Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Topic gestart door: Hanssie op 14 november 2016, 20:11:12
-
---Opgelost---
Sinds kort ben ik overgestapt van Ziggo naar glasvezel van KPN. Na het installeren van KPN zag ik dat op mijn Synology server DS112+ de DHCP server uitgeschakeld staat. Bij Ziggo stond dit volgens mij altijd aan. Quickconnect werkt ook niet meer. En een aantal websites welke ik host via mijn server zijn ook niet meer te benaderen. Dit heeft wel even gewerkt onder KPN en nu ineens niet meer. Nieuwe IP adres welke verkregen door de wisseling staat wel goed bij het hostingbedrijf.
Sorry voor mijn meer dan vermoedelijke beperkte uitleg maar van dit soort dingen snap ik niet zo heel veel. Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
Alvast enorm bedankt,
Hans
-
Het is vrij onwaarschijnlijk dat je de dhcp server die in je NAS zit gebruikt hebt anders zou je zelf wel weten waarom.
De router die je provider levert is normaal gesproken je DHCP server en dat zal bij KPN ook zo zijn.
Het verschil zit erin dat kpn waarschijnlijk een andere iprange gebruikt dan ziggo (hoeft niet perse) en dus krijgen al je devices in je Lan een ander IP adres.
Als je van buiten(het internet) wat wilt bereiken op je Lan zzul je wat aan poortforwarding moeten doen (gedaan hebben) anders kun je bijvoorbeeld nooit je webserver bereiken.
Jij of iemand anders heeft dat ooit ingestelt in je ziggo router dus moet je dan nu weer doen in je kpn router.
Ook moet je ervoor zorgen dat je NAS altijd hetzelfde ipadres krijgt anders kan na een reboot van je NAS hij ineens een ander ipadres krijgen en dan werkt je poortforwaarding niet meer (stuurt de data naar het oude ipadres).
-
Bedankt voor je reactie Ben. Ik zag inderdaad dat de synology een ander ip adres had gekregen. Daar lag het probleem dus ook. Opgelost.