Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Overig => Topic gestart door: Sompong op 01 januari 2018, 11:22:20
-
Hoi, het lukt mijn niet om mijn NAS (DS212j) te mounten met mijn Chromebook.
Ik heb Network File Share for Chrome OS geïnstalleerd. Als ik daar vervolgens alles netjes invul krijg ik de melding "Share could not be mounted".
Als ik via Chrome rechtstreeks het IP adres van mijn NAS intyp krijg ik wel netjes toegang tot mijn NAS. Dan kan ik als gebruiker inloggen.
Echter, als ik in Chrome de sharepath intyp, kom ik er ook niet in (dan wordt dat een zoekopdracht voor Google).
Op mijn NAS heb ik al SMB2 ingeschakeld. Als ik aan het Googleën ben zie ik namelijk dat mensen daar vaak de oplossing in zoeken.
Iemand die een idee heeft wat er fout gaat en hoe ik mijn bestanden vanaf mijn Chromebook kan benaderen?
-
Als ik daar vervolgens alles netjes invul krijg ik de melding "Share could not be mounted".
Weet niet hoe je probeert te mounten maar, je kunt natuurlijk alleen gedeelde mappen mounten met Network File Share for Chrome dus, alleen IP-Adres gaat niet werken.
PS: heb geen Chromebook.
-
Op de mac is het voldoende om alleen een IP op te geven. Vervolgens krijg je een keuze met beschikbare shares.
Het kan idd zijn dat je bij dit apparaat het volledige pad moet opgeven.
-
Heb ook geen ervaring met Chromebook, maar omdat het OS sterk verwant is met Android, zou je mogelijk wat handige Android apps kunnen installeren? Of is dat dan weer een te omslachtige werkwijze voor zoiets simpels als een netwerkshare?
Overigens de functies van "Network File Share for Chrome OS" aan het aantal sterretjes te zien zijn er weinig mensen over tevreden.
Voor op een Android tablet vind ik < DEZE > (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lonelycatgames.Xplore) heel prettig werken.
-
Ik heb het zelfde probleem en krijg het idee dat we teruggezet worden naar het het Dos TIJDPERK.
Ik denk dat het te maken heeft met de schrijfwijze van het path maar door alle verschillende mogelijkheden weet niemand meer hoe het echt zit.
wel of niet met toevoeging smb: ftp: of sftp: forward of backslash al of niet aanmelden op domeinnaam
het is ook meer een chrome os dan een synology probleem, maar iemand zou toch hier duidelijkheid over moeten kunnen geven het is per slot van rekening 2018
wie gaat de oplossing geven......
-
ik heb dezelfde vraag op chromebook forum gesteld hier kan je het draadje volgen.
er wordt al het een ander duidelijk. laat daar even of het geholpen heeft
https://productforums.google.com/forum/?utm_medium=email&utm_source=footer#!msg/chromebook-central/48lDC1q5Lgk/1l5rduFMAgAJ
-
Wat ik daar uit het bericht lees, zitten er nogal wat haken en ogen aan de twee add-ons die worden vernoemd, en werken feitelijk niet goed.
Of dat dan de oplossing is??
-
@Sompong: Ik weet niet of het inmiddels opgelost is voor je?
Zelf had ik dit probleem ook met mijn Chromebook. Ik gebruik op mijn Chromebook het programma "Solid Explorer".
Ik heb het weten op te lossen door "Windows bestandsserver poorten open te zetten in mijn Synology DS710+
Log in op je NAS en ga naar Configuratie scherm>Externe toegang>Router configuratie, klik op de knop "maken"
en vink "Windows bestandsserver 137-139, 445" aan. Toepassen en klaar.
In Solid explorer werd onder LAN/SMB de NAS herkend.
-
Dat is een oplossing op de NAS van buiten af te benaderen (WAN), TS kan/kon geen (gedeelde map) mount doen op ChromeBook, binnen het LAN.
Overigens, het is niet verstandig om je Router te configureren (poorten forwarden) via Configuratie scherm>Externe toegang>Router configuratie, zie hier waarom (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/).
Dus, als je poorten wilt forwarden, doe dit zelf in de Router en niet via UPnP, zet die dus uit op je Router!