Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => NZBGet => Topic gestart door: vajo op 15 augustus 2013, 11:24:22
-
Hallo,
Ik heb zojuist NZBGet geïnstalleerd en ingesteld.
Het downloaden lijkt te lukken.
Maar als ik de bestanden bekijk in de doelmap zie ik alle .rar bestanden staan maar deze hebben allen een grote van 0 kB.
Wat doe ik verkeerd? Wat heb ik niet juist ingesteld?
Dank bij voorbaat voor jullie hulp!
Groetjes,
Johan
-
Denk dat wat je hebt gedownload gewoon niet ok was en snel gereed was met downloaden.
Check even de log (messages) van NZBGet.
-
Dag,
Dank voor jou reactie.
Ik heb het met 2 verschillende NZB's getest. Beiden gaven hetzelfde resultaat...
Groetjes,
Johan
-
En wat laat de log (messages) van NZBGet zien ?
In de instellingen kun je log zeer uitgebreid maken, dan kun je tenminste zien WAT er gebeurd en misschien ook wel de redenen waarom.
-
De LOG zegt niet veel. Alleen dat het uitpakken niet lukt. Meer dan normaal als de .rar bestanden 0 kB groot zijn.
Heeft het misschien iets te maken met rechten? Ik zou wel niet weten wat ik moet instellen. Misschien heeft NZBGet de rechten niet om in de automatisch aangemaakte mappen (dst enz.) te downloaden op mijn NAS...?
-
Ik zou wel niet weten wat ik moet instellen.
Zet even de shared folder, b.v. NZBGet, voor iedereen even open, dan weet je of het daaraan ligt.
Zelf gebruik ik ook NZBGet en draait als een zonnetje.
En v.w.b. de log, je kunt alles loggen maar dat moet je wel even instellen in NZBGet.
-
Ook dit lost het probleem niet op.
Schijnbaar ben ik niet alleen met dit probleem: zie http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=54351
Ook zonder oplossing...
-
Heb het ook gehad; mijn oplossing: snel weer terug naar SABnzbd.....
-
Heb nog nooit een dergelijk issue gehad met NZBGet, zal vanavond wel eens kijken/testen.
-
En nog mensen met hetzelfde probleem (nu in het Duits), weeral zonder oplossing:
http://www.synology-forum.de/showthread.html?38247-Film-über-NZB-geladen-von-15GB-im-Zielverzeichnis-0kb&s=206d7d0a9ad3bd83d71fa52479196e8a
Groetjes,
Johan
-
Heb het ook gehad; mijn oplossing: snel weer terug naar SABnzbd.....
Nu achteraf denk ik, dat het wellicht te maken had met een combinatie van instellingen mbt joinen en opruimen van bestanden (met name TS?) in de nabewerking en wellicht rechten.
-
Ik zou even testen, maar ik krijg geen 0 files, zie bijlage.
Maar ik heb nog steeds geen log file gezien dus wordt het lastig om te zien wat er gebeurd.
Ga even naar settings > logging
Zet de settings volgens bijlage
Download wat
Gereed....
Kijk dan in messages of je errors ziet
Zo ja, laat eens wat zien in deze topic
-
Hallo,
In bijlage vindt u:
- een resultaat met de 0 Kb
- de log instellingen
- het pad waar de log wordt opgeslagen
Nu wil ik u maar al te graag deze log bezorgen, maar waar dit pad naar verwijst is me helemaal onduidelijk. Ik vind dit niet terug...
Groetjes,
Johan
-
Je kunt die messages gewoon bekijken in de NZBget browser, zie bijlage.
Of Telnet (SSH) naar je NAS en ga naar die folder zoals in de conf aangegeven.
-
Beste Birdy,
Geloof me, enkel na de download uit mijn vorig bericht krijg ik 1000 (!) messages (zie bijlage).
Daar een screenshot van nemen is dus ondoenbaar.
Ik dus maar op zoek met Telnet en Putty in de bestandstructuur naar een log bestand. Deze zaken zijn voor mij allemaal nieuw, maar in beide applicaties krijg ik het zelfde te zien.
Slechts één map op mijn NAS, namelijk CloudStation. Voor de rest zie ik niks. De aangemaakte mappen staan wel niet onzichtbaar in DSM... (zie screenshot) en zie ik toch niet.
Nu heb ik 2 weken mijn Synology, een niet makkelijke materie, maar ik leer steeds maar bij!
Groetjes,
Johan
-
Oeps, ondertussen toch al wat verder geraakt: zie het log bestand staan (zie screenshot)! Maar hoe open ik het nu of bezorg ik het jou via dit medium.
-
Ok, je bent in iedergeval met telnet op je NAS geweest ;)
Doe dit nog eens.
Als je inlogt met root dan sta je in /root
- Doe dan cd /usr/local/nzbget/var/
- Daar zie je nzbget.log
- Doe dan cp nzbget.log /volume1/<een willekeurige share folder
Nu kun je die file dus die file benaderen gewoon via Windows (ik neem aan dat je NFS aan staat).
Dus, copy of download die file naar je PC.
Zip de file (weet nie groot die is) en, als je niet wilt hebben dat iedereen deze file ziet, stuur mij dan een pm (personal mail) en attach die zipped file of zet em gewoon op dit forum.
Dan zal ik er ff inkijken en zien of ik kan zien wat er mis gaat.
-
Ahhhhhhhhhhhhhh....zie al dat je verder was gekomen :lol:
-
Hmm.....volgens mij kun je geen bijlagen toevoegen in een PM.
Ik stuur jou m'n E-mail in een PM.
-
Als het goed is heb je een PM met m'n E-mail, maar eerst ff eten.
-
Hallo,
Het downloaden is uiteindelijk gelukt... Reden was een slechte downloadserver.
Het uitpakken lukt niet automatisch. Manueel wel.
Hartelijk dank voor het vele geduld van sommigen hier om me te helpen!
Groetjes,
Johan
-
Heb de logfile bekeken en hieruit blijkt dat je News-Server Host de file niet kan vinden, zoals je zelf al had ontdekt:
server1 (web.aioe.org) failed, could not fetch article: 430 No such article.
M.a.w. aioe.org kan de betreffende download(s) niet vind.
Nu ken ik aioe.org niet, dus heb ik even gekeken, maar dit is public newsserver, die misschien wel een (veel te) lage retentie heeft dan wel een instabiele is (nogmaals IK ken deze niet dus kan niet oordelen).
Maar ik zou eens een andere newsserver zoeken/kiezen, mijn voorkeur gaat uit naar een betaalde.
Heb zelf ...... (ik maak geen reclame in het openbaar) en heb nooit problemen.
Heb overigens geprobeerd om, de download die jij niet binnen krijgt, te download en had deze heel snel binnen.
Dus, zoek een goede newsserver en dan gaat het gewoon lukken, kijk even hier b.v. voor een overzicht:
http://www.nieuwsservers.nl/ (http://www.nieuwsservers.nl/)
Mocht je willen weten welke ik gebruik (betaald) laat mij het maar weten en ik stuur je een mailtje terug. ;)
-
Ben een wat nieuwsgierig, maar is het probleem nu opgelost ?
Zo ja, hoe ?
-
Beste,
Zoals reeds geschreven: het lag aan een slechte nieuwsserver.
Wel vrij raar dat NZBGet dan als het ware zijn werk normaal doet. De bestanden worden in de interface zichtbaar gedownload. Vrij verwarrend.
Het downloaden lukt dus nu, uitpakken niet. Manueel lukt het wel.
Groetjes,
Johan
-
Ok......stap verder dus.
Het downloaden lukt dus nu, uitpakken niet. Manueel lukt het wel.
Even een nieuwe topic maken, zou ik zeggen. ;)