Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: agko op 26 juli 2022, 10:55:24
-
Hallo,
Ik heb een Synology Nas 214 die ik eerder perfect heb gebruikt. ( heb er niet zo veel verstand van maar het werkt goed wat ik er mee deed)
Nu hebben we een stroomstoring gehad in ons dorp.
Nadien werkte al mijn apparaten zeer slecht (wel verbinding dan geen verbinding dan weer wel enz enz)
Na dat we terug waren van de vakantie toch maar eens Ziggo gebeld.
en daar hebben we na veel wikken en wegen toch de modem gereset.
eerder kon ik gewoon inloggen op de modem doormiddel 192.168.178.1
maar nu is het ineens 192.168.0.1 geworden.
Ik had op mijn nas een vast ip adres gegeven van 192.168.178.157 doordat ik mijn nas ook wilde benaderen met infusen pro op mijn Apple TV'S, ook heb ik dat adres opgegeven in een HEOS app op mijn telefoon om zo mijn muziek op mijn nas te benaderen.
ook gebruikte ik op windows computer dat IP adres om de hardeschijf te benaderen.
Maar ik kan nu niet meer de NAS benaderen met het opgegeven adres van 192.168.178.157 via een (windows) computer
Ook via het opgegeven adres op een MacBook ook niet.
Maar via de MacBook kom ik wel via " locatie's" op de hardeschijf van mijn nas.
Maar als ik via de ziggo modem kijk heeft de NAS geen IP adres.
Hoe kan ik in mijn nas komen zodat ik dat vast IP adres kan veranderen zodat ik hem weer via discstation manager hem kan benaderen.
met een IP adres.
Als het gereset moet worden dat wel graag met behoud van de data op de hardeschijf in de NAS.
Ik heb een foto bij gevoegd zodat je kunt zien dat de NAS geen IP adres heeft gekregen, deze foto is gemaakt via de ziggo modem,
ik heb mijn Mac adres weg gehaald maar kan die wel zien.
-
Je kunt in de Router de range van het Netwerk aanpassen van 192.168.0.x naar 192.168.178.x
-
dank je voor het zeer snelle antwoord,
Is dat dan alleen voor de NAS of voor alle apparaten die ik er op heb aan gesloten?
want nu werkt eindelijk alles weer goed op de NAS na.
Heb meerder camera's op wifi aan gesloten en dat werkt eindelijk helemaal goed.
en heb nu ook achter in de tuin weer alles goed.
-
ik kreeg ineens vanuit de NAS een mail met onderstaande tekst
Beste gebruiker,
Door wijzigingen in de standaard gateway-instellingen is de functie poort doorsturen-regels uitgeschakeld. Controleer uw netwerkinstellingen.
en hij heeft het IP Adres zelf veranderd in een adres dat begint met 192.168.0 XXXX
behoud hij nu ook dit nummer als de modem opnieuw wordt opgestart?
of kan ik dat IP adres weer zo zetten dat hij altijd DAT ip adres gebruikt? en hoe deed ik dat ook al weer?
-
Het lijkt een Connectbox en daar kun je zelf een IP range opgeven. Gewoon terug zetten in de range die je gewend bent.
-
Zie Reactie #1 ;)
-
@agko 192.168.178.x range dus nog niet aangepast in je Router ?
-
nee had ik nog niet gedaan, maar alles werkt nu gewoon goed
Allen is het IP adres nu 192.168.0.XXXX geworden ipv 192.168.178.xxx
-
Tja, dat klopt dan wel.
hij heeft het IP Adres zelf veranderd in een adres dat begint met 192.168.0 XXXX
behoud hij nu ook dit nummer als de modem opnieuw wordt opgestart?
of kan ik dat IP adres weer zo zetten dat hij altijd DAT ip adres gebruikt? en hoe deed ik dat ook al weer?
De DHCP kan het IP-adres wijzigen.
Je kunt in de Router Ip-adressen vastzetten op basis van het MAC adres van de hardware, zoals de NAS.
-
Oke dat wist ik niet
zal me daar even in verdiepen,
dank je wel ,