline BakedPizza

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: JSMusicDB
« Reactie #111 Gepost op: 30 maart 2015, 09:30:31 »
@arielext Bedankt. Misschien gebruik ik een andere versie van Audio Station (5.4-2822)? Ik zie nu namelijk, jammer genoeg, nog steeds (ongeveer) hetzelfde gedrag. Ik heb hem weer volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; na het invullen van alle velden zie ik een GET request naar: https://DOMEIN:HTTPS-POORT/proxy.html?account=GEBRUIKER&passwd=WACHTWOORD&opt_code=CODE Maar deze GET krijgt een lege (0 Byte) response body terug. Hierna zie ik de melding: Unable to login! Please check the F.A.Q. for more help about this error.
Hint: You probably need to change to https.
Ik heb een vermoeden dat dit niet normaal is. :P
  • Mijn Synology: DS713+
  • HDD's: 3xWD30EFRX + HD154UI
  • Extra's: 4GB DDR3-1333

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #112 Gepost op: 30 maart 2015, 13:57:38 »
Kan je dat bestand eens direct openen in je browser? Krijg je dan een lege pagina (= goed) of een foutmelding van Synology?
Welke browser gebruik je?
Voor meer gedetailleerde antwoorden kan je beter even mailen -> lucien@arielext.org
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #113 Gepost op: 06 april 2015, 00:07:08 »
@BakedPizza en ik zijn er inmiddels uit gekomen en na een config aanpassing bleek het vooral door de traagheid van de officiele API te komen; open in AudioStation maar eens 'all songs'; dat duurt vaak best lang.
Ik heb pasen gebruikt om de boel eens stevig te herschrijven en de codebase gelijk te trekken met WinMusicDB. Het heeft alleen allemaal wel wat voeten in aarde:
- Oude browsers support ik niet meer (gebruik IE11/Spartan of doe jezelf een plezier en download Firefox of Chrome).
- De laadtijd was te traag en het algoritme is herschreven; de track informatie wordt nu pas opgehaald als je een album voor je neus ziet.
- Hierdoor is het nu alleen even niet meer mogelijk om van playlists gebruik te maken, deze komen zeker nog terug maar voor nu werken ze even niet meer.
- Als cadeau heb je nu wel een YouTube speler; van veel nummers is er natuurlijk een clip aanwezig en een deel daarvan mag op andere websites dan youtube embed worden. Klik op het youtube logo terwijl je in party mode zit om te bekijken of je de clip mag zien!
- Via de instellingen is het mogelijk om aan te geven dat je liever YouTube kijkt; dan zal JSMusicDB elke keer eerst checken of er een clip te spelen is.

De aanpassing van vandaag zal ik ook doorvoeren in WinMusicDB; maar waarschijnlijk pas als ik een oplossing heb voor de playlists.
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #114 Gepost op: 06 april 2015, 22:55:52 »
en playlists zijn er weer!
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 97
  • -Ontvangen: 164
  • Berichten: 1.368
  • Yum yum brains...
Re: JSMusicDB
« Reactie #115 Gepost op: 11 december 2015, 23:29:17 »
Beste Arielext.

Ik kan op GEEN mogelijkheid inloggen via het inlogdialoog;
Username van account ingevuld,
Password van dat account (met audiostation rechten) ingevuld,
Ik heb niet de standaard-poort (5001) aan HTTPS toegekend en ingevuld,
iframes staan aan,

> Login failed

Het draaien van de het script in: /jsmusicdb/proxy/direct/getJSON.php,
levert een lege output op;

> Could not connect.

Ik zou graag  de JsMusicDB uitproberen, daar de testsite er zeer strak uitziet, maar ik kom niet verder zo.
Zou je wat adviezen kunnen geven?

Alvast vriendelijk dank.


PS ik ga ervanuit dat de scanner.py output stap niet meer noodzakelijk is in deze release (is geintegreerd in de site?)
Maar evengoed Python3 package geinstalleerd.
NUC: Intel N5105 4x2.5Gbit, 32GB Ram, Proxmox
Workstation: HP Proliant DL360 Gen9 2*XEON E5-2697A V4
256GB RAM, 20TB RAID5 SSD Cluster, Proxmox

DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8 GB RAM
DS1515+ 5*3TB SHR5 Btrfs 16 GB RAM
DX513 4*6TB SHR5 Btrfs
DS118 8TB
RT6600ax meshed 3x MR2200ac

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #116 Gepost op: 12 december 2015, 15:40:20 »
@aliazzz welke DSM versie gebruik je? je hebt gelijk dat python niet meer nodig is omdat ik nu gebruik maak van de API van synology. Gebruik je toevallig 2 step verification? Gebruik je quickconnect?
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 97
  • -Ontvangen: 164
  • Berichten: 1.368
  • Yum yum brains...
Re: JSMusicDB
« Reactie #117 Gepost op: 12 december 2015, 21:08:52 »
Welke DSM versie gebruik je? => DSM5.2  meest recente update
Je hebt gelijk dat python niet meer nodig is omdat ik nu gebruik maak van de API van synology. => Python 3 package uninstalled
Gebruik je toevallig 2 step verification? => Nee
Gebruik je quickconnect? => Nee

Ik heb de webapplicatie op beidde NASSEN geinstalleerd, zowel de DS415PLUS als de DS216PLAY en op beide heb ik hetzelfde effect.

Zijn er andere vragen die ik voor je kan beantwoorden?
NUC: Intel N5105 4x2.5Gbit, 32GB Ram, Proxmox
Workstation: HP Proliant DL360 Gen9 2*XEON E5-2697A V4
256GB RAM, 20TB RAID5 SSD Cluster, Proxmox

DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8 GB RAM
DS1515+ 5*3TB SHR5 Btrfs 16 GB RAM
DX513 4*6TB SHR5 Btrfs
DS118 8TB
RT6600ax meshed 3x MR2200ac

Offline arielext

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 66
    • JSMusicDB
Re: JSMusicDB
« Reactie #118 Gepost op: 14 december 2015, 11:15:18 »
Lijkt allemaal goed te gaan.staan dus raar dat het niet werkt.
Kan je de volgende pagina eens openen met de volgende veranderingen:
http://nasnaam:poortnummer/proxy.html?account=[naam]&passwd=[wachtwoord]&opt_code=undefined

nasnaam: url waaronder je nas bereikbaar is (probeer eest lokaal IP)
poortnummer: poort waar DSM op draait (standaard 5000; gebruik je HTTPS dan 5001)
[naam]: naam van het account
[wachtwoord]: wachtwoord van dat account

als voorbeeld krijg je dan:
https://diskstation:5001/proxy.html?account=myname&passwd=mypassword&opt_code=undefined
Dit levert een call op naar de synology API; kan je die ook testen?
Voorbeeld: (zelfde dingen vervangen)
https://diskstation:5001/webapi/auth.cgi?api=SYNO.API.Auth&version=2&method=login&account=myname&passwd=mypassword&otp_code=undefined&session=AudioStation

De proxy zou een lege pagina moeten opleveren; de synology API een test die er zo uitziet {"data":{"sid":"..."}, "success": true}

Graag ook even op F12 drukken tijdens het laden; misschien treed er een JavaScript error op; met de devlopertools open krijg je die makkelijk te zien in het console.
  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2x 2TB + 2x 3TB

Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 97
  • -Ontvangen: 164
  • Berichten: 1.368
  • Yum yum brains...
Re: JSMusicDB
« Reactie #119 Gepost op: 14 december 2015, 19:47:11 »
"De proxy zou een lege pagina moeten opleveren; de synology API een test die er zo uitziet {"data":{"sid":"..."}, "success": true}"

De proxy call levert inderdaad een lege browser op en de api call het volgende;

{"data":{"sid":"ZaLgGXke5ig5w1590NEN12930"},"success":true}

Dit betekend dat er iets anders vreemds aan de hand is, omdat het port.nr.  en de username correct zijn; ook de api call werkt correct...

Wellicht toch iets met die iframes?

Heb je toevallig ook een een speciale query die zonder aan/in te loggen welke allerlei diagnose informatie toont?

Aliazzz
NUC: Intel N5105 4x2.5Gbit, 32GB Ram, Proxmox
Workstation: HP Proliant DL360 Gen9 2*XEON E5-2697A V4
256GB RAM, 20TB RAID5 SSD Cluster, Proxmox

DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8 GB RAM
DS1515+ 5*3TB SHR5 Btrfs 16 GB RAM
DX513 4*6TB SHR5 Btrfs
DS118 8TB
RT6600ax meshed 3x MR2200ac


 

JSMusicDB SPK

Gestart door Martijn85Board 3rd party Packages

Reacties: 1
Gelezen: 2247
Laatste bericht 28 maart 2014, 23:19:59
door seth_space
JSMusicDB als alternatief voor AudioStation

Gestart door GreyedUserBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 9
Gelezen: 2066
Laatste bericht 14 augustus 2018, 10:03:20
door GreyedUser