Ik ondervind vandaag toch ook nog behoorlijk wat hick-ups in mijn netwerk hoor:
1. Netwerkshares die automatisch ontkoppeld worden als ik bestanden kopieer van een DAS naar mijn NAS met ForkLift en/of CCC
2. Com.apple.preference.network.remoteservice blijft regelmatig hangen (rood) in Preferences, als ik dit controleer nadat de PreferencePane voor netwerk leeg blijft.
Iemand een ideetje hoe ik dit goed - en snel - kan onderzoeken?
Ik ben verder gegaan met wat testjes. Nu blijkt dat als ik met CCC een back-up maak van een externe HDD RAID1 back-up schijf naar mijn NAS, dit proces volledig over zijn nek gaat als het bij het back-uppen is aangekomen van:
Issue-1****
Task: Untitled
Start time: 2018-01-30 12:14:09+0100
Error codes: 1604 : 1604 : 22
Error: recv_files: close failed on "/Volumes/BackBlazeB2Cloud/MACPRO51_IOMEGA_OSXMAV_5/Users/********/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity [Back-up van 2012-02-16 12.34.00 gemaakt]/Data Records/Message Attachments/0T/0B/0M/115K/.x26_115560.olk14MsgAttach.8HlJkg" (22)
Issue-2****
Task: Untitled
Start time: 2018-01-26 13:08:35+0100
Error codes: 1951 : 1800 : 13
Error: rsync: send_files: failed to open "/Volumes/IOMEGA_CCC_OSXMAV_5/Users/******/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity [Back-up van 2012-02-16 12.34.00 gemaakt]/Data Records/Message Sources/0T/0B/0M/85K/x27_85904.olk14MsgSource": Permission denied (13)
Alle netwerkshares unmounten en mijn Mac OS X schiet in een kramp, waardoor het systeem helemaal onhandelbaar wordt met veel rood gekleurde processen in Activiteiten Overzicht.
Nu geeft CCC gelukkig ook een mogelijke oplossing erbij:
Suggestie-1Advice: Use Disk Utility to repair any filesystem problems on the source and destination, or simply delete and (if applicable) restore the affected items from your backup volume. Note that you will need to boot from your backup volume or the Apple Recovery HD volume to repair your startup disk's filesystem. If this error persists and Disk Utility cannot detect or repair these problems on both your source and destination volumes, choose "Ask a question about CCC..." from CCC's Help menu to get help resolving this issue.
Suggestie-2Advice: Anti-virus software, including macOS's built-in malware detection facility, is usually responsible for preventing access to a file. Occasionally, this error can also occur if the file's filesystem entry is corrupted. Remove the affected file from the source and destination, then try the backup task again.
Iemand nog een andere - wellicht betere - suggestie?