Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: frank2908 op 27 december 2020, 09:10:34
-
Ik heb gisteren Plex geïnstalleerd met succes op DS214 play
Sinds vanochtend is de NAS niet meer bereikbaar, ook niet met Quickconnect of findsynology.com
alle vier de lampjes van de NAS branden goed, ik heb de NAS al uitgeschakeld en opnieuw opgestart
weet iemand een oplossing?
-
Kijk eens met Synology Assistant, laat deze wel een paar keer zoeken.
-
gaat helaas ook niet, nu zijn al mijn apparaten via ethernet zijn niet verbonden volgens het modem van Ziggo. En dat ik ook zo. Draadloos zijn alle apparaten wel verbonden
als ik met cmd de NAS adres ping, krijg ik wel pakketjes terug.
-
nu zijn al mijn apparaten via ethernet zijn niet verbonden volgens het modem van Ziggo.
Dat is dus heel merkwaardig !
Maar, "al jouw apparaten" zijn wel bereikbaar, behalve je NAS ?
als ik met cmd de NAS adres ping
Dan moet je NAS met je internet browser ook bereikbaar zijn.
Welke foutmelding krijg je dan?
-
Error network changed
En de 2de keer
Err conection timed out
Nee alle andere apparaten zijn ook niet meer bereikbaar. Ik heb de connect box van ziggo gereset zonder resultaat.
-
Het is dus niet een NAS probleem.
Error network changed
Gebruik je soms VPN naar buiten op je Router, ik noem maar wat NordVPN.
-
Gebruik eens een andere browser.
-
nee geen VPN
-
zowel chrome als microsoft edge werkt niet.
-
Dan gaat er iets fout in je Router of er zit iet fout in je Netwerk.
Dat wordt dus zoeken........Google maar eens op "Error network changed".
-
uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen door het modem en switches,webcams,NAS uit te schakelen, daarna eerst het modem opgestart, en vervolgens de andere apparaten 1 voor 1 opgestart
pfff een hele dag mee bezig geweest..
-
Gebruik je soms draadloos adapters via je stopcontacten? Die delen wel eens verkeerde ip adressen uit via de buren. Even er uit halen en router op nieuw opstarten
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
-
Nee die gebruik ik niet, probleem is opgelost
-
Ik ondervind hetzelfde probleem met de DS418PLAY na een reset lang achter met paperclip 1 piepsignaal kreeg ik achteraf de melding. De poort doorsturen-regels konden niet opnieuw opnieuw worden toegepast. Al dikwijls herstart (harde reset) wat echter niet zo gezond is maar nu weet ik niet wat te doen. Enig advies?
-
Het probleem lag bij mij bij aan het modem ik heb het modem, NAS, webcams, en switch uitgeschakeld. Modem had ik vantevoren gereset. Daarna eerst modem opgestart en daarna 1 voor 1 de apparaten opgestart.
-
Hoi Frank,
Heb mijn modem is uitgezet en herstart, ja idd. Ik zag de NAS nog steeds in mijn locaties staan alsook kon ik de app Infuse openen soort van Plex stream. Dus op een gegeven moment via SynologyAssistant zag ik de Nas DS418Play terug tevoorschijn komen!
Dacht oef, gelukt ☺
Hopelijk zal dit bij deze blijven en hoop ik niet op geen verdere problemen ;)
-
Het kan zijn dat het modem de NAS en nieuw lokaal ip adres heeft gegeven, na de herstart moest ik de ip camera's opnieuw installeren in synology
-
Hoi Frank,
Nee dat is het niet het geval, althans heb ik niets moeten doen daarvoor.
Echter heb ik een ander ding ivm de Nas mijn maat die had een text over Synology die zegt dat je al is regelmatig je nas moet opschonen als je zo'n problemen hebt gehad. Heb ik dat wel opgeslagen maar kan het maar niet vinden in welke map ik deze moet opendoen. Stap voor stap. Want ik ben een leek wat dat betreft.Gegevens opschonen is een gegevensonderhoudsfunctie die volumes of schijfgroepen inspecteert. Er zijn twee manieren van gegevens opschonen:
• RAID-reiniging: Deze functie kan bij volumes of schijfgroepen worden gebruikt die SHR (bestaande uit drie of meer schijven), RAID 5 of RAID 6 gebruiken. Het kan gedetecteerde gegevensinconsistenties repareren.
• Bestandssysteemreiniging: deze functie kan voor volumes in Btrfs-bestandssysteem worden gebruikt. Detecteert de checksum inconsistente gegevens, dan wordt het bestandspad in Log Center opgeslagen. We raden u aan om de gegevens met een back-up te repareren.
Wij raden aan om gegevens regelmatig op te schonen om gegevensconsistentie te behouden en verlies van gegevens ten gevolge van een defecte harde schijf te voorkomen.
Hoe daar geraken?