Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Nemesh op 28 januari 2021, 11:43:17
-
Hallo allemaal,
Heb sinds een aantal weken een Synology DS220+ met 6GB werkgeheugen.
Er zitten 2 HDD's in met een totaal capaciteit van ruim 15 GB.
DSM versie: 6.2.3.25426 Update 3
Router Linksys WRT3200ACM
Heb op de DS220+ WOL aan staan.
Kan via een apje op mijn Android telefoon de DS220+ via Internet aanzetten.
Heb in de WRT3200ACM poort 9 ge-forward naar het MAC adres van de DS220+.
Werkt prima.
Echter, als de NAS langere tijd heeft uitgestaan, dan start hij niet meer op al ik het 'magic packet' via mijn telefoon
naar de DS220+ stuur.
Als ik de DS220+ dan eerst handmatig aanzet, daarna via de browser weer afsluit en het 'magic packet' dan weer verstuur
dan werkt WOL weer wel.
Dus als de DS220+ net is afgesloten werkt WOL wel.
Maar als de DS220+ langere tijd heeft uitgestaan dan werkt WOL niet meer.
Is dit een bug in de DSM software of een instelling?
Heb al veel op internet gelezen maar kan het niet oplossen vandaar dit topic.
Vast bedankt voor de hulp.
-
En als je het WOL pakketje vanuit je eigen LAN verstuurt.
Werkt het dan wel of ook niet?
-
Dat ga ik nog even testen.
Ben nu op het werk.
Je hoort het morgen van me.
-
Dus als de DS220+ net is afgesloten werkt WOL wel.
Maar als de DS220+ langere tijd heeft uitgestaan dan werkt WOL niet meer.
Is dit een bug in de DSM software of een instelling?
Een zeer bekend fenomeen. (Na pakweg 7 minuten in eerdere test die ik eens zelf heb gedaan geen WOL functionaliteit).
Heeft niets met de NAS te maken. Zoek eens terug op vergelijkbare onderwerpen hier op het forum.
-
Beide dank voor het antwoord.
Vanmorgen startte de DS220+ direct op nadat ik via de mobiele telefoon het 'Magic Packet' had verstuurd.
Had in de Linksys router bij 'enkele poort doorsturen' aanvankelijk ingesteld dat de externe poort 1000 doorgestuurd moest worden naar interne poort 9.
Dat heb ik dus veranderd.
Nu is dat externe poort 9 doorsturen naar interne poort 9 en waarschijnlijk was dat dus de truc.
Goed, de DS220+ is voor eigen gebruik.
Deze hoeft niet per sé aangezet te worden via het internet.
Heb hier ook een DS118 (zwarte) en die moet wel via internet worden aangezet.
Aangezien ik poort 9 in de router niet mag gebruiken voor DS118 (omdat deze nu is toegewezen aan de DS220+) moet
ik een andere poort forwarden.
Heb verschillende poorten voor de DS118 gebruik en dat lukt, maar als de DS118 langere tijd heeft uitgestaan reageert deze niet
op een 'Magic Packet' vanaf het internet.
Stuur ik de DS118 dan via LAN een Magic Packet dan start deze wel op.
Nu kan ik WOL op de DS220+ uitzetten en alleen WOL alleen gebruiken met de DS118 maar het zou toch zo moeten werken.
Ga nu alleen poort 9 op de DS118 zetten en WOL even tijdelijk op de DS220+ uitzetten.
Eens kijken of het dan wel blijft werken.
Heb dus een vermoeden dat dit een probleem is in de firmware van de router.
In dit geval dus de Linksys.
Dan toch maar naar het Linksys forum gaan en het probleem daar neerleggen.
Ik laat het morgen nog wel ff weten.
-
Vanmorgen startte de DS220+ direct op nadat ik via de mobiele telefoon het 'Magic Packet' had verstuurd.
En via die mobiele telefoon, had je toen je WiFi uitgeschakeld??
Anders zou het nog best kunnen zijn dat je het 'Magic Packet' gewoon intern via je thuisnetwerk hebt verstuurd.
En dan werkt het gewoon.
........maar als de DS118 langere tijd heeft uitgestaan reageert deze niet op een 'Magic Packet' vanaf het internet.
Stuur ik de DS118 dan via LAN een Magic Packet dan start deze wel op.
Zou die testjes met je DS220+ toch nog eens een keer extra doen,
omdat twee afwijkende resultaten, voor de ene NAS of voor de andere mij te tegenstrijdig lijkt?
-
Hallo Babylonia,
Nee, WiFi op mobiele telefoon staat uit. :)
Heb het net nog eens geprobeerd (WiFi op de Samsung Galaxy 21 Ultra) staat UIT.
De NAS startte direct op, werkt als een speer.
Morgen nog eens proberen als hij langere tijd heeft uitgestaan.
Dus in de WRT3200ACM -> Single Poort Forwarding de externe en interne poort op 9 zetten.
Dan werkt het ook na vele uren of een dag.
Om er echt zeker van te zijn zal ik hem zo nog eens uit zetten (in WOL-mode) en hem dan pas morgen weer
proberen aan te zetten via mijn mobiele telefoon.
En ben het met je eens, dit is vreemd.
Kan alleen maar concluderen dat na langere tijd de forwarding (anders dan externe poort 9) van bijv. externe
poort 1000 naar interne poort 9 UDP niet meer werkt en dat dit een probleem is binnen de firmware van de WRT3200ACM.
Heb 2 uur aan de telefoon 'gezeten' met een medewerker van Linksys support.
Dit kon gelukkig in het Nederlands. :)
Ben op een meer dan uitstekende wijze geholpen maar ik had toch wel veel tijd nodig om e.e.a. correct uit te leggen.
De medewerker heeft ook dit topic gelezen en een uitgebreid dossier aangemaakt.
Daarna een zeer uitgebreide email verstuurd met heel veel screenshots en e.e.a. in Engels trachten uit te leggen.
A.s. Woensdag word ik door een techneut van Linksys gebeld.
Gesprek zal in het Engels plaatsvinden dus was het wel zo handig om vooraf zo'n uitgebreide email te sturen.
Dan heb ik ook nog geprobeerd de DS118 op interne en externe poort 9 toe te voegen maar dit laat de software van de WRT3200ACM niet toe.
Dit moet dan een andere poort zijn dan externe poort 9 en dan loop ik weer tegen het hierboven beschreven probleem.
Voor de goede orde.
Stuur ik het Magic Packet via het LAN naar de DS118 of de DS220+ dan werkt het altijd.
Maakt niet uit hoe lang de NAS heeft uitgestaan.
Laat morgen nog even weten of het werkte en laat jullie ook even weten hoe het gesprek Woensdag is gegaan.
Weet dan niet of ik dan al uitsluitsel heb m.b.t. probleem.
Mvg,
Nemesh
-
Even een correctie.
Poort 9 extern naar 9 intern forwarden werkt helaas ook niet.
De NAS heeft de nodige uren uit gestaan masr wil niet opstarten.
-
Kan via een apje op mijn Android telefoon de DS220+ via Internet aanzetten.
Ik zet mijn NASsen eventueel aan met m'n Synology Router app.
Maar wil wel eens weten welke app je gebruikt, dan kan ik het zelf eens testen met die app.
En hoelang moet de NAS uitgestaan hebben ?
En ik moet alleen poort 9 forwarden naar m'n NAS, toch ?
-
In de Play Store: WoL Wake On Lan Wan
Na een uurtje of 4 a 5 proberen.
Ik gebruik Interne en Externe poort 9 UDP
Welke Synology Router app bedoel je?
-
DS Router, maar die is uiteraard alleen voor Synology Routers.
Maar wil wel ff kijken of het bij mij wel werkt met WoL Wake On Lan Wan.
-
Ik heb het getest op mijn telefoon met WiFi uit en mijn DS918+, die al een paar dagen uitstond........bij mij werkt het.
-
Ja oké, je hebt een DS router, de RT2600AC en/of MR2200AC.
Ik maak gebruik van de Linksys WRT3200ACM en daar zit iets waarschijnlijk niet lekker in de firmware bij het forwarden van een poort.
En dan gaat het om het forwarden van Internet nar het Lokale Netwerk.
Doe ik het via een proggie in Windows 10 en stuur het over het LAN dan werkt het ook altijd bij mij.
Of werkt deze feature alleen goed i.c.m. een Synology router?
Hoop a.s. Woensdag meer aan de weet te komen.
-
Doe ik het via een proggie in Windows 10 en stuur het over het LAN dan werkt het ook altijd bij mij.
Dat is niet echt interessant, want doet het bij de meeste mensen -ongeacht de router- al "jaaaren" (binnen het interne thuis netwerk).
Of werkt deze feature alleen goed i.c.m. een Synology router?
Nee, dat is niet gezegd. Wat @Birdy benoemt is toevallig iets wat is geïmplementeerd met een Synology router.
Het zegt niets over de functies van andere routers.
Ik neem aan dat de meeste mensen niet een hele batterij aan allerlei routers thuis hebben liggen waar ze mee kunnen testen?
Dus je zult het gewoon moeten testen met de spullen die jezelf gebruikt.
-
Ik memoreerde het LAN omdat dan uit te sluiten dat het eventueel een probleem zou zijn met de DSM software.
Inderdaad Synology heeft dit geimplenteerd in haar routers.
Dat had ik dus ook al gevonden op het internet (bliksemflits aka lightningbold symbool).
Het testen heb ik dus al vollop gedaan, zie mijn epistel hierboven.
Zit het dus met grote waarschijnlijkheid een probleem in de software van de WRT3200ACM.
-
Ik memoreerde het LAN omdat dan uit te sluiten dat het eventueel een probleem zou zijn met de DSM software.
Die WOL werkt met evenzovele andere apparaten in je netwerk (die WOL ondersteunen,
en waar men het actief op kan instellen). Dat heeft op zichzelf niet zoveel met DSM te maken.
Bijvoorbeeld bij "Windows" PC's vaak een functie in het BIOS van het moederbord voor in te stellen functies.
(En omdat het een functie is van het BIOS van een moederbord, ook actief bij andere besturingssystemen).
-
Nee, heeft dus niet met DSM software te maken en ga morgen dan ook een topic openen op het Linksys Support forum.
Daar zet ik de discussie dan verder voort.
Hier is het Synology forum en na uitgebreid testen ligt het probleem met grote waarschijnlijkheid dus bij de Linksys router.
Een ieder bedankt voor de hulp en het meedenken.
Mvg,
Nemesh
-
Dan toch nog even een update.
Het beschreven probleem is al sinds 2016 bekend bij Linksys: https://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/WRT1900AC-Wake-on-LAN-from-External-Network-Not-Working-10-Mins/td-p/1013870
Het betreft daar dan wel de WRT1900AC maar in die router zit dezelfde software als de WRT3200ACM.
Moet nog een keer bellen met een 'sustain engineer' van Linksys maar ik denk dat het niet veel zal uithalen.
Mocht er geen oplossing zijn, dan schaf ik de Synology RT2600ac aan.
Met deze router werkt e.e.a. wel zoals hierboven in een reply is aangegeven.
Mvg,
Nemesh
-
Dan de laatste update over dit probleem.
In de afgelopen weken 3x een afspraak gehad met Linksys dat ik gebeld zou worden.
3x een volledige dag thuis gebleven, maar geen telefoontje.
Heb een antwoord apparaat en dan bellen ze als je geen afspraak hebt en naar het werk bent.
Kreeg toen een direct nummer van de 'sustain engineer'.
Vrijdag 05-03-2021 getracht deze Linksys 'sustain engineer' te bellen.
Hij gaf aan dat hij van 03:00-120:00 am PST aanwezig zou zijn.
Niet dus.
Dan toch nog maar eens gaan zoeken op het internet.
Wat blijkt, andere modellen (lees nieuwere) van Linksys hebben dit probleem ook.
Wat blijkt namelijk, na 10 min wordt de ARP-table (Address Resolution Protocol) schoon gemaakt.
Als ik het goed begrepen heb, is dit een tabel waarin de router bijhoudt waar de apparaten zich bevinden in je netwerk.
Dus als ik na deze 10 minuten het 'magic packet' stuur naar mijn IP adres en het mac-adres van de DS188 , weet de WRT3200ACM niet meer waar dat packet heen moet.
Na het telefoontje op 05-03-2021 kreeg ik het volgende emailtje van Linksys:
We apologize for the inconvenience. To be honest, we no longer have updates for this particular model since this is already an EOL device. We switched to newer model of router/mesh since WRT variant are no longer manufactured.
Over een 'koude douche' gesproken!
Bedenk je dan dat de WRT3200ACM nu nog steeds nieuw in Nederland verkocht!
En dan ben je al een hele tijd bezig om de info te sturen, gegevens van de router, volledige dump etc. etc.
Tot overmaat van ramp belt die 'sustain engineer' vannacht (van 05-03 op 05-06) nog terug (terwijl ik aan het werk ben) en spreek weer een boodschap in op mijn antwoord apparaat.
Vanmorgen contact gehad met Azerty, a.s.a.p. komt er een Synology 2600AC.
Ben met Linksys helemaal klaar.
Mvg,
Nemesh
-
Mooi natuurlijk dat je een RT2600ac hebt besteld.
Maar een WOL-servertje had je mogelijk ook wel op een Raspberry Pi kunnen installeren? (Wel weer een extra apparaatje).
WOL-functie met een RT2600ac:
Voor opstarten / WOL functie van een Synology NAS kun je zowel gebruik maken van de Synology "QuickConnect" functie van de NAS.
Indien je NAS uitstaat, wordt die met QuickConnect eerst opgestart. (Middels de functies van Network Tools in de router).
Daarna, start de NAS op, en kom je na enkele minuten vanzelf bij het NAS inlog scherm.
(Indien port forwarders ingesteld kun je na opstart ook de normale Synology DDNS functie gebruiken).
Mijn ex heeft een video-project met jongeren, waarbij mijn NAS o.a. als opslag van materiaal wordt gebruikt.
Op een externe website heb ik een simpel te onthouden verwijzing gemaakt, die mijn NAS opstart:
(Tussen rechte haken het web-domein wat in gebruik is, m.b.t quickconnect het quickconnect ID ).
http:// [ domein.nl ]/power-up verwijst naar ----> https:// quickconnect.to/[ NAS ID ]
In dat sub-mapje "power-up" een index.html bestandje met de volgende code:
<html>
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=https://quickconnect.to/[ NAS ID ]" />
</html>
Andere apparaten in je netwerk (die geen quickconnect functie hebben),
kun je opstarten met de WOL-tool van de Synology router zelf
(als je daar van buitenaf op bent ingelogd).
[attach=1] [attach=2]
Door op het bliksemschicht icoon te klikken
WOL quickconnect worden apparaten opgestart
[attach=3] [attach=4] [attach=5]
-
Twee weken geleden dan eindelijk uitslag van Linksys.
Linksys maakt geen AC/SOHO routers meer, alleen nog maar Mesh-Routers.
Dus ook de firmware wordt niet meer bijgewerkt ondanks dat dit probleem al sins Mei 2016 op hun eigen forum stond.
Dat is dus einde oefening.
Twee weken geleden de RT-2600AC aangeschaft.
Volgende dag in huis en op een vrije dag aan de muur gehangen.
Yup, rechter boorgat ging niet helemaal goed, maar e.e.a. hangt uit het zicht dus vind het zo wel goed:
[attach=1]
Nieuwe firmware was even wennen maar lukte allemaal prima.
Als volgt de poortforwarding gedaan naar de DS118 en de DS220:
[attach=2]
Als ik nu via mijn mobiele telefoon het magic-packet naar de DS220+ stuur start deze altijd op maar de DS118 doet dit niet.
Heb de instellingen van beide NAS stations vergeleken met elkaar en alles staat 1:1 hetzelfde.
Snap ook niet waarom de DS220+ wel en de DS118 niet opstart als het magic-packet via het internet wordt verstuurd.
Stuur ik via het magic-packet via het LAN, dan start de DS118 wel op.
Zo staat e.e.a. ingesteld op de DS118:
[attach=3]
-
Even tweede reactieveld want kon geen foto meer toevoegen.
HDD slaapstand voor DS118:
[attach=1]
Heb e.e.a. met de DS118 opgegeven en gisteren nog een DS220+ besteld met extra geheugen.
Heb mijn tweede DS220+ nog niet binnen, maar kan nu nog e.e.a. met de DS118 proberen.
Vandaar toch even deze reactie.
Ligt e.e.a. dan toch aan de DSM van de DS118?
Sta open voor suggesties om toch e.e.a. aan de praat te krijgen.
Update, sluit 5 minuten gelden de DS118 middels de web-browser af en stuur 5 minuten later het magic-packet naar de DS118.
En jawel hoor de DS188 start op.
Daar waarschijnlijk na een aantal uren (weet niet precies hoeveel) gaat er iets mis.
Of dit nu aan de router of aan de DS118 ligt weet ik niet.
Als mijn tweede DS220+ aangesloten is, kan ik e.e.a. testen of die wel altijd aan gaat als het magic-packet via internet word verstuurd.
Of treed dit op omdat ik twee NAS stations heb staan en de RT-2600AC NAS2 (DS118) niet meer weet te vinden na verloop van tijd?
Lees de reacties wel.
-
De manier om die NAS'sen wakker te maken, daar gebruik je helemaal niet de functies voor zoals in de Synology router voorzien !!
Je gebruikt daarbij helemaal geen magic-packet. Poorten doorsturen voor magic packets is dus ook volledig overbodig.
Eerst instellen zoals ik eerder twee reacties hierboven (https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/wakeup-on-lan/msg296766/#msg296766) naar ik dacht zo duidelijk met plaatjes heb weergegeven?
Verder dan iedere NAS zijn eigen QuickConnect domein aanmaken. Niets meer, niets minder.
Dan is het simpel:
NAS 1 ----> Gebruik het specifieke QuickConnect domein van die NAS 1 om die van buitenaf te benaderen.
Als NAS 1 uit staat, wordt die vanuit WOL opgestart.
Als die al aanstaat krijg je gewoon contact met je NAS 1 om in te loggen.
NAS 2 ----> Gebruik het specifieke QuickConnect domein van deze NAS 2 om die van buitenaf te benaderen.
Als NAS 2 uit staat, wordt die vanuit WOL opgestart.
Als die al aanstaat krijg je gewoon contact met je NAS 2 om in te loggen.
Verder gebruik ik die QuickConnect zelf eigenlijk niet verder om in te loggen. Alleen om de NAS op te starten.
-
Okee, dank je wel voor de info.
Maar, hoe laat ik iemand anders die geen Quick Connect heeft de NAS 'wakker' maken?
Ik heb je voorbeelden hierboven gezien maar kom er niet uit hoe dit te doen.
Is er een mogelijkheid dat je me dit eenvoudiger uitlegt?
Hoe doe je dit bijvoorbeeld met een moviel;e telefoon of andere computer?
Mvg,
Nemesh
-
QuickConnect is gewoon een gegeven "Synology linkje" voor in een webbrowser om je NAS te benaderen.
Die kan degene toch gewoon in de adresregel van een internetbrowser intikken? Niets meer, niets minder.
https:// quickconnect.to/[ NAS ID ] <---- hier de naam van het QuickConnect ID wat jij voor je NAS hebt opgegeven / aangemaakt.
Heb je voor je NAS'sen een QuickConnect aangemaakt? (Gebruik anders de "help" functie).
Dan je NAS'sen in die Netwerk tool aanvullen en eenmalig instellen als WOL opstart mogelijkheid.
Nog eenvoudiger uitleggen dan die plaatjes die ik al heb gegeven van de menu-schermen in een Synology router??
Dat wijst zich eigenlijk als vanzelf. Daar kan ik weinig meer aan toevoegen.
-
Okee. ga het zo proberen.
Moest echter de Quick Connect Account voor router en NAS instellen.
Daarvoor heb ik deze link gebruikt: https://www.coolblue.nl/advies/synology-nas-quickconnect.html
Aanvankelijk lukte dat niet.
Nu staat alles denk ik goed, zal het zo proberen.
-
Gebruik beter de "Help" en tutorials van Synology zelf en niet van "Coolblue".
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/Tutorial/cloud_set_up_quickconnect
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/video Zoek dan even op "QuickConnect"
Succes.
-
Yup duidelijk, dat heb ik aan de gang.
Hoe doe je dit via een mobiele-telefoon?
Zie in de Playstore Synology apps staan of is het gewoon dezelfde link invullen in de mobiele web-browser?
En kan je onderscheid maken tussen NAS1 of NAS2 of starten ze dan beide op?
Of moet ik voor beide NAS'en een eigen Quickconnect account aanmaken?
-
Zelfde link invullen in een browser.
Maar bij smartphones en iPhones komt er daarna misschien een melding dat je een "app" zou moeten installeren voor inlog van je NAS.
Als je een webbrowser ergens rechts bovenaan bij "drie puntjes" als "desktop versie" aanklikt,
werkt het gewoon als toegang naar je NAS volgens een "desktop" benadering.
De tegenwoordige schermen van smartphones en iPhones hebben al snel een HD resolutie of zelfs nog hoger. Dat werkt prima.
Eenmaal opgestart kun je voor meer makkelijke benadering mogelijk beter de Synology apps zelf gebruiken.
DS File
DS Audio
DS Photo
Je kunt de QuickConnect ID ook direct in die apps zelf toepassen - alleen de ID zelf is voldoende.
Elke NAS zijn eigen QuickConnect ID
NAS 1 "Pietje Puk" - DS118
NAS 2 "Pietje Puk" - DS220
-
Okee, bij de DS118 werkt het prima.
Nu de DS220+.
Als ik Quickconnect daar aanzet en de gevens invul dan krijg ik de melding dat deze gegevens al bij een ander synology apparaat al in gebruik zijn.
Moet ik dan voor de DS220+ een apart Synology account aanmaken?
-
Zie mijn aanvulling in mijn vorige reactie (https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/wakeup-on-lan/msg297850/#msg297850) onderaan.
Niet een nieuw Synology account (één account voor al je Synology apparaten), alleen een eigen QuickConnect ID voor elk apparaat..
-
Ja okee, maar ik moet de DS220+ (NAS1) ook op een account laten inloggen.
Echter, als ik daar de gegevens invul, krijg ik de volgende melding:
[attach=1]
Snap dus even niet hoe ik het voor de DS220+ moet instellen.
Ik begrijp even niet wat je bedoeld.
Moet ik dit alleen instellen in de RT2600AC of ook op iedere NAS?
Kan je niet volgen...mijn excuses.
-
De melding is duidelijk!! Je gebruikt al hetzelfde "QuickConnect ID" met wat al in gebruik is.
Wellicht al ingesteld voor je andere NAS.
Kijk nog eens gewoon terug naar de aanvulling, wat ik eerder heb beschreven.
Elke NAS zijn eigen QuickConnect ID
NAS 1 "Pietje Puk" - DS118
NAS 2 "Pietje Puk" - DS220
Ofwel ieder zijn aparte naamgeving voor de QuickConnect ID.
Het lijkt erop dat je eerst doet, en pas dan gaat nadenken als het niet meteen lukt.
Dat is de verkeerde volgorde. Eerst nadenken en begrijpen -echt doordringen- wat de bedoeling is, dan pas doen.
Dat werkt een stuk efficiënter. (: ;)
-
Nogmaals excuses, maar kan je totaal niet volgen en snap je aanvulling niet.
Moet ik nu iedere NAS op Quickconnect laten inloggen of alleen de router en deze verbinden met mijn Synology account?
Moet ik dan in de Quickconnect link de eigen NAS naam opgeven?
Dus: http://quickconnect.to/ID/NAS1 en http://quickconnect.to/ID/NAS2
En alleen de router met Synology account laten verbinden?
Is het mogelijk dat je in eenvoudige stappen per NAS en Router aangeeft hoe dit te doen?
Doe mijn best en probeer goed te lezen wat je schrijft maar ik kan niet volgen wat je bedoeld.
-
Heb je kinderen thuis?
Die hebben naar ik mag hopen ieder een eigen naam. Beslist niet allen "dezelfde" naam.
Op die manier houdt je onderling onderscheid als je de ene of de andere benoemt.
Zo is het met die Synology apparaten ook. Ieder apparaat zijn eigen QuickConnect naam.
Daarmee kun je onderscheid maken in de benadering van ieder van die apparaten.
Zowel voor router als je beide NAS-apparaten. Dus bij elkaar 3 QuickConnect ID's (ID = identificatie)
Eerder alleen voorbeelden gegeven voor beide NAS-apparaten.
-
Voor wat betreft het Synology Account:
Je hebt voor alle Synology apparaten 1 Synology Account.
In dat Account, registreer je ook je Synology apparatuur.
Dus, als je een QuickConnect maakt, dan moet je je aanmelden met het Synology Account.
-
En dat gaat dus niet want dan krijg ik die melding:
[attach=1]
Dus ik moet ieder apparaat, router en beide NAS stations aan het account toevoegen?
Waar doe ik dat dan?
Zo staat e.e.a. in de router:
[attach=2]
Heb de mac adressen even weggehaald.
-
Geef me heel even Birdy & Babylonia, ben er denk ik uit.
Laat het jullie zo even weten.
-
Snap het denk ik.
Je logt met ieder NAS in op het Synology-account maar bij de QuickconnectID geeft je iedere NAS een unieke naam.
Bijvoorbeed NAS1: Pietje Puk 1 en NAS 2: Pietje Puk 2
Dat heb ik gedaan, maar krijg niet de correcte link voor NAS1, de DS220+.
-
- QuickConnect creëert een toegang tot de inlogpagina van een device. Dus uniek voor elk device.
- DDNS creëert een verwijzing naar je netwerk. Dus gedeeld door al je divices. Met portforwarding moet je dan het device aangeven.
- Het account is het mandje bij Synology waar dit alles geregistreerd wordt.
-
Heren,
Ik ben er uit en het werkt.
Achteraf is alles eenvoudig maar kon jullie even niet volgen.
1. Log iedere NAS (dus DS118 en DS220+) in op de Synology account.
2. In het veld Quickconnect ID zet je voor iedere NAS een eigen naam: ROOD kader
Dus bijvoorbeeld PIET1 voor DS118 en PIET2 voor DS220+
3. Vink in de tab Geavanceerd (GROEN kader) wel DSM (ORANJE kader) aan anders werkt het niet.
[attach=2]
[attach=1]
Om dan iedere NAS individueel te activeren worden de links in de browser:
DS118: http://QuickConnect.to/PIET1
DS220+: http//QuickConnect.to/PIET2
Mijn excuses dat ik dit even niet doorhad.
Werkt nu prima.
Het gaat er niet om dat je kan inloggen op de NAS maar dat ie via QuickConnect wordt aangezet.
Vervolgens kan iemand (in mijn geval) een FTP opentrekken als de NAS is gestart.
Dank jullie wel voor de inzet en vooral het geduld met deze Newbee op dit punt. :thumbup: :thumbup:
Toch gat ik ook nog even proberen of e.e.a. met poort-forwarding werkt als ik mijn tweede DS220+ heb.
-
Mijn excuses dat ik dit even niet doorhad.
Maar daar had ik al een hint voor gegeven. :P (Onderste alinea van deze reactie (https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/wakeup-on-lan/msg297854/#msg297854)).
En je ziet, als je het even wat meer tijd gunt om het op je in te laten werken komt alles op zijn pootjes terecht. :geek:
Succes.
-
Oude man van 57..... ;) :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Vaak is het met een paar screenshot duidelijker. ;) ;) ;) ;) ;)
-
Is 57 zijn al oud? :lol:
-
Nee. Voor mij een jonkie. ;)
-
Voor mij ook :P
-
Heren,
Ben vanaf mijn 16e al bezig met zelf PC's bouwen, netwerken aanleggen, Windows versies installeren etc.etc.
Alles wat bij de hobby komt kijken.
En tot op de dag van vandaag leer ik nog bij en hoop dat dat zo blijft, het houd je jong.
Dus dank jullie wel voor het compliment en het geduld dat jullie met me hebben gehad.
Het NAS gedeelte is iets van de laatste tijd en met het oog op EuroDocsis 3.1 (GigaLan up en down)
wilde ik graag top NAS stations hebben.
Alleen Synology kwalificeert (althans in mijn ogen) zich in mijn ogen daarvoor.
En ik wist het van tevoren, dan moet je ook de DSM software en alle 'ins en outs' eigen maken.
Maar ik ga dat niet uit de weg, en 'zet mijn tanden' er in.
Jullie zijn hier om ons te helpen en al gaat het niet altijd even makkelijk toch helpen jullie ons.
Koppel nog wel even in dit topic terug hoe e.e.a. gaat met de tweede DS200+.
Ik vermoed zomaar dat ik die zonder Quickconnect en poort-forwarding beide aan kan zetten.
Nogmaals, dank jullie wel voor de hulp.
Mvg,
Nemesh
-
Oude man van 57..... ;) :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nou ja, wat is oud?? Ik ben 11 jaar verder :geek: (Jongste dochter is 19).
Maar het zit bij mij wel "misschien" enigszins in de genen? ---> oudere zus van mijn moeder (https://www.hln.be/bilzen/josina-de-oudste-limburgse-vrouw-ooit-blaast-109-kaarsjes-uit-mijn-geheim-elke-avond-voor-het-slapengaan-een-glaasje-rode-wijn~abe15c91/) - vorig jaar.
(Inmiddels een week voor haar 110e verjaardag afgelopen januari overleden).
-
Hoi Babylonia,
Geen kinderen aan deze kant.
Dat wilde we allebei niet.
Ik ben me ervan bewust dat jij en de andere moderators hier iedereen proberen te helpen met alles wat met Synology te maken heeft.
En geloof me, ik heb je reply's vele keren gelezen en me dan afgevraagd: 'wat bedoeld ie nou'?
Wetende dat jij omtrent alles wat met Synology DSM software te maken heeft waarschijnlijk op je duimpje kent.
Anders was je hier geen moderator geweest.
Dus bij het lezen van jou reply's had ik zoiets van, 'hier staat de oplossing, maar waarom zie ik hem niet'?
Was van 1 ding overtuigd, het lag niet aan mijn leesbril want die is op maat en sterkte gemaakt. :D :D :D :D :D
Kreeg op dat moment zelfs geen eten door de keel (lekker ei met tomaat).
Ja, ja, schiet me maar af maar op dat moment laat het me niet met rust.
Okee, denk dat de tweede Synology DS220+ met extra geheugen wel via open poort individueel aangezet kunnen worden.
En om eerlijk met je te zijn, geniet dat wel mijn voorkeur.
Laat waarschijnlijk volgende week of die week daarop wel weten hoe dat gaat.
Wil er 100% zeker van zijn dat wat ik hier dan ook schrijf ook werkt.
Nogmaals, dank jullie wel voor de hulp! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
-
Hoi Babylonia,
.....
Anders was je hier geen moderator geweest.
Misschien wel actief op sommige onderdelen op het forum (meer op router gebied dan NAS),
maar moderator ben ik niet hoor. :o :P 8) (Dat kun je aan de omschrijving zien onder de avatar).
Nu ik het bekijk. Ik weet ik eigenlijk niet wat "MVP" betekent? :lol:
-
Most Valuable Player (https://en.wikipedia.org/wiki/Most_valuable_player), Most Valuable Person, Most Valuable Professional. (Maak een keuze)
-
....Minimum Viable Product vind ik dan wel aardig. :geek: 8)
https://webuildapps.com/definitie/mvp
https://agilescrumgroup.nl/minimum-viable-product/
Maar met een beetje fantasie dan net een beetje in nog een andere betekenis als ik terugkijk < HIER > (https://www.synology-forum.nl/synology-router/1e-gebruikservaringen-synology-router-rt1900ac/)
en het verlengstuk in voorbereiding waar Synology router "KPN" gebruikers op wachten. (https://www.synology-forum.nl/synology-router/synology-router-set-up-met-iptv-routed-mode-kpn-xs4all-oud-telfort/msg292004/#msg292004)
(Bij mij al werkend (https://www.synology-forum.nl/synology-router/vrije-modem-keuze-kpn/msg290658/#msg290658) sinds 3 november 2020).
-
Een echte agile kreet!
Nu zou je moeten vragen: "ik weet niet wat agile betekend", hahahaha :P :P :P ;)
-
Agile staat letterlijk voor wendbaar, lenig en flexibel.
Agile organiseren is een manier van denken, werken en organiseren.
:lol: