Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Vulcane op 05 juli 2018, 15:39:20

Titel: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 15:39:20
Hallo allen,

Ik heb begin deze week een nieuw modem gekregen van Ziggo (Horizon) en dus ook een nieuw ip nummer.
Ook heb ik deze week (volgens mij) een beveiligings-update gehad van Synology.
Hierdoor is het nu niet meer mogelijk mijn website te zien.
Ik heb bij mijn hosting partij het ip adres aangepast. (Zie: "ip forwarding naar nas geregeld bij Hosting.png")
Ik heb op mijn nieuwe router de forwarding gezet naar de Nas (Zie: "forwarding op de router.png")
Ik heb een nieuw certificaat gemaakt, omdat de oude was verlopen (Zie: "certificaat gemaakt voor https.png")
En de website staat nog steeds op dezelfde plaats: in de web/joomla folder
Een ping naar mijn IP adres of naar de website naam geeft een time-out. (Zie: "ping.png")
Een tracert naar mijn IP adres geeft een "request time out"
Er zijn meer dan 72 uur verstreken sinds ik het IP adres heb aangepast bij de hosting partij.
Ik heb vast iets vergeten, maar ik weet niet wat.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten,
vulcane
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Robert Koopman op 05 juli 2018, 15:42:03
En het wan ip adres is 100% zeker jouw ip adres?
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Ben(V) op 05 juli 2018, 16:12:01
Je kunt ook beter DDNS gebruiken dat heb je geen last van het veranderen van je WAN ipadres.
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: mesa57 op 05 juli 2018, 16:21:22
Als je https gebruikt, moet je trouwens poort  443 gebruiken.
Verder zou ik eens pingen vanaf je hosting (als dat mogelijk is).
Internal loopback werkt niet op alle routers.
Op https://myip.nl/ kun je je extern ip adres checken.
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Ben(V) op 05 juli 2018, 16:24:55
Die 62.194.88.86 is echt niet in de lucht.
Dus dat is niet je ipadres of je bent helemaal niet met het internet verbonden.
Kun je zelf wel het internet op ?

Probeer deze website eens, dan zie je jouw ipadres.
http://www.whatsmyip.org/
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Briolet op 05 juli 2018, 16:27:35
De meeste Ziggo routers reageren standaard niet op een Ping. Dat moet je eerst aanzetten. (Als dat op de Horizon kan)
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: mesa57 op 05 juli 2018, 16:28:14
O ja, check ook even of Ziggo je niet op IPV6 / dslite heeft gezet.
Dan gaat port forwarding niet werken.

Ik krijg trouwens wel antwoord van nginx als ik telnet 62.194.88.86 80 doe.
Maar http://62.194.88.86 geeft een timeout in de browser.
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 16:30:10
Ja, 100%
Via My IP en uit router
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Briolet op 05 juli 2018, 16:34:11
Dat is een IPv4 adres van ".upc-h.chello.nl".  Dat is geen garantie dat je niet op DS-Lite zit. Maar dat zit je niet.

Als ik op jouw IP inlog met http, wordt ik direct doorgestuurd naar de Joma pagina "https://xxx/joomla/index.php". Die pagina blijft wel leeg maar het betekend in elk geval dat ik de nas zie. (En alles in de router gewoon goed staat, tenzij poort 443 niet geforward is waardoor de re-direct vast loopt)
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 16:36:13
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik kan zelf internet op, geen probleem.
Mijn IP  heb ik van de router en van whatsmyip.org
Intern werk alles goed. Connectie naar devices en wifi.
Alleen kan ik de website niet zien. De poort forwarding heb ik ook nog gedaan naar #5011, maar dan komt tie bij mijn synology uit en niet bij www. .
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 16:37:08
Ehh Briolet, Hoe doe ik die controle?
edit: Ik bedoel, Hoe controleer ik of ik op de DS-Lite zit?
Ik heb een nieuwe horizon van ziggo gekregen...
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Briolet op 05 juli 2018, 16:39:58
Ik had mijn bericht net aangevuld, tijdens je post. Jouw laatste vraag vervalt.
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 16:44:39
thanks, ik zag het  :D
Dus dan moet er iets niet goed staan in de nas?
Ik kreeg wat beveiliging meldingen deze week. Ik moest #5000 veranderen naar #5011 en #5010.
Er was nog iets, maar dat ben ik vergeten. Kleine dingen.
zou het daar in kunnen zitten?
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 16:49:55
Ik heb er #443 bij gezet, maar geen goed resultaat..
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Birdy op 05 juli 2018, 17:19:23
Website werkt prima:

[attach=1]

Wordt alleen niet als veilig gezien.

[attach=2]
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 17:38:42
OMG! dat is raar. Zou het dan langer dan 72 uur kunnen duren omalle dns server een up-date tegeven? meestal is dit binnen 24 uur voor elkaar. ??
Niet veilig. Maar ik heb een certificaat voor de domain namen. Of dat certificaat werkt niet op een IP adres..
Ik snap het nu echt niet meer ...
(;
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Briolet op 05 juli 2018, 17:43:00
Wordt alleen niet als veilig gezien.

Dat is omdat je met een IP inlogt. Als je echter het certificaat opent en de url uit het certificaat gebruikt, is alles wel correct.

Nu de https poort geforward is, zie ik de website ook. Maar als je een website publiceert die https gebruikt, is het toch erg vanzelfsprekend dat je de bijbehorende poort ook forward.
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Vulcane op 05 juli 2018, 17:49:02
Ahhhhh !!!
Thanks a lot guys, hij loopt hier nu ook binnen. bedankt voor alle hulp.
@Briolet: ja, Ik had dat ook geprobeerd, maar kreeg in de router een melding dat ik niet 2x naar hetzelfde ip adres kon forwarden.
Dat snapte ik toen niet. Ik denk dat ik toen iets fout heb gedaan. Mat alle hulp en de correcties is het nu gelukkig in orde.
bedankt voor je tijd.
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: Briolet op 05 juli 2018, 17:51:38
Ik heb bij mijn hosting partij het ip adres aangepast. (Zie: "ip forwarding naar nas geregeld bij Hosting.png")

Zoals eerder in dit draadje geadviseerd zou ik een DDNS naam van Synology aanmaken en bij je hosting een CNAME record aanmaken die naar die naam wijst en niet naar een vast IP adres.

Moet je provider wel toelaten. Bij hostnet kan ik ook geen CNAME aan het kale domein koppelen. Wel aan alle subdomeinen. Dus voor www.mijndomein.nl gebruikt ik een CNAME.

Maar dat is vooral in theorie belangrijk. Bij Ziggo veranderd het IP zo zelden dat je er ook op kunt gokken dat het gelijk blijft. Hostnet ondersteunt b.v. dnssec, maar de ddns van synology niet. Als je de verbinding via een CNAME van Synology opgebouwd wordt, ben je die dnssec beveiliging kwijt.
Titel: Re: website niet meer zichtbaar
Bericht door: mesa57 op 05 juli 2018, 19:04:07
Sorry, zag de voorgaande berichten niet staan.
Het valt me op dat de pagina zowel beveiligde (https) als niet beveiligde elementen (http) bevat.