Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => NZBGet => Topic gestart door: Chris_147 op 02 augustus 2020, 17:50:41
-
Tja de titel zegt het al: bestanden of folders met é, è, ¨ etc kunnen niet geschreven worden.
De folder of het bestand wordt dan geschreven tot aan de letter met accent en dan stopt het.
Als het bij een folder gebeurt, staan er geen bestanden in.
Als het bij een bestand gebeurt, kan ik daarna wel de extensie zetten en openen.
Heeft een tijd goed gewerkt, maar nu ineens niet meer.
Geen idee of NZBGet een update had gekregen, of dat het komt door een Synology update.
Ik zit op DSM 6.2.3-25426 op een DS218+.
-
Geen idee waar dit aan kan liggen?
-
Dit viel mij deze week ook op. Ik had halve MP3's, ook zonder extensie.
-
even zoeken op 'vreemde tekens' in dit forum. Is al veel over geschreven.
-
Deze link dus: http://www.synology-forum.nl/nzbget/vreemde-tekens-na-het-uitpakken/msg109303/#msg109303
Pas je /etc/profile aan en voeg deze regels toe:
And at the very end of the file add:
export LC_CTYPE="en_US.utf8"
export LC_NUMERIC="en_US.utf8"
export LC_TIME="en_US.utf8"
export LC_COLLATE="en_US.utf8"
export LC_MONETARY="en_US.utf8"
export LC_MESSAGES="en_US.utf8"
export LC_PAPER="en_US.utf8"
export LC_NAME="en_US.utf8"
export LC_ADDRESS="en_US.utf8"
export LC_TELEPHONE="en_US.utf8"
export LC_MEASUREMENT="en_US.utf8"
export LC_IDENTIFICATION="en_US.utf8"
Reboot de nas en start opnieuw een download.
Bedankt Tien!
-
Maar, werkt het ook?
Die oplossing uit 2014 lijkt mij achterhaald namelijk.
-
@Birdy Ik heb sinds iets meer dan een week ruzie met mijn NAS. Rechten liggen overhoop sinds een crash tijdens het updaten van NZBget en Python. Ticket ligt in bij Synology. Als alles weer normaal werkt zal ik het testen.
-
Rechten liggen overhoop sinds een crash tijdens het updaten van NZBget....
Ticket ligt in bij Synology.
Hou er wel rekening mee dat Synology geen 3e partij packages ondersteunt. ;)
-
Sterker nog, eerste advies van Synology is is om zulke 3e partij software te verwijderen 8)
-
En terecht, omdat dit soort software vaak slecht geschreven is en dan slecht rekening houdt met veranderingen die Synology aan DSM uitvoert.
-
Probleem is dat de lees/schrijf rechten op verschillende systeemmappen in de war ligt. Ik heb problemen met vanalles. DDSM, Docker, MariaDB10, TVHeadend, etc.
Tot nu toe zijn ze vriendelijk en behulpzaam ;)
-
Volgens Synology heeft installatie van NZBget de hele rechtenstructuur in de war geschopt. Hun advies: Backup maken van DSM instellingen, DSM opnieuw installeren, backup terug zetten.
Ik neem aan dat ik dan alles opnieuw kan installeren, en alle applicaties opnieuw kan configureren? :o :o :o :o
-
Werkte op 14 augustus, maar nu niet meer.
Ik heb toch wel allerlei rare problemen met NZBGet.
Terug naar SabNZBd?