Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Topic gestart door: Erwin1 op 09 april 2021, 12:44:32

Titel: Synology Calendar geen verbinding met IOS/MacOS
Bericht door: Erwin1 op 09 april 2021, 12:44:32
Hallo allen,

Voorheen had ik altijd een prima verbinding met mijn Synology Calendar op verschillende clients, via een webdav connectie.
Sinds vorige week is de verbinding echter verbroken; en ik krijg deze ook niet meer hersteld.
Ik vermoed dat het probleem is ontstaan na de update van de webdav package.

Ik heb op verschillende manier verbinding proberen te maken maar ik krijg maar geen verbinding.
Ik heb poorten 5001, 5005 en 5006 geprobeerd maar geen verbinding is mogelijk.

[attachimg=1]

Iemand die me hiermee kan helpen, alvast dank.
Titel: Re: Synology Calendar geen verbinding met IOS/MacOS
Bericht door: Briolet op 09 april 2021, 14:23:31
Bij mij staat er helemaal geen poort in de link.  ;)

Maar goed, dat is omdat ik hem via een reverse proxy naar poort 5006 doorstuur. Dus dat moet de poort zijn. Op mijn macs is er geen probleem met deze kalender. Agenda, want dat is beter Nederlands.

Waarom daar een speciale link voor Thunderbird staat, snap ik nooit. De eerste link gaat naar de map waarin alle agenda's staan en de 2e link gaat naar een specifieke agenda. Maar die moet je ook bij Android gebruiken. En volgens mij zijn er meer Android gebruikers dan Thunderbird gebruikers. En geen Windows?
Titel: Re: Synology Calendar geen verbinding met IOS/MacOS
Bericht door: Erwin1 op 09 april 2021, 20:06:04
Helaas poort 5006 instellen is ook niet de oplossing.
Poort 5006 maakt toch gebruik van Caldav via het webdav package?

Kan het zijn dat dit het probleem veroorzaakt?

[attachimg=1]
Titel: Re: Synology Calendar geen verbinding met IOS/MacOS
Bericht door: Briolet op 09 april 2021, 23:47:14
5001 zal toch de goede poort zijn. Op zich moet de link die aangeboden wordt altijd de goede zijn.