Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Topic gestart door: Brainbox72 op 11 november 2020, 19:37:16
-
Goedenavond,
Ik heb 2 vragen met betrekking op Synology chat:
Ik heb Synology Chat geïnstalleerd op mijn NAS. Op mijn telefoon de app geïnstalleerd en verbinding gemaakt met de server via quickconnect.
Als ik nu op de gsm de app open duurt het best lang voordat de app verbinding met de server heeft.
Nu las ik dat je ook via ddns verbinding kan maken en dat dit sneller zou gaan. Nu heeft mijn NAS een ddns account bij Synology zelf (xxx.synology.me). Ik heb geprobeerd om via deze manier met mijn account in te loggen. Dit lukt bij mij niet. Doe ik wat fout of gaat dit nooit werken?
Mijn 2e vraag is eenvoudig: is het mogelijk om een melding op mijn telefoonscherm te krijgen als een gebruiker een bericht heeft gestuurd in een kanaal? (Zeg maar zoals de tekstballon van whatsapp)
-
Met DDNS moet je wel poorten forwarden.
-
Overigens, dat mag ook bij QC.
QC kan namelijk langzaam werken zonder poorten, maar dat had je al gemerkt.
-
Welke poortennummers moet ik dan naar de NAS forwarden?
-
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Network/What_network_ports_are_used_by_Synology_services
-
Bedankt! Ik had de lijst gisteren ook al gevonden maar er overheen gelezen!
Ontbreekt nu nog het krijgen van een melding op de telefoon als er een bericht binnenkomt.
-
Nummer 2 ?
[attach=1]
-
Dempen meldingen
Dempen voor: uit
Snooze-schema
Niet storen: uit
Dus die zouden goed moeten staan...