Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Gerard 1 op 28 januari 2020, 14:44:47
-
Beste forum leden,
Na een tijdlang goed probleemloos te hebben gewerkt met mijn 2 NAS apparaten ziet de Synology Assistent plotseling na een update van Windows 10 beide apparaten niet meer. Ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Beide apparaten zie ik wel in de verkenner en kan daar ook de bestanden ( deels ) benaderen. Ook via Filezilla kan ik verbinden en de bestanden zien en benaderen, up- en downloaden
Ik heb verder geen wijzigingen in de NAS instellingen aangebracht en ze staan ook nog gewoon aan.
Heeft een van jullie enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen.
De Synology Assistent heb ik al meerdere keren laten zoeken.
Alvast hartelijke dank voor de reacties !
Met vriendelijke groet,
Gerard
-
Herstart van je PC en/of router wil nog wel eens helpen.
Anders even zoeken via een IP Scanner of ze nog in je netwerk te vinden zijn.
-
Staat Netwerk detectie (https://www.isunshare.com/windows-10/turn-on-or-off-network-discovery-in-windows-10.html) (nog) wel aan op je pc?
-
Waar is die assistent überhaupt voor nodig. Ik gebruik de assistent alleen voor het installeren van dsm. Voor het benaderen van de nas gebruik je toch het IP adres of de nasnaam. Zoeken is een traag proces.
Beide apparaten zie ik wel in de verkenner
Dus je weet dat de nas benaderbaar is.
-
In verkenner de nasnaam selecteren en dan aan de Snelle toegang vastmaken.
Heb je ze altijd zonder zoeken bij de hand.
-
Ik heb de netwerkdetectie aan staan
-
Waar zou je de Synology Assistent nog voor gebruiken als je weet dat beide apparaten benaderbaar zijn? Je ziet ze immers in de verkenner.
-
Dank je wel voor de reactie !
Ik vind het DSM prettig om mee te werken eb ik zou ook niet weten hoe ik deze zou kunnen updaten bij een upgrade naar bijvoorbeeld versie 7
-
Je kan toch als nog werken met de DSM? Als je het IP Adres van je NAS in de browser intypt kan je op die manier de Synology bedienen met de DSM.
-
Ik heb 2 x NAS van Synology ...een 215 ( screenshot 1) en een 918 + ( screenshot 2 en 3 )
Helaas, wanneer ik ze via de browser op IP adressen probeer te benaderen krijg ik als resultaat ( zie afneeldingen )
Ik heb echt op de NAS in beide gevallen niets veranderd
-
Je hebt op de NAS blijkbaar WebStation aan staan.
Dan wordt de link voor DSM in de browser http://<ip van nas>:5000
Dus met name dat poortnummer 5000 is belangrijk om toe te voegen.
-
In elk geval geven alle drie screenshots aan dat de nas wel bereikt wordt.
Dat er een ongeldig certificaat staat of dat je geen website aktief hebt, is wat anders.
Poortnummer 5000 is zowat het eerste wat in de handleiding staat.