Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: arnor op 24 mei 2019, 18:13:44

Titel: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: arnor op 24 mei 2019, 18:13:44
Voor mijn internetverbinding ben ik afhankelijk van Ziggo. Op dit moment hangt daaraan een TC7200 van Ziggo die ik als bridge heb ingesteld. Direct hieraan verbonden zit een Netgear R7000 die als router functioneert. Eén en ander werkt tot tevredenheid. De Synology is vanaf buiten bereikbaar vanwege websites, mailserver en VPN

Om diverse redenen wil ik echter naar een snellere verbinding tot 250Mbit/s. Dat kan door Ziggo op mijn adres worden geleverd maar heeft tot consequentie dat ik een Connectbox krijg.

Ik probeer nu zicht te krijgen op de tevredenheid onder Synology-gebruikers over die Connectbox in samenhang met interne servers die al of niet van buiten bereikbaar moeten zijn. Ik heb begrepen dat er meerdere merken worden geleverd. Ik lees veel over problemen die er zijn (geweest) met die connectbox in samenhang met bijvoorbeeld Synology-apparatuur. Ik ben soms meerdere maanden van huis ben en kan niet makkelijk ingrijpen als een connectbox plotseling totaal niet werkt  Gelukkig heb ik buren die best bereid zijn een apparaat even opnieuw van stroom te voorzien of te resetten of zo. Maar dan moet het wel zodanig zijn dat ik van afstand toch weer bij kan komen. Ik ben dan ook voornemens de connectbox als hoofdrouter in te stellen. De aanwezige Mediabox kan in mijn situatie niet als router worden gebruikt. Eventuele problemen met wifi vind ik niet van belang. Voor wifi-gebruik in huis sluit ik een aantal AP's aan.

Ik ben dus benieuwd naar de huidige stand van zaken. Eenmaal gemelde problemen van bijvoorbeeld meer dan een jaar oud zouden immers inmiddels verholpen kunnen zijn. Voorzover dat van belang is meld ik even dat ik in zogenaamd oud-upc-gebied woon. (ik heb ergens gelezen dat dat zou kunnen bepalen welk merk connectbox ik krijg).

Dank voor jullie inbreng.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: Robert Koopman op 24 mei 2019, 19:13:05
Ik heb er al jaren eentje in gebruik.
Wel in bridgemode dus een eigen router er achter.
Nooit enig probleem mee gehad.
Nu nog als reservelijntje in gebruik maar al meer als een jaar niet naar gekeken.
Mijn zoon heeft er ook al jaren eentje, ook in bridgemode, en ook geen problemen.
Ja, ik lees ook de gruwelverhalen maar blijkbaar gelden die niet voor iedereen?
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: Eddiexbmw op 24 mei 2019, 22:26:12
Ik heb een connectbox als modem/router en werkt voor mij prima. Heb ook mailserver/mailstation en webserver draaien. Alleen het forwarden van poort 25 wilde niet lukken. Met een trucje lukte het wel.
Connectbox UPnP aangezet, poort 25 door Synology laten openzetten, UPnP weer uitgezet op de connectbox.
Blijkbaar mocht ik het niet met de hand doen, maar lukt het wel als het via UPnP wordt aangestuurd.
Ik zit ook in een voormalig UPC gebied.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: pvkan op 26 mei 2019, 17:23:50
Ik heb de Ziggo Connectbox in bridge (kan je zelf doen) en daarachter mijn eigen router (RT2600AC van Synology).
Foutloos. Dag in, dag uit.

Peter
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: bartmans99 op 27 mei 2019, 12:08:00
Ik heb Connectbox in standaard router modus. En heb inderdaad wel eens problemen met remote toegang. Na een reset werkt dan alles weer, maar dan moet je wel de stroom eraf halen en dat is van afstand lastig.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: proxydude op 27 mei 2019, 20:48:26
De Connectbox is een onding! In mijn nieuwe huis heb ik er ook 1. Je kan geen eens een tweede dns instellen.  Interface is enorm traag. Je kan net een ip adres vast zetten. En dat is het wel zo beetje.

Ik vraag mij af hoe veilig hij is. Met updates zijn ze ook niet erg snel.

Je zal hem in bridge moeten zetten en een eigen router moeten kopen. Klagen heeft geen nut bij Ziggo. Je krijgt dan als antwoord de meeste gebruikers hebben dit niet nodig. En dan zou die enorm duur worden. blabla ..

Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: Benjamin op 28 mei 2019, 07:21:05
Na wat aanvankelijke opstartproblemen (ipv4 bleek lastig instelbaar door Ziggo en er zit nog een bug in de software waardoor je geen reeksen met ip adressen kan opgeven bij het portforwarden) werkt mijn Connectbox naar tevredenheid. Ik gebruik gewoon de routerfunctionaliteit, voor mij is dat voldoende, op dit moment geen behoefte aan een eigen router waardoor de Connectbox in bridgemodus geplaatst zou moeten worden.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: wopper op 28 mei 2019, 09:18:10
De Arris connectbox (er is ook een Compal) is erg goed geworden met de laatste software update. Filmpjes en sites lijken beter te streamen en sneller content te leveren bij vooruitspoelen.

In de smokeping metingen doet de box het ook prima, wat vroeger met voorgaande firmware versies zeker niet het geval was. Hij doet het op dit moment zo goed dat ik mijn oude modem niet laat her-activeren.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: fransbas op 08 juni 2019, 17:47:58
Ik heb sinds afgelopen maart een connectbox (Arris TG2492LG-ZG), in het begin wat zitten stoeien en uiteindelijk toch door Ziggo in bridgemode laten zetten. Een TP-Link DECO P7 mesh systeem erachter (wired backhaul, NAS bedraad aan de 2e node in het kantoor boven) en het draait als een zonnetje, zowel van binnen als buiten prima verbinding. En........sindsdien geen gemopper meer van mijn wifi slurpende gezin.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: Eddiexbmw op 09 juli 2019, 22:49:35
Ziggo heeft de connectbox ge-update. Er zijn nu veel problemen. Zie ter info onderstaande links voor geïnteresseerden
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-server-slecht-bereikbaar-39734

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/verbinding-met-nas-is-een-drama-na-firmwareupdate-connectbox-compal-40886

Mocht je dus problemen hebben (zoals ik  :'( ) vind je wellicht een verklaring
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: aliazzz op 12 juli 2019, 11:03:39
Eigenlijk hetzelfde als Robert hier;

Al jaren eentje in gebruik! Tevens in bridgemode met een RT2600acrouter er achter, nooit enig noemenswaardig probleem mee gehad.
Ook niet na diverse firmware upgrades etc (heb ik nooit echt wat van gemerkt omdat ze dit meestal in de nacht doen) :thumbup:

Aliazzz
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: RicoK op 22 juli 2019, 20:31:48
Heb ook de Ziggo Connectbox. In bridgemodus met mijn eigen Netgear X4S AC2600 er achter. Dit zonder enig probleem te hebben gehad.

Wat ik wel heb begrepen, maar ik weet niet meer of dat nog steeds geldt, is dat de meeste ‘issues’ in voormalig Ziggo gebied waren. De gebruikers in het voormalige UPC gebied hadden minder problemen. Dit ook doordat zij zelf de Connectbox konden omzetten in bridgemodus bijvoorbeeld. De gebruikers in voormalig Ziggo gebied moesten hiervoor de helpdesk bellen.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: willemb2 op 22 augustus 2019, 14:38:17
Ik heb een connectbox als modem/router en werkt voor mij prima. Heb ook mailserver/mailstation en webserver draaien. Alleen het forwarden van poort 25 wilde niet lukken. Met een trucje lukte het wel.
Connectbox UPnP aangezet, poort 25 door Synology laten openzetten, UPnP weer uitgezet op de connectbox.
Blijkbaar mocht ik het niet met de hand doen, maar lukt het wel als het via UPnP wordt aangestuurd.
Ik zit ook in een voormalig UPC gebied.

Werkt dat nog steeds? Ik gebruikte hetzelfde trucje ongeveer een jaar met succes. Maar sinds 16-8-2019 werkt het niet meer. Niets veranderd in mijn netwerk of Connect Box instellingen, maar mijn DS zegt nu bij Router Configuration: "No UPNP router was found".

Arris TG2492LG, voormalig Casema gebied.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: Eddiexbmw op 22 augustus 2019, 14:45:32
Bij mij werkt het trucje nog wel (voormalig upc gebeid), alleen niet meer zoals ik het wilde
"Vroeger" werd de upnp forward gelijk aan de handmatige forwards ingesteld.
Ik kon dus upnp aanzetten in de connectbox, de forwards er in zetten en upnp weer uitzetten. 
Na een update werkt dat niet meer. Nu staat er achter de upnp forwards geen vinkje meer(aan of uit), maar dat het een upnp forward is.
Na een reboot van de connectbox is hij de forwards weer vergeten en moet je die opnieuw pushen vanaf (in mijn geval) de nas.
Ik ben hier vanaf gestapt en heb de connectbox in bridge gezet en er een synology rt2600ac achter gezet.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: willemb2 op 22 augustus 2019, 16:28:50
Ik heb het idee dat UPNP helemaal kapot is op de Connect-box. Met een UPNP testprogrammaatje (http://noeld.com/programs.asp?cat=dstools#upnptest) krijg ik:
ERROR: Unable to retrieve the Service Control Protocol Declaration (SCPD).
Het opgegeven protocol is onbekend. (0x800C000D)

Het WiFi bereik van die Connectbox is prima en ik zou graag het aantal kastjes beperken dat hier in huis permanent aan staat. Maar ik vrees dat ik ook naar bridge-mode en een eigen router toe moet. Ik ben het gepruts van Ziggo en de vreselijk trage en brakke interface van die Connectbox zat. Heb heimwee naar het heerlijke Ubee EVW3200 modem, maar dat heeft Ziggo me afgetroggeld.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: Birdy op 22 augustus 2019, 16:37:21
Koop een Synology Router (https://www.mobile-harddisk.nl/product/11009/synology-rt2600ac-router.html) zet je Connectbox in bridge en zet de RT achter de Connectbox.
Een ander merk router kopen kan natuurlijke ook. ;)
Tis maar een tip.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: Briolet op 22 augustus 2019, 16:44:52
Citaat
Heb heimwee naar het heerlijke Ubee EVW3200 modem,
Ik heb hem nog en wil hem eigenlijk niet kwijt. Maar die Ubee kan maximaal maar 250 MB download aan. (volgens de ziggo site) Die snelheid had ik tot de laatste snelheids verhoging.

Nu de snelheid een paar maand geleden verhoogd is naar 300 MB, blijft mijn Ubee op 100 à 150 MB steken. Moet ik dan ook naar die Connectbox?
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: willemb2 op 22 augustus 2019, 17:13:53
Ik denk dat je zodra je gaat klagen over de snelheid een Connectbox krijgt en dan kan je ook niet meer terug.

Ik had tot eind 2018 het oude abonnement "Internet Max 250 Mbps en TV Complete". Kreeg toen bericht dat Ziggo met dit abonnement ging stoppen en dat ik moest overstappen naar het duurderdere 400/40 abonnement. Ik geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ging, maar geen reactie. Op een dag kwam met de post een doos met deze Connectbox en nog een paar weken later werkte opeens mijn verbinding niet meer. Op de klantenservice kreeg ik een ontzettend brutale hork aan de telefoon die weigerde iets voor me te doen als ik die Connectbox niet aansloot. Natuurlijk precies op zo'n dag dat ik dringend vanalles online moest doen. Daarna gedowngrade naar 200/20. Maar mijn Ubee wil niet meer werken. Een paar maanden later werd het 200/20 abonnement weer verhoogd naar 250/25, precies wat ik had voor dit gedoe begon....

Hier middenin de Randstad kan ik als ik meer dan 10 Mbps upstream wil hebben kiezen uit Ziggo, Ziggo en Ziggo. Ik woon hier prima, maar ben er langzamerhand aan toe om te gaan verhuizen naar ergens waar glasvezel ligt, alleen maar om van Ziggo af te komen.
Titel: Re: Tevredenheid Ziggo Connectbox?
Bericht door: aliazzz op 22 augustus 2019, 17:30:34
Zonder een connectbox (of gelijkwaardig) kun je de 400/40 of 500/50 fysiek niet halen.
De connectbox is met een nieuwe variant docsis zoveelkanaals modem uitgerust waardoor je hiermee de hogere snelheden kan halen.
Het is dus een voorwaarde bij een sneller abbo.