Auteur Topic: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?  (gelezen 5149 keer)

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 34
  • -Ontvangen: 15
  • Berichten: 384
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #15 Gepost op: 02 juni 2018, 16:57:27 »
@Robert: merci voor de snelle respons.
Goed gezien, in 8KB kan inderdaad niet veel database inzitten.
Uitzonderlijk geval dit euvel na een stroomstoring. Ik heb de map 'music' op zijn DS418play (met DSM 6.2) nog is vanuit een andere admin account op zijn NAS proberen toe te voegen in universal search maar ook dan dezelfde foutmelding.
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 7.2.1
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7.2.1

Ben(V)

  • Gast
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #16 Gepost op: 02 juni 2018, 18:09:50 »
Het kan ook nog zijn dat die map Music corrupt geraakt is.

Je zou kunnen overwegen de inhoud van die map elders neer te zetten, die map verwijderen, nieuwe map Music aanmaken en de data terug zetten.
Maar dat is misschien een long shot, persoonlijk zou ik gewoon op Synology wachten.

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 34
  • -Ontvangen: 15
  • Berichten: 384
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #17 Gepost op: 02 juni 2018, 19:08:30 »
@Ben(V): dat de standaard map 'music' corrupt geraakt is was mijn eerste vermoeden. Wat je voorstelt: "De inhoud van die map elders neer te zetten, die map verwijderen, nieuwe map Music aanmaken en de data terug zetten", had ik al gedaan. Zie mijn openingspost van dit topic.

- Zit blijkbaar niets anders op dan te wachten op Synology, alhoewel ik een flauw vermoeden begin te krijgen dat hun oplossing in de trend  gaat zijn van: 'Fabrieksinstellingen terugzetten' of 'DSM opnieuw installeren'...

Hm, zou ik fabrieksinstellingen terugzetten al is niet kunnen proberen? Heb net een recente Configuratieback-up gemaakt, Hyperbackup maakt dagelijks een volledige backup - dewelke in orde is -  naar een 2de Volume (gedeeltelijk naar een te kleine extern usb HD) en de Systeemintegriteit geeft 'Goed' aan. Zie bijlagen.

DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 7.2.1
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7.2.1

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #18 Gepost op: 02 juni 2018, 19:46:04 »
Is de map music geen standaard van AudioStation?
Misschien die er eens afgooien, music verwijderen en AudioStation weer installeren?
De data uit music wel veiligstellen natuurlijk!
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 34
  • -Ontvangen: 15
  • Berichten: 384
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #19 Gepost op: 02 juni 2018, 20:05:25 »
Is de map music geen standaard van AudioStation?
Dat is juist.
Misschien die er eens afgooien, music verwijderen en AudioStation weer installeren?
De data uit music wel veiligstellen natuurlijk!
Heb ik al gedaan, zie citaat uit mijn openingspost van dit topic.
Ik heb de NAS herstart, muziek uit map 'music' tijdelijk overgezet naar andere gedeelde map en map 'music' verwijderd (waarvoor eerst audio station en iTunes server uitgeschakeld moesten worden), dan Audio station terug geactiveerd die automatisch terug een map 'music' aanmaakt, maar krijg steeds hetzelfde bericht dat de bewerking mislukt is.

Ik sta nu op het punt de fabrieksinstellingen te gaan terugzetten, maar zit nog met één twijfel: Als ik dat doe, en alles wordt verwijdert op Volume één (bestaande uit drie HHD's in SHR), kan ik dan na herinstallatie van DSM alles netjes terugzetten van de backup die op Volume 2 staat, dewelke een 4de HDD in JBOD is?

Aanvullend op deze vraag, moest zijn hele Volume 1 - bestaande uit 3 HDD'S in SHR -  of hele NAS het begeven (overspanning bv. als gevolg van blikseminslag), kan die 4de HDD in JBOD dan in een andere dual of 4-bay NAS gezet worden om zo de backup terug te zetten op de andere NAS?

Heb hem al verschillende keren verteld / uitgelegd dat een grotere externe usb HDD van 6TB of 2de NAS aan te raden is voor de veiligheid van al zijn data, maar daar heeft hij voorlopig geen budget voor.
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 7.2.1
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7.2.1

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 34
  • -Ontvangen: 15
  • Berichten: 384
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2018, 14:11:56 »
Cool zeg, Synology support heeft gisteren het euvel vanop afstand verholpen!  :thumbup:
Geen idee hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, maar de standaard map 'music' staat nu terug in Universal search.  :)
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 7.2.1
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7.2.1

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 34
  • -Ontvangen: 15
  • Berichten: 384
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2018, 00:52:07 »
We hebben gisteren nog een verklarend bericht ontvangen van de support.
Zie...
Citaat
2018-06-13 07:06:35

Dear Customer,

Thank you for your patience.

After confirming by our developer, this is a known issue that our developers are working hard to address in a future release.

For now, we have manually fixed the issue for you. We apologize for any inconvenience caused.

Please let us know if you need any clarifications.

Best Regards,
Allen C.
Synology Technical Support
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 7.2.1
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7.2.1


 

Scarlet - Bonjour / Universal PnP Discovery / Multi Cast

Gestart door gd11_beBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 0
Gelezen: 1705
Laatste bericht 28 juni 2011, 06:17:36
door gd11_be
Nieuwe versie van Universal Search (1.0.11-0167 & 1.2.5-0238)

Gestart door BrioletBoard Officiële Packages

Reacties: 18
Gelezen: 3528
Laatste bericht 08 augustus 2018, 14:20:19
door Briolet
Universal search vind ook mappen die niet voor die gebruiker zijn!

Gestart door UnderlyingglitchBoard Officiële Packages

Reacties: 12
Gelezen: 2257
Laatste bericht 30 november 2017, 15:36:53
door Birdy
Universal Search indexeert sommige PDF-bestanden niet

Gestart door nescafeBoard Synology DSM 7.2

Reacties: 8
Gelezen: 769
Laatste bericht 29 augustus 2023, 15:29:26
door Briolet
Indexeren door Universal Search kan leiden tot database corruptie?

Gestart door m4v3r1ckBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 10
Gelezen: 2952
Laatste bericht 18 juli 2017, 14:29:49
door m4v3r1ck