Auteur Topic: Ssl geen verbinding  (gelezen 1777 keer)

Offline Acho

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 56
Ssl geen verbinding
« Gepost op: 02 december 2018, 00:44:09 »
Ha jongens,

Ik heb echt van alles geprobeerd en krijg het ssl van lets encrypt maar niet werkend.

Port 80 staat open en geforward naar de nas. Ddns staat goed geconfigureerd. Ik krijg alleen telkens een foutmelding dat hij niet kan verbinden. Ik heb wel de standaard dsm poorten aangepast naar 7000 en 7001 voor https. Ipv 5000 en 5001. Zou het daarmee te maken hebben?

Als ik de ddns:80 doe kom ik wel uit op de blauwe webpagina(webserver)

Help!

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 898
  • -Ontvangen: 1475
  • Berichten: 7.917
Re: Ssl geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2018, 11:57:57 »
Bij SSL gaat het om versleutelde data.
Voor https wordt daarbij standaard poort 443 gebruikt.
Die zie ik in je verhaal niet terug.  (Daarvoor zul je ook een port forwarding moeten instellen).
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Acho

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 56
Re: Ssl geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2018, 10:26:11 »
Hi Babylonia,

Ik heb de port forwaring inegstels van zowel port 80 als 443 naar de NAS. Ook heb ik gecheckt via canyouseeme.org of de poorten openstaan. ook deze is prima..

zou echt niet weten waar het aan kan liggen..

Offline Acho

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 56
Re: Ssl geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2018, 10:40:42 »
Heb het werkend gekregen. Lag aan de firewall binnen de ziggo modem (connectbox). Deze uitgeschakeld en het werkt.

Ikvraag me echt af hoe dit werkend tek rijgen met de firewall aan. kan haast niks configureren aan de connectbox firewall.

iemand ervaring? heb namelijk toch liever de firewall aanstaan.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.537
Re: Ssl geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2018, 11:20:57 »
Ik heb de Ubee van Ziggo. Als je daar de firewall op low of uit zet, dan blokkeert hij geen poorten. Als hij op medium of high staat, blokkeert hij specifieke poorten. Die van de nas zitten daar steeds bij.

Persoonlijk vind ik het een bug, dat handmatige forwards niet door de firewall doorgelaten worden, omdat je via het aanmaken van forwards al aangeeft dat je ze open wilt hebben.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Acho

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 56
Re: Ssl geen verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 05 december 2018, 13:42:18 »
Ha jongens!

ik gebruik een connectbox, deze is wel heel erg vervelend. Maar goed. Kan ik deze weer inschakelen nadat het certificaat geverifieerd is? Als de certificaat bijna verloopt, weer de firewall uit gooien?


 

Sickbeard - ThePirateBay version - kan geen nieuwe series vinden

Gestart door NillimBoard SickBeard

Reacties: 5
Gelezen: 3381
Laatste bericht 18 september 2014, 20:07:54
door Nillim
Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd

Gestart door kakysanBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 9
Gelezen: 3441
Laatste bericht 18 november 2014, 22:02:43
door kakysan
Kan geen spots meer ophalen in Spotweb

Gestart door The RaptorBoard Spotweb

Reacties: 16
Gelezen: 5000
Laatste bericht 18 november 2017, 10:53:34
door The Raptor
Vanuit Windows 8.1 na een paar minuten geen toegang meer tot het DISKSTATION

Gestart door poertjeBoard Windows

Reacties: 2
Gelezen: 1354
Laatste bericht 10 januari 2015, 11:37:41
door Birdy
Cloud sync hangt en kan er niks meer mee doen, geen icoon zichtbaar in taakbalk

Gestart door bartezBoard Cloud Sync

Reacties: 2
Gelezen: 3062
Laatste bericht 12 maart 2015, 09:30:17
door bartez