Hallo Babylonia,
Nee, WiFi op mobiele telefoon staat uit.
Heb het net nog eens geprobeerd (WiFi op de Samsung Galaxy 21 Ultra) staat UIT.
De NAS startte direct op, werkt als een speer.
Morgen nog eens proberen als hij langere tijd heeft uitgestaan.
Dus in de WRT3200ACM -> Single Poort Forwarding de externe en interne poort op 9 zetten.
Dan werkt het ook na vele uren of een dag.
Om er echt zeker van te zijn zal ik hem zo nog eens uit zetten (in WOL-mode) en hem dan pas morgen weer
proberen aan te zetten via mijn mobiele telefoon.
En ben het met je eens, dit is vreemd.
Kan alleen maar concluderen dat na langere tijd de forwarding (anders dan externe poort 9) van bijv. externe
poort 1000 naar interne poort 9 UDP niet meer werkt en dat dit een probleem is binnen de firmware van de WRT3200ACM.
Heb 2 uur aan de telefoon 'gezeten' met een medewerker van Linksys support.
Dit kon gelukkig in het Nederlands.
Ben op een meer dan uitstekende wijze geholpen maar ik had toch wel veel tijd nodig om e.e.a. correct uit te leggen.
De medewerker heeft ook dit topic gelezen en een uitgebreid dossier aangemaakt.
Daarna een zeer uitgebreide email verstuurd met heel veel screenshots en e.e.a. in Engels trachten uit te leggen.
A.s. Woensdag word ik door een techneut van Linksys gebeld.
Gesprek zal in het Engels plaatsvinden dus was het wel zo handig om vooraf zo'n uitgebreide email te sturen.
Dan heb ik ook nog geprobeerd de DS118 op interne en externe poort 9 toe te voegen maar dit laat de software van de WRT3200ACM niet toe.
Dit moet dan een andere poort zijn dan externe poort 9 en dan loop ik weer tegen het hierboven beschreven probleem.
Voor de goede orde.
Stuur ik het Magic Packet via het LAN naar de DS118 of de DS220+ dan werkt het altijd.
Maakt niet uit hoe lang de NAS heeft uitgestaan.
Laat morgen nog even weten of het werkte en laat jullie ook even weten hoe het gesprek Woensdag is gegaan.
Weet dan niet of ik dan al uitsluitsel heb m.b.t. probleem.
Mvg,
Nemesh