Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Fox1D op 23 februari 2018, 08:50:22
-
Via Xolphin heb ik enige tijd geleden een HTTPS certificaat (Comodo) aangeschaft en geïnstalleerd. Alle verbindingen met mijn NAS verlopen via HTTPS. Dit heb ik ook zo ingesteld. Nu heeft Comodo het certificaat ingetrokken. Hierdoor kan ik via geen enkele browser nog in DSM komen. Kan iemand mij vertellen hoe ik weer in DSM kan komen voor het installeren van een nieuw certificaat?
-
Hierdoor kan ik via geen enkele browser nog in DSM komen.
Je krijgt dus waarschijnlijk een pagina melding zoals, verbinding niet veilig (of zo) echter, je krijgt ook de optie (in die pagina) om toch door te gaan.
Geef anders even een printscreen.
-
En anders een enkele reset uitvoeren. Dan word toegang en netwerk gereset en kun je er weer bij.
-
Of je deze waarschuwing kunt negeren weet ik niet direct. Een expliciet terug getrokken certificaat is was anders dan een mismatch van de naam. Nu heeft er expliciet een check plaatsgevonden waarop een antwoord "ongeldig" is gekomen.
Ik heb geen ervaring, maar als je intern inlogt en even de internet verbinding eraf haalt bij het inloggen, kan er ook niet gechecked worden of het certificaat teruggetrokken is. Eventueel eerst de browser cache legen.
-
Zie screenprint
Heb al een soft reset gedaan (afsluiten door aan/uit knop 4 seconden ingedrukt te houden. Dat lost het probleem niet op. Ook het wissen van mijn cache in de browser werkt niet. Heb er ook een ander IP adres aan gegeven en mijn modem van internet afgehaald, de browsers blijven toegang echter blokkeren
Overigens kan ik de mappen op de DS nog wel benaderen, maar kan niet inloggen in DSM
-
Een softreset lost het altijd op omdat je erna wel via http kunt inloggen. Eventueel ook eerst de browser cache legen als je HSTS gebruikte op de nas.
-
Even voor de zekerheid, wat versta jij onder een soft reset?
-
@Fox1D Een softreset doe je door de reset-knop 4 seconden ingedrukt te houden. Niet de aan/uit knop van je NAS, daarmee zet je hem alleen maar geforceerd uit.
-
2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
-
Allen bedankt voor de hulp. Inmiddels kan ik weer inloggen :) :) Softreset via resetgaatje naast netwerkaansluiting was de oplossing. Kan weer inloggen via normale http verbinding.