Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Gieltje op 28 juni 2023, 15:16:30
-
Ik maak al geruime tijd gebruik van Nord VPN op mijn synolgy. Sinds vandaag is de verbinding onderbroken en geeft de synology aan: "Kon geen netwerkverbinding tot stand brengen. Autorisatie vereist".
Mijn Nord VPN account geeft op andere apparaten geen problemen en ik heb een geldig abonnement.
Ik heb de verbinding ook al enkele malen verwijderd en opnieuw toegevoegd, het probleem blijft.
Zijn er ander gebruikers die ook deze problemen ondervinden en weet iemand een oplossing hiervoor?
-
Zou dit vragen aan NordVPN.
-
Hier precies hetzelfde probleem. Alle respect Birdy maar denk toch dat het probleem bij Synology ligt daar ze vandaag nogal wat gewijzigd hebben met updates. Het probleem deed zich overigens al voor voor ik de updates uitvoerde. Maar wel op dezelfde dag.
-
daar ze vandaag nogal wat gewijzigd hebben met updates.
Wat hebben ze dan vandaag allemaal gewijzigd ?
-
Dat weet ik niet meer zo uit mijn hoofd. Er werden na de update diverse pakketten aangepast. Waarschijnlijk heb ik de update van 19 juni over het hoofd gezien. Maar excuus. Ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat zelfs mijn vpn router niet meer connect. En dat heeft echt helemaal niets met synology te maken. Ben ook maar een ouwe ICT opa die nog wat aan het hobbyen is.
-
Ik ben ook maar een ouwe ICT opa die nog steeds aan het hobbyen is, hoor. ;)
Maar goed, ik lees vpn router maar, draai je dan OpenVPN op je NAS en op je Router ?
-
Nou, het ligt kennelijk ook niet aan NordVPN, volgens ISDOWN (https://isdown.app/integrations/nordvpn#:~:text=NordVPN%20is%20up%20and%20running,hours%20there%20was%200%20outages.)
Overigens werkt het bij @Gieltje het wel op andere devices.
-
Nou op dit moment draai ik nul komma nul openvpn. Mijn vpn router is niet zo heel erg snel voor downloads. Mijn provider router wel. Ik doe dingen 10 keer zo snel als ik de synology op mijn provider router aansluit met openvpn. De rest van mijn computers internetten op mijn vpn router.
-
Misschien eens een nieuwe config file (https://nordvpn.com/nl/servers/tools/?_gl=1*jgrk2f*_ga*MTI3Njk5OTQzOS4xNjg3OTYwODkw*_ga_LEXMJ1N516*MTY4Nzk2MDg5MC4xLjEuMTY4Nzk2MTcwOS42MC4wLjA.*_gcl_au*MjM1Nzk0NzY2LjE2ODc5NjE3MDU.*FPAU*MjM1Nzk0NzY2LjE2ODc5NjE3MDU.&_ga=2.236745793.1956233712.1687960890-1276999439.1687960890) ophalen ?
-
Nieuwe config file geprobeerd op beide. Gewoon een authorisatieprobleem. Met whoami krijg ik overal het ip nummer van mijn provider te zien. Het zal wel klachten gaan regenen bij nordvpn. Nou begrijp ik waarom opeens bepaalde sites geblokkeerd waren. Alles resetten heeft ook niet geholpen. Bedankt voor je hulp Birdy. En Gieltje wees een beetje voorzichtig wat je doet begin eens met whoami in te toetsen. Waarschijnlijk werk je op het ipnummer van je provider. Ik wel in elk geval.
-
Het lijkt me een probleem bij NordVPN.
Zelf maak ik géén gebruik van NordVPN, maar van een andere VPN service - Privado. (https://privadovpn.com)
Heb hier geen problemen met OpenVPN connecties vanuit:
- NAS DS415+ - DSM 6.2.4-25556 Update 7
- NAS DS420j - DSM 7.2-64570 Update 1
- Synology router RT2600ac - SRM 1.2.5-8227 Update 8
- Synology router RT6600ax - SRM 1.3.1-9346 Update 5
En Privado VPN Clients geïnstalleerd onder Windows - Android OS.
Maar vanuit die Clients gebruik ik dan wel het WireGard protocol (meer efficiënt dan OpenVPN).
-
Bij openvpn heeft nordvpn een aanpassing gemaakt. Voorheen gewoon je usernaam en password intoetsen. Nu user service credentials en user password credentials aanmaken. Je drukt op aanmaken krijgt een code in je user mail en deze toets je in. Daarna verschijnen er twee codes voor user en voor password. Deze moet je copy en paste in je synology bij openvpn aanmaken. Dus niet meer je gewone user account invullen. En het werkt weer. Idem dito op vpn routers.
-
En die info heb je dan van Nord (forum)gehad, neem ik aan. ;D
Dat je zo'n grote wijziging niet eerder hebt doorgekregen van Nord is wel slecht hoor, of zat het bericht in je spam box.
-
Blijkbaar hebben ze dat niet aangekondigd. Er zijn een boel mensen door verrast. Lekker klantvriendelijk.
Misschien was er een beveiligingsissue met deze login methode waardoor ze gedwongen waren het uit te schakelen? Pure speculatie van mijn kant natuurlijk.
-
beste Wim,
Dank voor je bericht, kun je mij aangeven waar ik "Je drukt op aanmaken krijgt een code in je user mail en deze toets je in" dit moet doen.
-
Beetje googlen doet wonderen, ik heb het gevonden en het werkt weer als vanouds!!!!
dank
-
Ik ben de handleiding van NordVPN aan het volgen en gebruik de service credentials. Alles gaat goed totdat ik Connect indruk. Operation Failed is de melding. Werkelijk geen idee wat hier aan de hand is.
Update: restart van de NAS heeft het probleem opgelost;)