Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: TonyC op 02 april 2021, 11:56:50
-
Hallo,
Ik heb het heel regelmatig voor dat mijn OpenVPN verbinding (via ExpressVPN) geen verkeer meer geeft terwijl de status wel op verbonden staat.
Ik moet handmatig de verbinding verbreken en opnieuw de verbinding maken en dan lukt het weer voor eventjes.
De ingestelde automatische reconnect werkt dus niet.
Iemand een oplossing?
-
De ingestelde automatische reconnect werkt dus niet.
Uiteraard werkt dat niet omdat de verbinding niet is verbroken.
geen verkeer meer geeft terwijl de status wel op verbonden staat.
Hiervoor moet je dus bij ExpressVPN zijn.
-
ExpressVPN zegt dat ik bij Synology moet zijn :'(
-
Ik lees in de instructies (https://www.expressvpn.com/nl/support/vpn-setup/manual-config-for-synology-with-openvpn/) dat IPv6 uitgeschakeld moet zijn, verder zijn de instellingen vrij recht toe recht aan.
Verder zou ik niet weten waarom het Synology probleem zou zijn.
Maar goed, je zou er een Ticket voor kunnen inleggen.
-
IPv6 is uitgeschakeld, en de connectie werkt... Het probleem is dat de traffic soms stopt en ik moet manueel connectie verbreken en herstarten.
Maar ik heb iets gevonden:
https://community.synology.com/enu/forum/1/post/138326 (https://community.synology.com/enu/forum/1/post/138326)
The problem with Synology is that it sometimes reports the connection is up and running (connected), but actually it's not.
I've raised a support ticket aksing when we can expect a proper solution for this, but I'm not getting my hopes up.
Er is daar sprake van een work-around, maar ik heb niet genoeg kennis om het script waarvan sprake draaiende te krijgen op mijn Synology.
-
Is het misschien de router die de tunnel dicht gooit wegens inactiviteit, terwijl de cliënt er gewoon vanuit gaat dat hij verbonden is. (En niet zelf checkt of dat zo is?)
-
Ik heb die link bekeken.
De oplossing is om 3e partij scripts te installeren of, op advies van Synology, hun scripts aan te passen.
Ik vind beiden geen oplossing voor een probleem die dus kennelijk wel bij Synology ligt en zie dat dan ook als een bug.
Zou hiervoor alsnog een Ticket inleggen, Synology moet gewoon dit probleem oplossen.
My two cents. ;)
-
OK, ondertussen een ticket gelogd bij Synology.
Bedankt!
-
Wat voor soort internetverbinding heb je?
Glasvezel - koper (VDSL) - of via coax kabel (docsis) ?
OpenVPN gebruikt UDP (https://en.wikipedia.org/wiki/User_Datagram_Protocol) waarbij data-packets van de verbinding zelf niet worden gecontroleerd.
(Controle op juist versturen van data via OpenVPN gebeurt op een ander niveau).
Een stabiele verbinding is erg belangrijk. Zorg dat die in ieder geval tip-top in orde is.
Mogelijk kun je ook instructies in het configuratiebestand opnemen voor een betere controle?
https://openvpn.net/community-resources/reference-manual-for-openvpn-2-4/
-
Om te testen of het aan een slechte verbinding ligt, kun je ook een 2e VPN profiel op je cliënt aanmaken die rechtstreeks met het IP van de NAS verbind.
Of zet de server tijdelijk op TCP als protocol en probeer of dat stabieler werkt. (vereist ook een cliënt in tcp instelling)
-
Probleem is opgelost!
Ter archivatie:
- ticket aangemaakt bij Synology
- manuele configuratie moeten doen van de DNS-server: Preferred DNS: 8.8.8.8 - Alternative DNS: 8.8.4.4
Draait nu al meer dan 3 dagen zonder problemen.